Cherry ontsnapt uit afgeschermde tuin
-
- Huiskat
Cherry ontsnapt uit afgeschermde tuin
Na mijn vakantie en pension voor de 3 meiden is Cherry ontsnapt uit de tuin. Cherry zat sinds september in de tuin en kon er niet uit. Door het overlijden van Peach wilde ik niet meer dat ze uit de tuin kon. Tijdens mijn vakantie heeft iemand mijn omheining kapot gemaakt. Cherry heeft dat gat ontdekt. Ik niet meteen. Mevrouw helemaal in haar nopjes.
Ik had de omheining weer gemaakt. Cherry heeft helaas een nieuwe methode gevonden. De buren zijn een aanbouw aan het bouwen dus er is nu aan 2 kanten grond. Cherry heeft een gat onder de schutting door gegraven. En is dus ontsnapt. Helaas was Pepper ook ontsnapt. Kiwi lag te snurken op het tuinset.
Cherry wil niet in de tuin van 50 m2 blijven. De tuin is een kattenparadijs. Ik heb een plank vastgemaakt onder aan de schutting, deels ingegraven en stenen ervoor gelegd. Cherry krijgt het voor elkaar om de stenen weg te krijgen en een tunnel te graven. Ze vertikt het om in de tuin te blijven. Ik wil dat ze in de tuin blijven. Iemand ideeën voor deze ontsnappingskoningin?
Ps. Kiwi is lui en gaat de tuin alleen uit als dat erg makkelijk is
Ik had de omheining weer gemaakt. Cherry heeft helaas een nieuwe methode gevonden. De buren zijn een aanbouw aan het bouwen dus er is nu aan 2 kanten grond. Cherry heeft een gat onder de schutting door gegraven. En is dus ontsnapt. Helaas was Pepper ook ontsnapt. Kiwi lag te snurken op het tuinset.
Cherry wil niet in de tuin van 50 m2 blijven. De tuin is een kattenparadijs. Ik heb een plank vastgemaakt onder aan de schutting, deels ingegraven en stenen ervoor gelegd. Cherry krijgt het voor elkaar om de stenen weg te krijgen en een tunnel te graven. Ze vertikt het om in de tuin te blijven. Ik wil dat ze in de tuin blijven. Iemand ideeën voor deze ontsnappingskoningin?
Ps. Kiwi is lui en gaat de tuin alleen uit als dat erg makkelijk is
Cherry, Kiwi en Pepper. En mijn kleine engel Peach die erg gemist wordt.
Re: Cherry ontsnapt uit afgeschermde tuin
Cherry zoekt avontuur
Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat voor stenen heb je gebruikt?
Misschien zijn stoeptegels een idee? Die kan ze echt niet wegduwen.

Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat voor stenen heb je gebruikt?
Misschien zijn stoeptegels een idee? Die kan ze echt niet wegduwen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Fotootje van de probleemgebieden zou handig kunnen zijn om ideeën op te doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
- Huiskat
knappe kat die dat weg krijgt haha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Die is ijverig bezig geweest ja 
Ik weet hoe fijn en afgesloten tuin kan zijn. Bij mij zijn ze in het begin altijd over begeleiding buiten geweest. Ik heb Bono alleen ooit van het schuurtje moeten plukken en Yuna een keer toen zo jong was van de schutting. Ze zouden wel over de schutting heen kunnen maar ze doen tegenwoordig helemaal geen moeite meer om dat te proberen. Zalig is dat.
De plek op de foto kun je in ieder geval nog wel wat meer kat-proof maken. In jouw geval moet je het eigenlijk konijn-proof maken wegens dat gravertje
Je zou een rijtje stenen (straatstenen, klinkers) in kunnen graven tot net onder de onderste plank. Als die goed tegen elkaar zitten en in de grond, dan zullen die veel moeilijker door katten pootjes uit te graven zijn. En dan die rotsen eroverheen. Uiteraard zou je het ook met echte stoeptegels kunnen doen, maar dat ziet er wat minder mooi, minder natuurlijk uit (als je dezelfde 'look' wilt houden). Of nog een plank eronder helemaal ingraven. Aan de grond te zien zou een kat daar niet echt heel diep kunnen graven.
Uiteindelijk kan een kat, als die echt wil, ook een schutting (of zelfs rechte muur) van 2 meter hoog beklimmen/besprongen. Maar niet alle katten doen de moeite (of zien niet in dat ze dat kunnen). In geval ze dat wel doen moet je ook met schuine beugels met gaat langs de bovenkant van de schutting gaan werken. Hopelijk hoef dat bij jou niet (bij mij is het dus gelukkig (nog) nooit nodig geweest).
Ik weet hoe fijn en afgesloten tuin kan zijn. Bij mij zijn ze in het begin altijd over begeleiding buiten geweest. Ik heb Bono alleen ooit van het schuurtje moeten plukken en Yuna een keer toen zo jong was van de schutting. Ze zouden wel over de schutting heen kunnen maar ze doen tegenwoordig helemaal geen moeite meer om dat te proberen. Zalig is dat.
De plek op de foto kun je in ieder geval nog wel wat meer kat-proof maken. In jouw geval moet je het eigenlijk konijn-proof maken wegens dat gravertje
Je zou een rijtje stenen (straatstenen, klinkers) in kunnen graven tot net onder de onderste plank. Als die goed tegen elkaar zitten en in de grond, dan zullen die veel moeilijker door katten pootjes uit te graven zijn. En dan die rotsen eroverheen. Uiteraard zou je het ook met echte stoeptegels kunnen doen, maar dat ziet er wat minder mooi, minder natuurlijk uit (als je dezelfde 'look' wilt houden). Of nog een plank eronder helemaal ingraven. Aan de grond te zien zou een kat daar niet echt heel diep kunnen graven.
Uiteindelijk kan een kat, als die echt wil, ook een schutting (of zelfs rechte muur) van 2 meter hoog beklimmen/besprongen. Maar niet alle katten doen de moeite (of zien niet in dat ze dat kunnen). In geval ze dat wel doen moet je ook met schuine beugels met gaat langs de bovenkant van de schutting gaan werken. Hopelijk hoef dat bij jou niet (bij mij is het dus gelukkig (nog) nooit nodig geweest).
Grtz, Rik
-
- Huiskat
Helaas is project stoeptegels ook mislukt. Ze heeft een groter gat gegraven. Vermoeiende poes.
Cherry heeft al lang al over de schutting heen geprobeerd. Mijn tuin is afgeschermd.
Cherry krijgt een luik zodat de andere 2 niet uit de tuin kunnen.
Kiwi en Pepper zijn ook buiten de tuin geweest door Cherry haar fratsen. Kiwi komt niet verder dan mijn tuin, de tuin van de buren en aangrenzende bosjes. Pepper rent over het grasveldje
Mijn tuin

Cherry heeft al lang al over de schutting heen geprobeerd. Mijn tuin is afgeschermd.
Cherry krijgt een luik zodat de andere 2 niet uit de tuin kunnen.
Kiwi en Pepper zijn ook buiten de tuin geweest door Cherry haar fratsen. Kiwi komt niet verder dan mijn tuin, de tuin van de buren en aangrenzende bosjes. Pepper rent over het grasveldje
Mijn tuin

Stoeptegels had je ingegraven?
Anders 30x30 vlak tegen de schutting aanleggen, dan wordt het een heel eind graven voor haar.
Anders 30x30 vlak tegen de schutting aanleggen, dan wordt het een heel eind graven voor haar.
Weet je wel zeker dat Cherry een kat is en geen konijn?
Maar echt...is Cherry in staat om onder stoeptegels door te geven?

Maar echt...is Cherry in staat om onder stoeptegels door te geven?

Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Wat jammer dat Cherry werkelijk niet in de tuin wenst te blijven. Je hebt er genoeg je best voor gedaan zou ik zeggen.
Ik heb een ren van 10 meter van metalen kennelplaten, de ondergrond is betegeld. Daar kunnen ze echt niet uit.
Ik heb een ren van 10 meter van metalen kennelplaten, de ondergrond is betegeld. Daar kunnen ze echt niet uit.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Als ze zelfs onder de stoeptegels graaft dan zou ik die ook rechtop zetten en 30cm ingaven. Dan moet ze minimaal zo diep graven. Op een gegeven moment is het toch echt te diep (tenzij ze inderdaad typetje 'konijn' is
)
Gelukkig zit je daar niet tegen een straat aan maar ik zou er ook niet gelukkig mee zijn als ze in de buurt rondzwerven.
(Je hebt wel al gaas boven de schutting zie ik
)

Gelukkig zit je daar niet tegen een straat aan maar ik zou er ook niet gelukkig mee zijn als ze in de buurt rondzwerven.
(Je hebt wel al gaas boven de schutting zie ik

Grtz, Rik
-
- Huiskat
Cherry mocht voor het overlijden van Peach vrij rondlopen. Ze heeft ook een beetje noorse boskat in zich. Ik heb 5 30 bij 30 tegels gehaald. Die ga ik rechtop ingraven bij de schutting daarboven op laagje zand, 10 bij 10 tegels, stapkeien, nog meer zand en 40 l zakken grond.
Is dit haar lukt is dit geen kat maar een professionele ontsnapper. Toch wel gek dat ze vanaf september tot april relatief braaf was in de tuin.
Over de schutting heen hebben ze alle drie opgegeven.
Is dit haar lukt is dit geen kat maar een professionele ontsnapper. Toch wel gek dat ze vanaf september tot april relatief braaf was in de tuin.
Over de schutting heen hebben ze alle drie opgegeven.