Hallo,
Wij kunnen kittens bekijken bij iemand die zegt een kleine cattery te hebben geregistreerd bij BCF.
Ze heeft ook een bewijs meegestuurd. Hoe kan ik controleren of dit klopt? Als ik de cattery google kan ik niets vinden. Ze woont gewoon in Nederland, maar dus in België geregistreerd.
Belgian Cat Fanciers
Re: Belgian Cat Fanciers
Sorry, ik heb er geen verstand van maar ik heb je verhaal, zoals hierboven, gekopieerd en in de chatgpt gegooid, zie hieronder. Misschien heb je hier iets aan.
Stap Actie
1. Laat stamboom- en catterynaam zien, inclusief nummer en format
2. Vraag om officiële documenten (met datum, layout, etc.)
3. Neem contact op met BCF (via website) en verifieer registratie
4. Zoek op reeds bekende lijsten (zoals [verwijderd].be)
5. Vraag een (video)bezoek of uitgebreide foto’s van ouders, nest en omgeving
6. Controleer gezondheids‑ en DNA‑testen zoals HCM, PRA‑b, PK‑Def
7. Let op rode vlaggen: meerdere catterynamen, onduidelijke docu’s, push tot vooruitbetaling
Stap Actie
1. Laat stamboom- en catterynaam zien, inclusief nummer en format
2. Vraag om officiële documenten (met datum, layout, etc.)
3. Neem contact op met BCF (via website) en verifieer registratie
4. Zoek op reeds bekende lijsten (zoals [verwijderd].be)
5. Vraag een (video)bezoek of uitgebreide foto’s van ouders, nest en omgeving
6. Controleer gezondheids‑ en DNA‑testen zoals HCM, PRA‑b, PK‑Def
7. Let op rode vlaggen: meerdere catterynamen, onduidelijke docu’s, push tot vooruitbetaling
Re: Belgian Cat Fanciers
Op de site van BCF staan links naar catteries. Staan ze daar niet tussen?Nikki25 schreef: 26 aug 2025 13:14 Wij kunnen kittens bekijken bij iemand die zegt een kleine cattery te hebben geregistreerd bij BCF.
Ze heeft ook een bewijs meegestuurd. Hoe kan ik controleren of dit klopt? Als ik de cattery google kan ik niets vinden. Ze woont gewoon in Nederland, maar dus in België geregistreerd.
https://www.bcfvzw.be/linken_kat_n.php
Dan is het inderdaad verstandig gewoon even contact (per mail) op te nemen met BCF (er staat ook een contactform op hun site).
Naast het vragen of de cattery bij hun geregistreerd is, kun je uiteraard ook vragen of ze bekende ervaringen met hun hebben. Ook kun je natuurlijk op internet zoeken op de cattery en ervaringen. Maar als ze "klein" zijn is dat misschien wat moeilijker (maar daarom ook een extra kritisch aandachtspuntje).
Uiteraard zijn er voor het aanschaffen van raskittens nog een hele lijst met checkpoints die je af moet lopen (maar is de cattery legit is inderdaad een van de eerste).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)