Ragdoll springt tegen been aan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Hélène
Kitten

Ragdoll springt tegen been aan

Bericht door Hélène »

Hoi ik ben hier nieuw en ben Hélène, na 10 jaar bij ons is onze lieve ragdoll Luna overleden en hebben we een nieuwe, de leegte was te groot.
Pamuk is een bijna 9 maanden oude ragdoll.en we hebben hem nu 2,5 week. Natuurlijk een grote overgang voor de kat ,kwam uit een druk gezin met weinig tijd voor hem, reden van verkoop.
Hier rust.
Soms kan hij ineens vanuit t niet tegen je been aanspringen en gaat dan weer z'n gang. Gelukkig zonder nagels ,maar je schrikt.
We negeren dit gedrag en laten hem dan .heeft iemand een idee waarom hij dit doet en hoe we moeten reageren en dit af kunnen leren.
Verder is hij heel lief ,zoekt ons op voor aandacht en laat knuffelen toe en geniet er zichtbaar van.
Er wordt geregeld met verschillende speeltjes gespeeld.
Hoop dat iemand tips heeft.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Ragdoll springt tegen been aan

Bericht door Asse-Poes »

Katten....ze blijven eigenaardige trekjes houden :lol:

Ik heb een Siamees gehad die vanaf de grond via mijn buik op mijn schouder sprong en daar gewoon ging liggen. Eerlijk gezegd vond ik dat wel leuk.
Ze deed het ook wel eens bij bezoek...die schrokken zich wild.

Je weet nu dat ze dit blijkbaar leuk vindt en ze doet je geen pijn. Wen er maar aan :lol:
Wellicht wil Pamuk gewoon even aandacht op dat moment.

Als je dit gedrag echt niet wilt: consequent "nee!" Blijven zeggen en weglopen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Plaats reactie