Witte neus?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
RagdollMarie
Kitten

Witte neus?

Bericht door RagdollMarie »

Hey allemaal, ik ben recent de trotse ‘cat daddy’ geworden van een geweldige kitten: een Ragdoll genaamd Marie. Ze is nu anderhalve week bij mij, en ik heb een paar vraagjes. Deze ochtend merkte ik dat haar neusje precies even wit was als haar witte vacht. Helaas vergat ik een foto te maken op dat moment, maar ik heb er daarna alsnog wat kunnen maken. Het lijkt me nu een beetje bleker dan normaal, vooral in vergelijking met haar andere foto’s. Haar neusje is niet overdreven vochtig en ze heeft geen natte ooghoekjes, maar ze niest soms een paar keer per dag (2-3 keer). Ik weet nu niet goed of dit iets is om me zorgen over te maken, of dat het gewoon normaal is. Ik ben een beetje ongerust, maar wil ook niet te paranoïde zijn.
Afbeelding
Dit is een foto van deze morgen. In vergelijking met gisteren is haar neusje super bleek.
Afbeelding
Dit is een foto van gisteren ochtend.

Ben ik overbezorgd of zou ik best straks even langs gaan bij de DA?

Alvast bedankt!
Groetjes van Marie!
Lieselotje
Panter
Panter

Re: Witte neus?

Bericht door Lieselotje »

Ha Marie

Wat een mooierd ben jij.

Ik heb zelf 2 witte poezen en die hebben een roze neusjes, geen idee of het bij Marie niet goed zou zijn.
Misschien even bellen met de mensen waar je Marie van hebt of even de DA bellen of iets niet goed zou zijn.
Ze ziet er niet ziek uit of zo, maar katten kunnen dat soms beste goed verbergen. Niezen kan altijd wel een keertje voorkomen.

Dag Marie
RagdollMarie
Kitten

Re: Witte neus?

Bericht door RagdollMarie »

Lieselotje schreef: 17 feb 2025 15:45 Ha Marie

Wat een mooierd ben jij.

Ik heb zelf 2 witte poezen en die hebben een roze neusjes, geen idee of het bij Marie niet goed zou zijn.
Misschien even bellen met de mensen waar je Marie van hebt of even de DA bellen of iets niet goed zou zijn.
Ze ziet er niet ziek uit of zo, maar katten kunnen dat soms beste goed verbergen. Niezen kan altijd wel een keertje voorkomen.

Dag Marie

Hey Lieselotje! Bedankt voor je reactie!

Marie heeft normaal gesproken ook een roze snuitje (zoals nu), dus ik schrok een beetje toen ik zag dat het wit was. Gelukkig vertoont ze verder geen vreemd gedrag waaruit ik zou kunnen afleiden dat ze ziek is. Ze is nog steeds even speels en knuffelt net zo graag als altijd!

Afbeelding
Plaats reactie