Ervaring met imby insect bij allergie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Ervaring met imby insect bij allergie

Bericht door Synemios »

Luna krijgt de a2 van Virbac, Lizzy kreeg de multifunction renal/hypo van RC
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Pietjepuk
Huiskat
Huiskat

Bericht door Pietjepuk »

Hoe is de jeuk verlopen in de eerste 8 weken voordat je het idee had dat de voeding die je nu geeft iets helpt?
Is de jeuk in die periode ook erger geworden en later minder,dus eigenlijk op en af gegaan voordat je echt resultaat zag?
Aangezien wij tot nu toe niet echt succesvol redultaat gehad hebben heb ik geen idee wat ik in die periode kan verwachten.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Bij Luna was het vooral dat ze diarree had en overgaf, de jeuk is er bij Luna met periodes, die is voor zoveel dingen allergisch dat ze dat blijft houden en als het echt escaleert dan werkt alleen prednison nog.

Ik weet dat de voeding die ze nu krijgt helpt omdat ze niet braakt of diarree heeft en periodes wel jeukvrij is.

Luna is wel echt allergisch, dat betekent dat als zij echt iets binnen krijgt waar ze niet tegen kan, ze binnen 5 minuten heel erg ziek is en soms zelfs zo erg dat ze bijna geen lucht meer krijgt.

Bij overgevoeligheid kan het langer duren voor er klachten zijn en dat is dan ook milder als in geen spoedgeval.

Maar het kan 8 weken duren voor je verbetering merkt.
Groetjes, Denise
Pietjepuk
Huiskat
Huiskat

Bericht door Pietjepuk »

Ik bedoel eigenlijk,als je overstapt naar ander hypoallergeen voeding in de hoop beter resultaat te boeken.
In die eerste 8 weken gaat dan de jeuk alleen maar minder worden of vlamt het ook op in die periode?
Ik wil namelijk niet te snel stoppen als de jeuk opvlamt in die eerste 8 weken.Ook omdat ik dan bang ben dat de jeuk niet meer minder gaat worde als je langer doordaat met de nieuwe voeding.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

zodra de jeuk erger wordt en de oorzaak ligt bij het voer dan stap ik over, het hoort niet erger te worden als je overstapt naar ander hypoallergeen voer.
Groetjes, Denise
Pietjepuk
Huiskat
Huiskat

Bericht door Pietjepuk »

Kan het dan zijn dat in de eerste dagen/week dat je het voer mengt, voordat je 100% overgaat naar nieuw voer,dat de jeuk dan gelijk al erger word mogelijk door het nieuwe voer?
Wij weten ook niet of het aan het voer ligt ,hoewel we met hills z/d een kleine vooruit gang merkte ,maar niet optimaal.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik meng eigenlijk nooit, en als de jeuk door nieuw voer erger wordt, wat wel kan dan is dat voor mij een teken dat ze er niet tegen kan.

Als je mengt kan het wel gelijk blijven qua jeuk, maar erger zou het dan niet moeten worden, tenzij er op het nieuwe voer ook overgevoelig gereageerd wordt.
Groetjes, Denise
Plaats reactie