Mainecoon plotseling overleden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Monk
Kitten

Mainecoon plotseling overleden

Bericht door Monk »

Hoi allemaal, moet het even van me af schrijven. 7 jaar geleden kochten wij 2 mooie Mainecoon kittens. Broertjes uit een nest van zeven. Ze waren tot nu toe altijd samen, sliepen samen en speelden samen.

Gistermiddag hoorde ik ineens wat van de trap vallen, ik ren naar de gang en zie Kenzo, onze blonde mainecoon, naar beneden rollen en op de helft van de trap stil liggen. Ik ren naar beneden en hij rolt zo verder naar de begane grond en blijft op z'n zij liggen. Na twee korte ademteugen stopte hij met ademen en overleed hij. Totaal onverwachts.. Gelukkig waren mijn kinderen niet thuis, die heb ik later opgevangen. Ik heb hem in een doos in zijn favoriete mandje gelegd en onze andere kat erbij gelaten. Met het gezin hebben we hem naar het dierencrematorium gebracht en hebben we afscheid van hem genomen.

Als ik nu mijn andere kat zie krijg ik hartzeer in de wetenschap dat hij alleen achter blijft. Ik zie het verdriet van mijn kinderen. Valt toch een stukje van je gezin weg. Ben in mijn leven meer huisdieren verloren maar wennen doet het nooit. Zeker niet als het zo onverwacht is..

Over de oorzaak, wij wilden geen autopsie oid laten doen. Veranderen kunnen we het toch niet meer. De man bij het crematorium zag dat zijn tong en bek blauw was en gaf aan dat het waarschijnlijk hartfalen/infarct is geweest. Hij was altijd gezond, goed op gewicht en actief.
Miloe
Poema
Poema

Re: Mainecoon plotseling overleden

Bericht door Miloe »

Heel veel sterkte met dit verlies voor jou en je gezin, wat een nare situatie :(
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Monk
Kitten

Bericht door Monk »

Dank je wel.

Maak me vooral ook zorgen over mijn andere kater. Zij zijn 7 jaar onafscheidelijk geweest en nu is hij ineens alleen. Geen idee of hij weet dat zijn maatje dood is. Hij vertoond nog geen zoek gedrag.. Heb straks een afspraak bij de dierenarts om hem nog eens helemaal na te laten kijken ook.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Veel sterkte met het verlies!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte met het verlies.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Jeetje, wat erg. Sterkte met het verlies!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Zo jong nog 😞
Heel veel sterkte voor jullie!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Monk
Kitten

Bericht door Monk »

Dank je wel.. vanavond op de bank, alleen onze grijze erbij.. pff is wel heel erg wennen.. normaal lagen ze alle twee bij ons.. 😪
Plaats reactie