Kaal onderbuikje en rond de tepels kaal

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Lexy
Kitten

Kaal onderbuikje en rond de tepels kaal

Bericht door Lexy »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn kat (poes) van 1,5 jaar heeft minder haar rondom haar onderbuik en de tepels. Ik heb haar ongeveer een half jaar geleden geadopteerd (uiteraard gesteriliseerd is ze, wel op een leeftijd van ongeveer 10 maanden).

Ik kan me herinneren dat ik haar tepels altijd al goed heb kunnen zijn, maar twijfel een beetje of ze echt altijd al zo weinig haar heeft gehad. Het valt me nu gewoon op en ik vraag me af of het kwaad zou kunnen. Ze wast zich goed, maar niet overdreven. Komt soms buiten, heeft een maand geleden haar laatste ontvlooiings pipetje gekregen.

Ze wast zich goed, maar niet overdreven veel en ook niet overdreven veel op deze plaats.

Wat zeggen jullie ervan?

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lexy
Kitten

Re: Kaal onderbuikje en rond de tepels kaal

Bericht door Lexy »

Hierbij nog een foto waarop het beter te zien is, het is wat erger dan ik had gedacht helaas.

Afbeelding
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kaal onderbuikje en rond de tepels kaal

Bericht door nellebel »

mijn nellie (eerste kat) heeft dit altijd gehad. werd gedurende haar leven steeds erger. bij haar was het stress door haar verleden. veel geprobeerd maar niets aan te doen. zolang ze het niet kapot likte het op een gegeven moment ook zo gelaten. al die aandacht en DA bezoeken bracht juist ook veel stress. bij haar wisselde het ook met momenten. soms periodes minder kaal, dan bijna hele buik kaal. zij wist soms niet goed hoe met spanning om te gaan, ook niet met leuke spanning zoals spelen, dan ging ze maar likken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie