Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, trotse poezenmoeder van twee lieve Ragdolls van ruim 10, las vroeger regelmatig mee voor tips toen ze nog jong waren en ik onervaren maar nu weet ik het even niet, weet ook niet of dit onder het juiste onderwerp staat... Vandaag zijn er bij 1 kat 4 kiezen getrokken, bleek resorptie te zijn. Hij is weer thuis en het gaat goed , hij heeft natvoer gegeten en geweekte brokken., dit moet hij 14 dagen doen ivm hechtingen. Hij heeft een hechte band met z'n broer. Het probleem dat die geen natvoer lust en dus ook geen geweekte brokken. Heb inzet verleden al van alles geprobeerd van vers tot de rest maar hij lust het gewoon niet. Ik denk eraan om.ze nu maar twee weken apart te zetten omdat de ene nu echt geen brokken mag en dan alleen 's avonds een paar uur samen Maar ik ben bang dat dat hun hechte band aantast. Ze hebben trouwens al.vanaf kitten onbeperkt brokken en dit gaat altijd goed. Alvast bedankt voor het meedenken.
Kiezen getrokken en eten
Re: Kiezen getrokken en eten
Kan je de namen van de katten even vermelden?
Ik snap het niet. De kater die geopereerd is eet nu geweekte brokken en natvoer.
De andere kater niet.
Dan is het toch prima?
De andere kater kan gewoon zijn eigen brokjes eten.
Als je bang bent dat de geopereerde kater ook van die brokjes gaat eten: dat is geen probleem. Hij mag dat gewoon eten, de hechtingen lijden daar niet onder. Het enige is dat het hem misschien wat pijn zal doen, maar dan kan hij de geweekte brokjes en het natvoer eten.
Ik zou de katten zeker niet apart houden.
14 dagen geen brokjes is wel erg lang trouwens. Mijn katten aten na het trekken van kiezen na een paar dagen hun eigen voer weer.
https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/d ... ge-ingreep
Ik snap het niet. De kater die geopereerd is eet nu geweekte brokken en natvoer.
De andere kater niet.
Dan is het toch prima?
De andere kater kan gewoon zijn eigen brokjes eten.
Als je bang bent dat de geopereerde kater ook van die brokjes gaat eten: dat is geen probleem. Hij mag dat gewoon eten, de hechtingen lijden daar niet onder. Het enige is dat het hem misschien wat pijn zal doen, maar dan kan hij de geweekte brokjes en het natvoer eten.
Ik zou de katten zeker niet apart houden.
14 dagen geen brokjes is wel erg lang trouwens. Mijn katten aten na het trekken van kiezen na een paar dagen hun eigen voer weer.
https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/d ... ge-ingreep
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Bij mijn Fritz* was het hele gebit verwijderd. Hij heeft daarna nog jaren geleefd. At gewoon brokjes - niet geweekt. Maar dan moet je wel kleine vorm brokjes nemen (geen Dental). Liefst gewoon rond, geen sterretjes of zo.
Beterschap voor de poes.
Beterschap voor de poes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Mijn katten heten Mickey en Muis. Mickey is de geopereerde kat. Ik heb ze even een paar dagen apart gehouden en inmiddels eten ze allebei weer brokjes. Vond het ook al erg lang 14 dagen. Heb wel kleinere brokjes gekocht dan normaal en ik heb niet het idee dat hij er last van heeft, natvoer krijgt hij er ook wel bij. Bedankt voor jullie reacties.