Oude kat (16) braakt steeds! Help!

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Annalinssen
Huiskat
Huiskat

Oude kat (16) braakt steeds! Help!

Bericht door Annalinssen »

Lieve kattenliefhebbers,

Saar, de kat van mijn moeder braakt sinds 2 weken nadat ze heeft gegeten. Ze is bijna 17 en een echt oudje. We zijn al drie keer naar de dierenarts geweest. Bloedonderzoek was in orde; perfect zelfs en ook een foto wees niets uit. Wel was er iets van verstopping te zien (de darmen zaten aardig vol) dus hebben we haar wat pilletjes gegeven om de spijsvertering te versnellen. Helaas. Het helpt marginaal. Saar blijft braken na het eten. Ze heeft wel steeds honger, is nog levendig en er is verder weinig aan haar te merken. We maken ons echter wel zorgen. We hebben geen idee wat het kan zijn. Ook toen haar darmen zo vol zaten poepte ze gewoon, dus of ze echt obstipatie heeft valt ook te betwijfelen. Zijn er mensen die dit al eens aan de hand hebben gehad met een oudere kat? Dus braken zonder verdere symptomen en goede foto/bloedbeeld? En hebben ze uiteindelijk iets gevonden? Of heeft iemand tips?

Alvast bedankt namens mijn mamma en Saar!

Liefs

Anke
Neo (koekie) en Hummer
RakiSherry
Kitten

Re: Oude kat (16) braakt steeds! Help!

Bericht door RakiSherry »

Beste Anke,

Ik heb gisteren een zelfde soort post geplaatst over onze kitten van 8 maanden. De problemen van onze katten komen, ondanks de verschillen in leeftijd, heel erg overeen. Ik weet hoe irritant het is om tientallen onderzoeken verder te zijn en niets te kunnen vinden. Ik hoop dat je snel antwoordt zult hebben...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Oude kat (16) braakt steeds! Help!

Bericht door castratenkoor »

Anke misschien kan je moeder wat vaker kleine porties natvoer aanbieden en dan liefst een Gastro variant.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie