Hypoallergeen voer

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Hypoallergeen voer

Bericht door Synemios »

Andere opties voor combi nieren en alvleesklier bedoelde ik dat ik daar benieuwd naar was.

De ingrediënten van brok als het gaat om merken als RC en Hills etc zijn allemaal vooral rijst, soja etc.
Lizzy kreeg eigenlijk vooral natvoer.

En de meeste nier natvoer is voor de alvleesklier geschikt en ook beter voor de nieren, maar ja als je een brokjes eter hebt is het wel lastig.

Ik zou mij dan vooral richten op die alvleesklier als dat ook het advies is van de dierenarts.

Porus one lijkt heel veel, wij deden het altijd door een liquid snack, en Lizzy was altijd moeilijk met poedertjes etc door haar eten of snacks maar met de porus one was het geen enkel probleem.

Naast de cerenia en de ondansetron is er eventueel ook nog emeprid.
Dat werkte bij Lizzy toen wel op het moment dat die ontsteking opvlamde, toen deed de cerenia niks meer.

Als ze inderdaad toch overgevoelig is dan kan die jeuk nu heel goed de kop opsteken.

IK weet hoe lastig dit allemaal is, ik was allang blij dat Lizzy het goed deed met de renal/hypoalergene brokjes van rc, en de kattovit renal eend.

En als ze moeilijk deed kreeg ze ook andere dingen maar ja dat doe je liever niet als ze zo gevoelig zijn.

Nieren zijn licht verhoogd dus hopelijk komt dat nog goed en is er geen sprake van chronisch nierfalen.

*********************************************************************************************************************

Het was hier al best onrustig in de groep omdat Tommy plotseling overleed in december, die had een heel klein wondje en kreeg een roesje en dat roesje is hem fataal geworden.

Wij overstuur natuurlijk want het was een gezonde kat en hij was nog maar 8.

In april was alles eigenlijk weer wat rustiger en toen Lizzy.

Ik heb wel gemerkt aan Luna dat ze haar zusje mist, maar gelukkig heeft zij met iedereen wel een goede band en het lijkt er nu toch op dat ze allemaal weer hun plekje gevonden hebben.
Het was vooral Indy die er heel veel moeite mee had eigenlijk.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie