Hoe kat afleren tv meubel en nieuwe dure tv te klauwen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
mellinda
Huiskat
Huiskat

Hoe kat afleren tv meubel en nieuwe dure tv te klauwen

Bericht door mellinda »

Kunnen jullie even meedenken en ervaringstip geven aub?

Iemand die ofwel uit ervaring een goede tv screenprotector en omhuizing KATTENBESTENDIG QUA vlijmscherpe kattenNAGELS weet wat kleuren niet vervormd?

Ofwel technieken om onze harige bijna 1j oude lieve doch ondeugende katjes niet op de tv te laten pootje met scherpe nagel mepje geven zodat ons oud tv scherm beschadigd was?

De katjes hebben anders veel aandacht.
We hebben nu 1x een duurdere grotere tv gekocht ter vervanging die we deze week gaan installeren omdat we dat eens verdienden en voordat we binnenkort ouders worden...

We hebben letterlijk voor datzelfde geld klassieke en moderne speeltjes aan de katjes in totaal al uitgegeven afgelopen jaar van voerpuzzels, slow feeders, vislijnen, robotspeeltjes, pluchen speeltjes, denkspeeltjes, balletjes etc tot zelfs keramisch automatisch platformendrinkfonteintje.... en of leuke gratis kartonnen verpakkingsdozen waarin ze zo graag spelen.
Zelfs op salontafel voor tv een zacht ligmatje gelegd wat ik ook wel in mijn bed zou willen hebben :grin:

Ik wil enkel dat onze apparatuur dit x onbeschadigd blijft...

Al geprobeerd:

Keepoff spray

Anti kat stekels (klimmen ze gwn tss de stekels op de matten door... ze weten hoe ze hun pootjes moeten zetten...)

Plastic met koortje kletterende kattenvallen die afschrikgeluid maken en dichtklappen

Bevelen eraf te gaan (ze luisteren dan 95% wel wnr we het getraind gebaartje maken met de vinger in een boogje en naar de grond wijzen terwijl we in lage toon naar grond wijzen)

Mee spelen voordat we tv kijken, na de Tv tijd, tssdoor en altijd katjes volledig kwartier al aandacht geven bij thuiskomst na ons werk en na ons avondeten.

We hebben op 1 stuk van het meubel in ander compartiment een mandje gezet en geleerd dat ze enkel daarin mogen maar ze gaan er zo goed als nooit in liggen zucht...

Kat negeren

Kat aanmanen eraf te springen

Hun omgeving:
4! grote krabklimhuisjespalen dezelfde ruimte
(Objecten zat die VEEL hoger zijn dan het meubel en de tv en warmer/zonniger/zachter/hoger)

2 krabmatten kokos en 1 krabtapijtheuveltje met speeltje
Tunnels
Verstopdozen
Speelmatjes met speelbogen
Speelgoed fluffy diertjes etc
2 mini krabpaaltjes voor enkel krabgelegenheid naast zetel/salontafel

Geen optie:
Tv ophangen--> huurhuis dus we mogen niet boren plus meubel te licht voor arm 55inch Tv installatie

verrijdbare presentatie standaard daar zouden ze op springen zucht op het platformpje onder de tv als je zoiets kiopt op wieltjes...

Iemand tips?😅😅😅

Mijn oude binnenkatten en de kat v mijn vriendin deden dit nooit...
Stef71
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Re: Hoe kat afleren tv meubel en nieuwe dure tv te klauwen

Bericht door Stef71 »

Ik zou ze proberen helemaal van het meubel af te houden, deel wel deel niet snapt een kat toch niet. Als ik het zo lees hebben ze andere opties genoeg tv meubel off-limits moet kunnen. Hoe je ze er vanaf houdt, consequent zijn. ze telkens eraf pakken en ergen neer zetten waar ze wel mogen zitten. Maar zelfs als dat lukt dan moet je nog bedenken dat alle regels komen te vervallen als je de kamer uit bent. Misschien is van die dubbel plak folie nog een optie, dat vinden ze echt niet fijn om over te lopen
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

mijn katten hebben nog nooit aan de tv gezeten. guusje kan er wel eens achter kijken als ze formule 1 kijkt om te checken waar de auto;s blijven. enigste probleem hier is dat ze breeduit voor de tv gaat zitten zodat wij niets meer zien. niets helpt om haar weg te krijgen, pas als ik opsta rent ze weg om zodra ik zit weer terug te gaan zitten. dit zijn periodes dat ze dit doet. wat nu helpt is een speelhengeltje. zodra ze daar zit begin ik met de hengel en rent ze daar meteen heen.
dat zou mogelijk bij jullie ook kunnen helpen .zodra ze bij de tv in de buurt komen op het meubel de hengel pakken en afleiden. ik neem aan dat ze ook alleen aan het scherm komen als de tv aan staat en ze er iets op zien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mellinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door mellinda »

Bedankt voor de tips beide. Hopelijk werkt er iets van, we gaan ze zeker allemaal opvolgen! Met onze 2 kattige eigenwijze lieve dametjes weet je nooit.

We gaan alvast even de nieuwe tv in de slpk zetten. We gaan wanneer er wat vermindering op is een schermbeschermer kopen die je er bovenop klikt v krasvrij glas dan kunnen we gerust zijn en is zowel het scherm als de behuizing veilig, zelfs al zouden ze erboven op springen. Er komt ook nog een hoes met de post wnr de tv niet in gebruik is en we gaan eens alles gearriveerd is qua bescherming hem in de living vaststrappen. Zo kan die niet kantelen, stel 1 kat springt erop en de ander zit ervoor en wordt verpletterd🥶🥶🥶🥶
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik gebruik de vingerklik als ze bij de tv willen. Dan stoppen ze gelijk.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Jinny
Huiskat
Huiskat

Bericht door Jinny »

Zal lastig worden, onze Mieppie ging nooit op de salontafel, uit zichzelf niet, Droppie woont er bijna op.
De plantenspuit gebruikt ze als douche...
Hangt dus af van het karakter vd kat.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

zo'n hoes over de tv zouden ze bij ons juist heel interessant vinden. dat ritselt waarschijnlijk en vinden ze leuk om te onderzoeken. veel leuker dan een glad tv scherm.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie