Khári spuugt nooit een haarbal uit.
Khári spuugt nooit een haarbal uit.
In tegenstelling tot Winston, die regelmatig na het eten van wat gras een haarbal uitkotst, heeft Khári dat in haar vier jaren nog nooit een haarbal uitgespuugd, voor zover we hebben gezien
Ik was vorige week voor jaarlijkse controle bij de da met Winstonnetje en wilde het aan de da navragen, maar ben dit dus vergeten. (Winston is altijd zeer angstig bij de da dus dan zijn wij daar ook een beetje van slag van.)
Ik kam de snuiten iedere week en Khári vind dat heerlijk en er komt op het moment natuurlijk veel haar los van haar vachtje. Ze is kortharig.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of meer over weten. Op internet vind ik geen antwoord. Ik vraag me af of het geen kwaad kan als ze nooit een haarbal uitbraakt.
Ik was vorige week voor jaarlijkse controle bij de da met Winstonnetje en wilde het aan de da navragen, maar ben dit dus vergeten. (Winston is altijd zeer angstig bij de da dus dan zijn wij daar ook een beetje van slag van.)
Ik kam de snuiten iedere week en Khári vind dat heerlijk en er komt op het moment natuurlijk veel haar los van haar vachtje. Ze is kortharig.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of meer over weten. Op internet vind ik geen antwoord. Ik vraag me af of het geen kwaad kan als ze nooit een haarbal uitbraakt.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Re: Khári spuugt nooit een haarbal uit.
Toevallig hadden Edwin en ik het er van de week over dat we dat bij Indy ook nooit gezien hebben.
Die is inmiddels 9.
Terwijl die het meest verhaard, ze krijgen hier allemaal wel anti haarbal pasta, en worden wel gekamd/geborsteld maar dan nog braken Luna en Timmy af en toe een haarbal uit.
Zolang ze er geen last van hebben ga ik er vanuit dat het bij Indy gewoon via de ontlasting eruit komt en dat de pasta bij haar goed werkt.
Als je dat nog niet geeft, misschien een idee om dat te gaan doen voor de zekerheid?
Die is inmiddels 9.
Terwijl die het meest verhaard, ze krijgen hier allemaal wel anti haarbal pasta, en worden wel gekamd/geborsteld maar dan nog braken Luna en Timmy af en toe een haarbal uit.
Zolang ze er geen last van hebben ga ik er vanuit dat het bij Indy gewoon via de ontlasting eruit komt en dat de pasta bij haar goed werkt.
Als je dat nog niet geeft, misschien een idee om dat te gaan doen voor de zekerheid?
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Hier spugen ze allebei ook maar zelden een haarbal uit. Heel soms (na het eten van gras buiten). Maar dat is maar heel soms. De haren van andere gewoon mee met de ontlasting. Anders zou ik hier twee katten moeten hebben die helemaal vol zitten met hagen van binnen 
Bowy heeft ooit wel een probleem met een haarbal gehad. Ze stopte ook met eten. Dierenarts wist niet wat het was ("nee meneer, ik voel geen haarbal"). Zelfs een inslaap advies gekregen toen ik haar mee naar huis nam, waarna ze thuis direct een enorme haarbal uitkotste (en ze had toen al 4 dagen bij de dierenarts 'gelogeerd'). Dus ja, je moet wel alert zijn op signalen als er iets goed dwars zit (heb ik dus op de harde manier geleerd).

Bowy heeft ooit wel een probleem met een haarbal gehad. Ze stopte ook met eten. Dierenarts wist niet wat het was ("nee meneer, ik voel geen haarbal"). Zelfs een inslaap advies gekregen toen ik haar mee naar huis nam, waarna ze thuis direct een enorme haarbal uitkotste (en ze had toen al 4 dagen bij de dierenarts 'gelogeerd'). Dus ja, je moet wel alert zijn op signalen als er iets goed dwars zit (heb ik dus op de harde manier geleerd).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Droppie heeft ook nooit een haarbal, Mieppie had het ook niet.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Haarballen worden vaak met de ontlasting uitgepoept. Niet elke kat braakt haarballen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Nou, de mijne zijn er meesters in. Tika is vrij langharig en in deze tijd van het jaar kun je erop wachten.castratenkoor schreef: 13 jun 2025 11:16 Haarballen worden vaak met de ontlasting uitgepoept. Niet elke kat braakt haarballen.
Noek kotst volgens mij minder dan Tika, maar ik zie ook niet alles. Ik hoor het wél. Ach, geen punt van maken denk ik dan maar. Als het eruit moet, dan moet het eruit.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Nou Denise en Rik jullie hebben me wel gerustgesteld. Khári is verder kerngezond, maar ik vond het toch vreemd. Juist omdat Winstonnetje regelmatig flinke haarballen braakt. Inderdaad bij haar moet het er echt uit!
Ik kan het ook niet goed zien in de ontlasting, maar ga er dan vanuit dat het via die weg zal gaan bij Khári! Haarbalpasta heb ik inderdaad in het verleden wel gegeven, maar geen zichtbaar resultaat qua uitkotsen bij die kleine.
Thanks voor jullie reacties!

Ik kan het ook niet goed zien in de ontlasting, maar ga er dan vanuit dat het via die weg zal gaan bij Khári! Haarbalpasta heb ik inderdaad in het verleden wel gegeven, maar geen zichtbaar resultaat qua uitkotsen bij die kleine.
Thanks voor jullie reacties!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Fijn dat je gerustgesteld bent.
Van anti haarbalpasta gaan ze niet braken, dat zorgt ervoor dat het er via de ontlasting makkelijker uitkomt.
Van anti haarbalpasta gaan ze niet braken, dat zorgt ervoor dat het er via de ontlasting makkelijker uitkomt.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
En als je wilt dat ze eventueel onvolmaakte haarballen uitspugen dan moet je ze gewoon (katten)gras laten eten. Meestal gaan ze daar wel van kotsen en komt er dat wat als bolletje nog in maag zit uit (en anders is het alleen maagsap).
Grtz, Rik
Zelfs met kattegras gingen ze niet spugen.....