Ik ben nieuw hier

Leia is 8 jaar, en het viel mij afgelopen Dinsdag op dat ze moeite heeft met springen en af en toe wat wankel is. Ik heb toen direct de dierenarts gebeld, hij heeft haar nagekeken en temperatuur opgemeten (geen koorts), er was niks mis met haar gewrichten volgens DA. Ze heeft voor de zekerheid een ontstekingsremmer/pijnstiller gekregen en ik moest het even aan kijken. Ze ging ook niet echt naar de kattenbak. Ik vertrouwde het gisterenavond niet, dus ben met haar langs geweest. Hij voelde bij haar buik en voelde constipatie, ze vond het ook echt niet fijn toen hij aan haar buik voelde en werd ontzettend fel, waardoor het lastig werd verder onderzoek te doen. Ze heeft een laxeermiddel gehad en alles kwam er in het mandje al uit in de auto, daarna thuis nog heel even naar de kattenbak geweest en er lag wat diarree in de vensterbank vanochtend. Ze eet en ze drinkt goed, gewicht was vergeleken met een paar weken terug, praktisch hetzelfde! Verder slaapt ze wel veel en lijkt minder actief. Ze is vandaag 2x naar de kattenbak geweest, maar gaat dan alleen graven en doet niets, en verstopt ze zich onder de tafel (dit doet ze ook na een sprong)
Ik maak mij zorgen (vooral het springen en niet naar de kattenbak durven), zo oud is ze nog niet