Hi,
Ik heb een ragdoll van bijna 10jaar.
Maanden geleden begon hij met plassen buiten de bak voor de voordeur.
Ik heb de mat daar al vervangen naar iets afneembaar. Heb alle onderzoeken gedaan die er waren, maar er zijn geen medische oorzaken voor het plassen. Andere korrels, andere kattenbakken. Heb Feliway aangeschaft. 1 in stopcontact en 1 om de plek mee te sprayen. Hij had ook ruzie met mijn andere kat ( geen ragdoll ) en na de feliway is er echt rust in huis gekomen. De kattenbak doen we elke dag scheppen en vaker schoon maken. Maar nu is het plas probleem weer terug gekomen. En eerlijk gezegd zijn we een beetje einde raad. Hij doet het 9 van de 10 keer in de ochtend. Ik weet niet meer wat ik kan doen om het te stoppen. Een gedrags therapeut kost ons gewoon echt te veel geld. Als er iemand tips heeft heel graag!
Kat plast steeds op zelfde plek buiten de bak
Re: Kat plast steeds op zelfde plek buiten de bak
Komen er misschien vreemde katten aan de andere kant van de voordeur? Kan zijn dat jou kat met zijn plasje een geurspoor probeert neer te leggen voor mogelijk indringers. Dan zou je de andere kant van de deur misschien onaantrekkelijk kunnen maken voor buurkatten. Als het dat niet is kun je misschien een (extra)bak bij de plek neerzetten waar geplast wordt of de plek onaantrekkelijker maken, bijvoorbeeld door geen mat neer te leggen of iets wat de kat niet lekker vind
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...