Hallo allemaal,
Wij zijn nieuw hier, en hopelijk kunnen jullie ons helpen.
Vandaag kregen we het trieste bericht dat onze kat Jack (11 jaar) een kwaadaardige tumor in zijn keel heeft. Enorm schrikken, want we gingen naar de DA omdat hij aan het hoesten was. Vast een virusje of een dwarse grasspriet dachten we.....
De tumor zag er akelig uit, heel onregelmatig van vorm en zelfs met pus. Zijn lymfeklier was ook opgezwollen maar de uitslag van die punctie was gelukkig goed: geen uitzaaiingen.
De antibiotica en pijnstiller die we meekregen in afwachting van de uitslag doen ontzettend goed werk, hij hoest amper!
Nu zijn we doorverwezen naar Wagerenk voor een consult en CT scan om elders uitzaaiingen uit te sluiten. Akkoord gegaan omdat we daar snel terecht kunnen en het alleen nog maar om een scan gaat.
Maar wat een slechte berichten lees ik over die betreffende oncoloog!
Daarom onze vraag; heeft iemand nog tips voor goede klinieken? Of goede behandelingen?
Of überhaupt ervaring met deze vorm van kanker? Het vermoeden is dat het een speekselkliertumor is maar dat is nog niet zeker.
Alvast enorm bedankt voor het lezen en eventueel reageren!
Liefs,
Linsey
Ervaringen/tips gezocht voor (speekselklier)tumor en oncoloog
-
- Kitten
Re: Ervaringen/tips gezocht voor (speekselklier)tumor en oncoloog
Ik ken Van Straten niet, maar het is nogal een hork. Hij heeft verschillende keren voor het Tuchtcollege moeten verschijnen.
Zoals je al geconstateerd hebt is er voldoende te kiezen over die man op dit forum.
In 2000 heb ik een kat van mijn vriendin overgenomen en zij bleek kanker te hebben.
Ik heb goede ervaringen met Utrecht.
Katre heeft daar chemotherapie gehad (infuus in haar pootje) en medicatie (pillen). Katre is 2 jaar onder behandeling geweest en was genezen.
Helaas kwam het na een aantal jaar terug op een andere plek en was er niets meer aan te doen.
Toch zou ik, als het nodig is, weer naar Utrecht gaan.
S https://www.uu.nl/medewerkers/ETeske/CV
Heel veel sterkte met Jack! Ik hoop dat hij geholpen kan worden.
Zoals je al geconstateerd hebt is er voldoende te kiezen over die man op dit forum.
In 2000 heb ik een kat van mijn vriendin overgenomen en zij bleek kanker te hebben.
Ik heb goede ervaringen met Utrecht.
Katre heeft daar chemotherapie gehad (infuus in haar pootje) en medicatie (pillen). Katre is 2 jaar onder behandeling geweest en was genezen.
Helaas kwam het na een aantal jaar terug op een andere plek en was er niets meer aan te doen.
Toch zou ik, als het nodig is, weer naar Utrecht gaan.
S https://www.uu.nl/medewerkers/ETeske/CV
Heel veel sterkte met Jack! Ik hoop dat hij geholpen kan worden.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
-
- Kitten
Dankjewel voor je reactie! We gaan vrijdag naar Nieuwegein voor de CT, scheelt toch weer een paar dagen en is een half uur dichterbij. Voor de behandeling zelf gaan we misschien naar Gouda, dat spreekt momenteel het meest aan.
Ons is verteld dat Utrecht wat lastiger is qua contact en afspraken, omdat het zo groot is en met veel studenten enz. Herken je dat?
En mag ik vragen wat voor kanker Katre had en waarmee ze behandeld is?
Wat naar dat het uiteindelijk terug kwam zeg.
Wij hopen van harte dat we Jack ook nog een paar jaar bij ons mogen houden!
Ons is verteld dat Utrecht wat lastiger is qua contact en afspraken, omdat het zo groot is en met veel studenten enz. Herken je dat?
En mag ik vragen wat voor kanker Katre had en waarmee ze behandeld is?
Wat naar dat het uiteindelijk terug kwam zeg.
Wij hopen van harte dat we Jack ook nog een paar jaar bij ons mogen houden!
Oei, het is 24 jaar geleden en ik weet echt niet meer welke soort kanker het was en welke middelen Katre kreeg.
Ik weet alleen nog dat ik in het begin elke week met haar naar Utrecht ging en na verloop van tijd werd de tijd tussen de infusen steeds groter. Na 1,5 jaar kreeg ze het laatste infuus (en de pil) en toen nog 1 controle 6 mnd later.
Het klopt dat er studenten bij waren. Katre en ik hebben dat absoluut niet als storend ervaren.
Ze was een hele makkelijke poes en stak bij elke behandeling haar pootje zelf uit voor het infuus.
Het contact met de oncoloog was fijn. Ik vond hem echt heel vriendelijk, meelevend, lief voor Katre en uiteraard kundig.
Afspraken maken was ook nooit een probleem.
Na elke behandeling betalen, zakje met pillen mee en gelijk een nieuwe afspraak maken.
Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat.
Het zou fijn zijn als je het vervolg met Jack hier blijft updaten.
Veel mensen gebruiken het forum ook als informatiebron.
Ik weet alleen nog dat ik in het begin elke week met haar naar Utrecht ging en na verloop van tijd werd de tijd tussen de infusen steeds groter. Na 1,5 jaar kreeg ze het laatste infuus (en de pil) en toen nog 1 controle 6 mnd later.
Het klopt dat er studenten bij waren. Katre en ik hebben dat absoluut niet als storend ervaren.
Ze was een hele makkelijke poes en stak bij elke behandeling haar pootje zelf uit voor het infuus.
Het contact met de oncoloog was fijn. Ik vond hem echt heel vriendelijk, meelevend, lief voor Katre en uiteraard kundig.
Afspraken maken was ook nooit een probleem.
Na elke behandeling betalen, zakje met pillen mee en gelijk een nieuwe afspraak maken.
Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat.
Het zou fijn zijn als je het vervolg met Jack hier blijft updaten.
Veel mensen gebruiken het forum ook als informatiebron.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik ben niet zo lang geleden met Bolle* in Utrecht geweest. Helaas kregen we de foute diagnose en behandeling. Ook de communicatie verliep stroef omdat de behandelaar alleen Engels sprak.
Hij gaf aan dat het zijn hart was en dat bloedonderzoek voor nu niet nodig was omdat het probleem voor hem heel duidelijk was. Bloedonderzoek moest we na een week bij eigen da laten doen. Dat kon er meteen bepaald worden of hij genoeg medicatie kreeg.
5 dagen later ging het zo slecht dat we naar eigen da gingen. Bij bloedonderzoek en echo bleek zijn hart prima te zijn. Hij bleek leukemie te hebben.
Als dat eerder bepaald was, dan was hij ook niet te redden geweest. Maar die laatste week had hij niet meer moeten hebben. Hij had het zo moeilijk.
Hij gaf aan dat het zijn hart was en dat bloedonderzoek voor nu niet nodig was omdat het probleem voor hem heel duidelijk was. Bloedonderzoek moest we na een week bij eigen da laten doen. Dat kon er meteen bepaald worden of hij genoeg medicatie kreeg.
5 dagen later ging het zo slecht dat we naar eigen da gingen. Bij bloedonderzoek en echo bleek zijn hart prima te zijn. Hij bleek leukemie te hebben.
Als dat eerder bepaald was, dan was hij ook niet te redden geweest. Maar die laatste week had hij niet meer moeten hebben. Hij had het zo moeilijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16