Hallo iedereen,
Ik heb wat hulp nodig. Ik ving twee dagen geleden met een val een kattin. Haar kittens waren de dagen ervoor gevangen en ook opgevangen.
De katten kon nergens terecht dus ik heb ze nu bij mij thuis in een grote bench, elke keer als ik de kamer binnen kom ligt ze in de kattenbak, ondanks de ruimte en ook haar mandje.
Ik zou heel graag haar bakje eens uitkuisen, maar ze is nog zo bang. De beweegt geen haar als je er bent.
Bij een beweging (etensbakje er uit nemen om te vullen …) die in de bench is blaast en spuugt ze ook… ik ben wat bang dat ze mij zou aanvallen..
Hebben mensen hier ervaring mee, ze eet ook niets als ik in de buurt ben.
Alvast bedankt!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wilde kat gevangen
Re: Wilde kat gevangen
De enige manier om een kat te pakken is als de moederkatten doen, in het nekvel en optillen.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Een volwassen kat moet je niet in het nekvel oppakken. Dat is veel te pijnlijk. Vanaf een week of 12 al niet meer. Je kunt ze wel vasthouden aan het nekvel, of wegduwen. Maar met de poten op de grond.
Bij een verwilderde moederpoes moet je dat al helemaal niet doen, dan lig je open en mag de verbanddoos aanrukken. Of je moet volledig beschermende kleding aan doen, een motorpak of zo.
Ik denk dat je ze beter in een iets grotere ruimte kunt doen om kattenbak te kunnen verwisselen. Kleine slaapkamer of zo?
Overdragen aan mensen met ervaring op dat gebied zou beter zijn - maar dan moeten ze wel ruimte en gelegenheid hebben.
Succes! Lief dat je je over ze hebt ontfermd!
Bij een verwilderde moederpoes moet je dat al helemaal niet doen, dan lig je open en mag de verbanddoos aanrukken. Of je moet volledig beschermende kleding aan doen, een motorpak of zo.
Ik denk dat je ze beter in een iets grotere ruimte kunt doen om kattenbak te kunnen verwisselen. Kleine slaapkamer of zo?
Overdragen aan mensen met ervaring op dat gebied zou beter zijn - maar dan moeten ze wel ruimte en gelegenheid hebben.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Kitten
Optillen is zeker niet de bedoeling! Vooral meer vertrouwen krijgencastratenkoor schreef:Een volwassen kat moet je niet in het nekvel oppakken. Dat is veel te pijnlijk. Vanaf een week of 12 al niet meer. Je kunt ze wel vasthouden aan het nekvel, of wegduwen. Maar met de poten op de grond.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze is duidelijk heel bang voor mensen. Kun je in die kamer rustig zitten, op verre afstand van haar? Gewoon even zitten, misschien een boek lezen, rustig (op zachte toon) praten tegen jezelf zodat ze went aan de toon van je stem? Het idee is dat je haar rustig vertrouwd maakt met jouw persoon, waardoor ze hopelijk leert dat jij geen bedreiging bent. Maak geen oogcontact, haal haar niet aan, gewoon lekker lezen, misschien wat drinken, en er gewoon even zijn. Dan weer weggaan, en later nogmaals herhalen. En dan langzaam uitbouwen in tijd. Hopelijk helpt dat!