Zo lang ik katten heb worden ze altijd een beetje gek in het voorjaar. Dit los van meer haarballen, minder eten, dat ken ik wel. Maar ze hebben vaker de kolder in de kop, er is altijd een langer gekkenuurtje. Allemaal prima.
Maar Noek wordt ook steeds meer "agressief". Ik kreeg een lel toen ik langs de bank liep waarop hij lag te slapen, man P kreeg een lel omdat hij niets van zijn bord mocht jatten (dat is nooit een probleem), en vooral Tika moet het weer verduren.
We vinden hele plukken zwart haar, een enkel verdedigingsplukje dat Tika heeft veroorzaakt en verder is hij ongezellig. Zelfs Tika, altijd aaibaar en graag op schoot, gedraagt zich anders dan anders.
Ik kan me niet voorstellen dat mijn eigen situatie daar debet aan is. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gebeurt elk jaar.
Voorjaar en katten
Voorjaar en katten
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Re: Voorjaar en katten
Wat vervelend dat Noek dit soort gedrag vertoont in het voorjaar en dat zelfs Tika zich anders gedraagt 
Ik herken dit niet bij mijn huidige en voorgaande katten. Hopelijk hebben anderen advies, Olga.
Of is de situatie inmiddels wat beter?

Ik herken dit niet bij mijn huidige en voorgaande katten. Hopelijk hebben anderen advies, Olga.
Of is de situatie inmiddels wat beter?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
gijs is ook wel wat actiever weer en dat betekend helaas ook dat hij guusje weer vaker achterna zit en pest. ook in de nacht is hij dan actiever, midden in de nacht rondrennen, piepen (hij kan niet miauwen). daarna komt hij weer terug naar bed. het is gelukkig niet zo heftig maar wel duidelijk verschil met de winter. ik dacht altijd dat het te maken had met de klok verzetten en vroeger licht, maar eigenlijk kan dat niet want we hebben rolluiken dus hij kan helemaal niet zien dat het weer licht is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dank voor de reacties. Noek is nog steeds bij buien onrustig en pesterig richting Tika, maar het zal wel weer overgaan. Was even benieuwd of het een bekend verschijnsel is.
The catter the better!
-
- Huiskat
Ik merk wel dat de drie dames zich anders gedragen zodra het lente is. Ze worden veel actiever. Bij mij is Cherry de baas in huis. Zij accepteert geen agressief gedrag bij de andere 2, ook niet richting elkaar. Kiwi en Pepper zijn in de puberteit
Cherry, Kiwi en Pepper. En mijn kleine engel Peach die erg gemist wordt.