Hi Allen,
Wij maken ons ernstig zorgen over één van de poezen van mijn vriend. Poes 2.5 jaar oud kampt al lange tijd met huidproblemen waarbij ze wonden krabt in voornamelijk nek gebied tot bloedens toe. Gedurende enkele maanden waren deze weg, maar sinds eind vorig jaar komen ze in alle hevigheid weer terug. Poes zit hierbij vaak levenloos op 1 plek in huis, en lijkt af en toe een soort van geprikt te worden en krabt zichzelf flink, ziet er ook bangig en alert uit. Sinds begin januari tweewekelijks bij dierenarts geweest. De dierenarts lijkt het niet goed te weten, schrijft telkens antibiotica voor, en krijgt enkele injecties tegen jeuk en pijn. Wonden lijken te helen, maar dan is er ineens weer een nieuwe grote open wond.
Sinds enkele dagen is de situatie flink verslechterd! Ze zit alleen nog maar onder de bank en krijgt elke paar minuten een spastische ‘aanval’ waarin ze zichzelf flink krabt en spastisch. Beweegt. Ze lijkt veel pijn te hebben, opgezette vacht, slaapt eet en drinkt niet. Dierenarts weet het wederom niet. Het lijkt zeer sterk op feline hyperesthesie syndroom. Echter bij de filmpjes die we hiervan zien zijn de katten buiten deze aanvallen om nog wel ‘normaal’. Poes Mickey vertoont absoluut geen normaal gedrag meer en lijkt ernstig te lijden. Mickey heeft bij de dierenarts eergister een injectie gekregen en als dat binnen 36 uur niet zou werken wilde hij Mickey onder een roesje brengen. Ik heb echter weinig vertrouwen meer in deze dierenarts.
<.hoe voeg ik een filmpje toe? >
Heeft iemand een idee of tips/adviezen?
We hebben inmiddels ook enkele dierenartsen in de omgeving gemaild met een filmpje zodat we hopelijk bij een betere dierenarts uitkomen.
Hulp gezocht! Ernstige situatie poes. Mogelijk hyperesthesie syndroom?
-
- Huiskat
Re: Hulp gezocht! Ernstige situatie poes. Mogelijk hyperesthesie syndroom?
Wat sneu voor Mickey, hoe is het inmiddels verlopen allemaal?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Forumlid Zotvanpoezen (Carine) is expert op het gebied van FHS katjes.
Misschien kan je haar een pb sturen?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=21424
Misschien kan je haar een pb sturen?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=21424
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
2nd opnion is een goede actie.
Zeker omdat je zegt geen vertrouwen in deze dierenarts te hebben.
Ik vind het ook niet op fhs lijken zoals je het beschrijft, maar zoals Marina al als optie geeft, Carine weet daar meer over
Waarom een roesje?
Zeker omdat je zegt geen vertrouwen in deze dierenarts te hebben.
Ik vind het ook niet op fhs lijken zoals je het beschrijft, maar zoals Marina al als optie geeft, Carine weet daar meer over
Waarom een roesje?
Luna & Lizzy(13) Timmy & Indy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
-
- Huiskat
Afgelopen donderdag bij een nieuwe dierenarts geweest. Die zag dat Mickey te veel corticosteroïden injecties had gekregen waardoor 1) haar huid bij de wonden heel dun was en 2) haar opgezette vacht ontstond door een kalkafzetting (hier heeft ze een röntgenfoto van laten maken).
Ze heeft pijnstilling gegeven waarin geen corticosteroïden verwerkt zitten en ze zei dat de antibiotica niet zinvol was dus daarmee te stoppen.
Mickey is sindsdien rustiger en vertoont weer wat levendiger gedrag. De opgezette huid/vacht kan mogelijk afsterven dus dat goed in de gaten houden. Dit stuk opgezette huid doet haar enorm pijn wat mogelijk de spastische bewegingen veroorzaakt.
Er is ook een ander medicijn voorgeschreven voor de grote wonden die Mickey heeft, ontstekingsremmer zonder corticosteroïden, zou een drankje zijn. Deze moest ze bestellen dus komt deze week binnen.
Oorzaak van de wonden die ze bij zichzelf krabt vooralsnog onduidelijk. Mogelijk allergie, maar kan ook wat anders zijn. Wederom anti allergene voeding meegekregen om te zien of dat helpt..
In elk geval een stuk meer vertrouwen in deze dierenarts!
Zie hier ook Mickey en een deel van een wond zichtbaar die ze bij zichzelf maakt:

En de kalkafzetting/opgezette huid:

Ze heeft pijnstilling gegeven waarin geen corticosteroïden verwerkt zitten en ze zei dat de antibiotica niet zinvol was dus daarmee te stoppen.
Mickey is sindsdien rustiger en vertoont weer wat levendiger gedrag. De opgezette huid/vacht kan mogelijk afsterven dus dat goed in de gaten houden. Dit stuk opgezette huid doet haar enorm pijn wat mogelijk de spastische bewegingen veroorzaakt.
Er is ook een ander medicijn voorgeschreven voor de grote wonden die Mickey heeft, ontstekingsremmer zonder corticosteroïden, zou een drankje zijn. Deze moest ze bestellen dus komt deze week binnen.
Oorzaak van de wonden die ze bij zichzelf krabt vooralsnog onduidelijk. Mogelijk allergie, maar kan ook wat anders zijn. Wederom anti allergene voeding meegekregen om te zien of dat helpt..
In elk geval een stuk meer vertrouwen in deze dierenarts!
Zie hier ook Mickey en een deel van een wond zichtbaar die ze bij zichzelf maakt:

En de kalkafzetting/opgezette huid:

Sjees, ik schrik behoorlijk van de foto's!
Helaas kan ik er niets zinnigs over zeggen. Ik had nog nooit gehoord van kalkafzetting op de huid/vacht.
Fijn dat je nu een da hebt gevonden die serieus met Mickey aan de slag gaat!
Het zou fijn zijn als je hier regelmatig updates geeft, zodat we er allemaal van kunnen leren. En ook voor toekomstige baasjes die met deze problemen te maken krijgen.
Voor nu: heel veel sterkte en beterschap voor mooie Mickey
Helaas kan ik er niets zinnigs over zeggen. Ik had nog nooit gehoord van kalkafzetting op de huid/vacht.
Fijn dat je nu een da hebt gevonden die serieus met Mickey aan de slag gaat!
Het zou fijn zijn als je hier regelmatig updates geeft, zodat we er allemaal van kunnen leren. En ook voor toekomstige baasjes die met deze problemen te maken krijgen.
Voor nu: heel veel sterkte en beterschap voor mooie Mickey
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Jeetje dus je had een dierenarts die niet goed wist wat die ermee moest en maar bleef spuiten.
Ik schrik ook van de foto's.
Gelukkig heb je nu een dierenarts die verder onderzoekt en een beter plan heeft.
Ook fijn om te lezen dat het met Mickey nu wat beter gaat.
Ik schrik ook van de foto's.
Gelukkig heb je nu een dierenarts die verder onderzoekt en een beter plan heeft.
Ook fijn om te lezen dat het met Mickey nu wat beter gaat.
Luna & Lizzy(13) Timmy & Indy(8)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise