Luchtwegproblemen kat

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Margre01
Kitten

Re: Luchtwegproblemen kat

Bericht door Margre01 »

Heb je al eens gedacht aan niesziekte? Mijn kat heeft dit als kitten op de boerderij waar ze vandaan komt opgelopen en de symptomen die je beschrijft zijn eigenlijk gelijk aan die ons kat heeft. De eerste jaren had ze er weinig last van maar het komt nu steeds vaker en ernstiger terug. De dierenarts kan enkel de symptomen bestrijden, het gaat niet over.

AB helpt wel goed, maar heel tijdelijk. En als ze zo verkouden is en haar klieren zijn opgezet, weigert ze te eten. Kortom een echte zorgenpoes. Veel sterkte ermee.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Luchtwegproblemen kat

Bericht door nellebel »

guusje heeft dus uiteindelijk toch de puffer gekregen. ik kreeg de drank er niet meer in, is schijnbaar heel vies van smaak. echter ze ging steeds verder achteruit. met name qua niezen. snot vloog alle kanten op, groen, en ze was een hoopje ellende. meerdere AB kuren doxy maar 1 dag na de kuur begon het weer. nu hebben we een andere kuur gekregen, injecties, moest ik zelf zetten iedere 3 dagen. geen idee wat het was, zal wel ergens op een rekening staan. was niet specifiek voor honden en katten maar wel speciaal voor de luchtwegen. als ik guusje nu zo zie, zo hebben we haar meer als een jaar niet gezien. ze heeft weer meerdere keren per dag haar dolle 5 minuten, lijkt weer een kitten met haar 14 jaar. werkt echt perfect. ben nu zelfs gestopt met haar astma medicatie. ze heeft maandag haar laatste injectie gehad, maar ik was al een keer stiekum 6 dagen gestopt (ipv 3 ), kreeg ik ook voor op mijn donder van de DA. nu is de kuur klaar. hoop dat ze er lang goed onder blijft
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie