Heb jouw artikel inmiddels gelezen en geeft mij een goede handleiding om de zoektocht te starten.Zotvanpoezen schreef: 15 mar 2025 16:26 Wat een heftig verhaal!
FHS kan je in verschillende gradaties en vormen hebben. Daarom is een diagnose moeilijk.
Heb je dit topic al eens helemaal doorgenomen?
In het februarinummer van het blad "Kattenmanieren" staan enkele pagina's over een voorbeeld (Froufrou) met een ernstigere vorm van FHS. Het is een samenvatting van haar dagboekje gedurende een periode van 8 jaar (Er waren ook verschillende vormen en gradaties gedurende die 8 jaar):
In deze samenvatting vind je misschien herkenpunten, en ook tips dat je kan proberen.
Elke vorm van FHS is anders, en de aanpak en behandeling is voor elke kat een aanpak op maat.
En dat vraagt veel tijd en geduld om de beste "remedie" te vinden.
Ik herken heel, heel erg veel, al zijn de aanvallen bij mijn katje veel minder heftig.
Al heel lang zie ik dat geluiden, veranderingen en mijn gedrag ook invloed lijken te hebben. Ze heeft ook al jaren een soort van lichte vocal seizures.
Sinds het lezen van jouw artikel houd ik nu een ook een dagboekje bij van haar gedrag.
Ik hoop nog steeds op een andere oorzaak die te behandelen is, maar ik krijg een ernstig vermoeden dat we te maken hebben met FHS. Hoe dan ook haar ondersteunen waar ik maar kan is echt keihard nodig,