Sterke geur ontlasting

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Bolinha
Kitten

Sterke geur ontlasting

Bericht door Bolinha »

Ik heb sinds twee weken een poes van 7 maanden (bijnaam Bolinha). Als voer kreeg ze van de vorige eigenaar het goedkoopste merkloze voer uit de supermarkt (ik woon in Brazilie). Na een paar dagen heb ik haar op N&D prime kitten met kip gezet. Alleen stinkt haar ontlasting nu vreselijk. Gaat dit na een tijdje over omdat ze moet wennen aan het nieuwe eiwitrijke voer of is het raadzaam om iets anders te proberen?

Groeten,

Walter

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ani
Poema
Poema

Re: Sterke geur ontlasting

Bericht door Ani »

Wat een lieverd Bolinha! 💗
Dat gaat goed goed komen hoor. Ik zie dat je haar brokjes geeft voor kittens? Alleen brokjes is niet raadzaam, beter kun je het dieet aanvullen met natvoer met een goed vleespercentage of barf (rolltjes vers vlees, bot en orgaan.) De brok die je geeft bestaat denk ik uit 98% vleesproducten wat op zich prima is, maar brokken voor junior/volwassen katten bevatten andere bestanddelen en samenstelling.

Het afwisselen van vleessoorten (en af en toe vis) is ook raadzaam. Als je het interessant vind om je over kattenvoer te informeren is dit een fijne website https://voerwijzer.com/het-beste-kattenvoer/

Vrienden van mij kregen met ruim drie maanden een kitten in huis die in het geboortehuis goedkoop voer kreeg met veel vulmiddelen. Ze kon enorm stinken met poepen en ze had ook last van winderigheid, de winden stonken ook enorm. Na enige tijd gezond voer is dat herstelt en heeft ze er geen last meer van gehad.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie