sterilisatie zwerfkatten
Re: sterilisatie zwerfkatten
Wat een ellende zeg!
Poes heeft wel de looks maar niet de brains.
Ik hoop dat ze toch even in haar geheugen gaat graven: box = veilig = vaste grond.
Poes heeft wel de looks maar niet de brains.
Ik hoop dat ze toch even in haar geheugen gaat graven: box = veilig = vaste grond.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Geduld, ze komt vanzelf moment dat ze echt honger krijgen..
ja klopt. Er zijn katten die met de kont eerst naar beneden gaan en het kopje naar achter buigen zodat ze kunnen zien. De boom is ook niet erg lastig omdat er takken zijn en de boom staat ook scheef. En bovendien is ze DEZE maand nog ook al in zo'n carrier gaan zitten. Ze doet het nu denk ik niet omdat er betere plekken zijn om te gaan zitten.
Ik vind het erg vervelend. Voel me er erg rot bij. Machteloos. Mogelijk morgen de brandweer maar waar ik bang voor ben is dat ze dan nog hoger gaat klimmen. Bovendien misschien doet ze volgende week weer.
Ze is vandaag al 2 keer in de carrier gaan zitten. Maar dan kom ik snel om het touw los te maken om de carrier omlaag te laten en dan gaat ze er weer uit. Om gek van te worden.
Ik zag gisteren op TV dat ze gingen testen of Hommels ook vindingrijk zijn. Eerst gaven ze de Hommels voedsel en daarna gaven ze opnieuw voedsel maar dan zat er een glasplaat over zodat ze er niet bij konden. Maar er zat wel een touwtje aan het voedsel en dat moesten ze dan zelf uitvogelen zodat ze toch bij het voedsel konden door het onder te glasplaat vandaan te trekken. En dat konden ze.
Maar deze poes ..... zo dom als een deur. Om gek van te worden. Van alles geprobeerd. Ik laat het nu gaan vandaag anders ga ikzelf kapot. Houd enkel in de gaten of ze in de carrier gaat zitten. Ik heb nog een 2-de opgehangen. Waar ze ook bij kan. Bovendien is de schuine kant van de boom vrij om naar beneden te gaan.
Ik word erg moe van die kat .... twee keer zat ze vandaag al in de grijze carrier. Ze had alleen even moeten blijven zitten .... en ze zit de hele tijd maar te miauwen ... zucht
Ja ik hoop dat geduld helpt

Ik vind het erg vervelend. Voel me er erg rot bij. Machteloos. Mogelijk morgen de brandweer maar waar ik bang voor ben is dat ze dan nog hoger gaat klimmen. Bovendien misschien doet ze volgende week weer.
Ze is vandaag al 2 keer in de carrier gaan zitten. Maar dan kom ik snel om het touw los te maken om de carrier omlaag te laten en dan gaat ze er weer uit. Om gek van te worden.
Ik zag gisteren op TV dat ze gingen testen of Hommels ook vindingrijk zijn. Eerst gaven ze de Hommels voedsel en daarna gaven ze opnieuw voedsel maar dan zat er een glasplaat over zodat ze er niet bij konden. Maar er zat wel een touwtje aan het voedsel en dat moesten ze dan zelf uitvogelen zodat ze toch bij het voedsel konden door het onder te glasplaat vandaan te trekken. En dat konden ze.
Maar deze poes ..... zo dom als een deur. Om gek van te worden. Van alles geprobeerd. Ik laat het nu gaan vandaag anders ga ikzelf kapot. Houd enkel in de gaten of ze in de carrier gaat zitten. Ik heb nog een 2-de opgehangen. Waar ze ook bij kan. Bovendien is de schuine kant van de boom vrij om naar beneden te gaan.
Ik word erg moe van die kat .... twee keer zat ze vandaag al in de grijze carrier. Ze had alleen even moeten blijven zitten .... en ze zit de hele tijd maar te miauwen ... zucht
Ja ik hoop dat geduld helpt

Dan moet je dus eigenlijk ook een manier hebben om het deurtje dicht te laten klappen wanneer ze in het mandje gaat zitten. (Alleen lastig omhoog hijsen met dat deurtje open, ik neem aan dat er een deurtje aan de bovenkant zit als ze er zo in gaat)
Ps. Heb je ook een waterbakje in de carrier gedaan? Buiten wat eten moet ze ook drinken hebben.
Ps. Heb je ook een waterbakje in de carrier gedaan? Buiten wat eten moet ze ook drinken hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
hallo, ik ging vanmorgen om 05:30 kijken en toen zat ze er nog niet in. Het was nog merendeels donker. Toen heb ik nog wat anders geprobeerd (wat ik al snel heb opgegeven). Toen de carrier omlaag gelaten en het eten eruit gehaald en de carrier opnieuw omhoog gehesen, iets hoger dit keer. Toen met lief coachen en het richten van de zaklantaarn naar de box ging ze er uiteindelijk toch in. Pfweehhh. Ze is weer veilig thuis. Ze heeft een heel blikje Nutri-Expert tonijn gegeten plus goed water gedronken. Ik ben zo blij
Tijdens het coachen vooral lief en aardig blijven en niet geduld verliezen (wat ik eergisteren en gisteren wel soms deed). Dan maak je haar alleen maar bang en doet ze juist niet wat je wil.
hier foto vanmorgen. In deze positie van de box is ze er in gegaan. Wat water in de box aangaat heb ik niet gedaan omdat die box scheef gaat staan en dan wordt het 1 grote bende.
Ik ben in ieder geval heel gelukkig nu en maar hopen dat ze ervan heeft geleerd ....

hier foto vanmorgen. In deze positie van de box is ze er in gegaan. Wat water in de box aangaat heb ik niet gedaan omdat die box scheef gaat staan en dan wordt het 1 grote bende.
Ik ben in ieder geval heel gelukkig nu en maar hopen dat ze ervan heeft geleerd ....

Fijn dat het -weer- gelukt is!
En nu maar hopen dat Juffertje Hardleers stopt met deze ongein.
Heb je al een naam voor dit zwartje?
En nu maar hopen dat Juffertje Hardleers stopt met deze ongein.
Heb je al een naam voor dit zwartje?
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
ja ik ben erg blij. Ik heb haar "Loesje" genoemd maar noem haar eigenlijk nooit bij haar naam. Ik zeg meestal "Snoopy".
Hier een kleine video van vanmorgen. Ik heb hem kleiner gemaakt maar nog steeds 25MB. Dus weet niet of dit wel mag op deze site. Vooraan zit Loesje, daarachter haar broer/vriend/echtgenoot/oom/vader is onduidelijk wat hun relatie is. Maar wel familie in ieder geval.
Nee een video mag niet. Dus hier nog een foto. Loesje, het domste poesje van de straat, zit vooraan

Hier een kleine video van vanmorgen. Ik heb hem kleiner gemaakt maar nog steeds 25MB. Dus weet niet of dit wel mag op deze site. Vooraan zit Loesje, daarachter haar broer/vriend/echtgenoot/oom/vader is onduidelijk wat hun relatie is. Maar wel familie in ieder geval.
Nee een video mag niet. Dus hier nog een foto. Loesje, het domste poesje van de straat, zit vooraan

Loesje is niet echt dom, want uiteindelijk snapte ze wel hoe ze in de box moest komen.
Loesje zoek spanning en avontuur
Loesje zoek spanning en avontuur
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Yup, het avontuur.
Succes ermee...
Succes ermee...