Mijn kat gaat niet graag naar buiten.
Re: Mijn kat gaat niet graag naar buiten.
Hij word dondwrdag geholpen.
Ik kan hem speciaal dieet voer geven, maar dierenarts zei geef ze eerst alle 3 gepast voer 2 x op een dag. Ik heb nu de hele dag v9er klaar voor ze staan. Dus dat ga ik na de castratie proberen. En 3 x per dag eventjes goed met hem spelen. Hopelijk is de rust tussen vooral bram en zijn moeder izzy weer terug. Tussen luna en bram is het nooit goed gegaan, en gaat het de laatste tijd juist beter
Ik kan hem speciaal dieet voer geven, maar dierenarts zei geef ze eerst alle 3 gepast voer 2 x op een dag. Ik heb nu de hele dag v9er klaar voor ze staan. Dus dat ga ik na de castratie proberen. En 3 x per dag eventjes goed met hem spelen. Hopelijk is de rust tussen vooral bram en zijn moeder izzy weer terug. Tussen luna en bram is het nooit goed gegaan, en gaat het de laatste tijd juist beter
Ik zou dat dan 3x per dag doen. Bij opstaan (9.00), bij avondeten (18.00) en bij slapen gaan (23.00). Dat zou voor iedereen te doen moeten zijn (ook voor werkende mensen). Ervoor moe maken door spelen, dan eten en daarna doen ze een poetsbeurt en gaan slapen. Routine routinePaskal schreef: 18 nov 2024 11:13 Ik kan hem speciaal dieet voer geven, maar dierenarts zei geef ze eerst alle 3 gepast voer 2 x op een dag.

Ps. Je moet wel langzaam toebouwen naar die 3x maaltijd per dag. Dus eerst meer momenten. Anders is de overgang te groot in één keer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dank voor de tip rik!
Ik ga na de castratie ook het voer afwegen. Is toch wel weer ff spannend donderdag, maar volgens mij stelt een castratie niet zoveel voor. Zijn balletjes zijn al ingedaald. En volgend jaar in de voorjaar ga ik hem dan aan een tuigje uitlaten in de wijk zodat die ook wat gwqender is in de buurt
Ik ga na de castratie ook het voer afwegen. Is toch wel weer ff spannend donderdag, maar volgens mij stelt een castratie niet zoveel voor. Zijn balletjes zijn al ingedaald. En volgend jaar in de voorjaar ga ik hem dan aan een tuigje uitlaten in de wijk zodat die ook wat gwqender is in de buurt
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Je loopt wel het risico dat als Bram niet meer constant wat kan eten, hij nog veel meer gaat klieren naar de dames.
Met hem wandelen aan een tuigje is een goed idee. Wel eerst rustig thuis laten wennen aan het tuigje.
Met hem wandelen aan een tuigje is een goed idee. Wel eerst rustig thuis laten wennen aan het tuigje.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
klopt castratie bij een mannetje stelt niks voor. wondje wordt zelf meestal geplakt en niet gehecht.
ik zou met eten inderdaad beginnen met meerder momenten. gijs was voedselagressief en viel guusje aan als hij zijn zin niet kreeg en eten kreeg als hij erom vroeg. volgens mij hadden wij in het begin wel 6 momenten van eten geven. net voor het werk kregen ze dan ietsje meer en dan na het werk weer meerdere momenten. bij gijs was het vooral belangrijk dat niet hij bepaalde maar wij. vaste tijden en zijn gezeur negeren. afleiden, veel spelen zodat hij niet guusje kon gaan pesten. nu krijgen ze hun brokken 1 x per dag, hij vertrouwd er nu ook op dat ze er altijd staan en kan het verdragen. geen agressie meer. bij natvoer 2x daags wacht hij netjes op afstand totdat guusje klaar is en op ons teken voordat hij de afwas mag doen (haar schaaltje schoonmaken, ze laat altijd een beetje voor hem achter)
ik zou met eten inderdaad beginnen met meerder momenten. gijs was voedselagressief en viel guusje aan als hij zijn zin niet kreeg en eten kreeg als hij erom vroeg. volgens mij hadden wij in het begin wel 6 momenten van eten geven. net voor het werk kregen ze dan ietsje meer en dan na het werk weer meerdere momenten. bij gijs was het vooral belangrijk dat niet hij bepaalde maar wij. vaste tijden en zijn gezeur negeren. afleiden, veel spelen zodat hij niet guusje kon gaan pesten. nu krijgen ze hun brokken 1 x per dag, hij vertrouwd er nu ook op dat ze er altijd staan en kan het verdragen. geen agressie meer. bij natvoer 2x daags wacht hij netjes op afstand totdat guusje klaar is en op ons teken voordat hij de afwas mag doen (haar schaaltje schoonmaken, ze laat altijd een beetje voor hem achter)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Wendy geef je 1 x per dag zoveel brokken dat ze er altijd staan?
Volgens mij gaat het meer om routine. Dan weten ze wanneer het eten er voor ze staat. Routine routine routine. Die is heel belangrijk voor katten. (Dat zie ik hier ook) Daarom kun je hier in één keer overgaan van free-feeding naar maaltijden, maar moet je dat heel langzaam (met routines) opbouwen.
Grtz, Rik
ja Dinie. Dat heeft wel jaren geduurd. eerst deden we lange tijd 2x per dag, maar omdat we in de ochtend geen vaste structuur hebben wegens wisselende begintijden van werk werkte dat niet. elke avond op een vast tijdstip vult manlief de bakjes, en er zit elke avond ook nog wat in, al zijn het maar enkel brokjes. de schaaltjes zijn nooit helemaal leeg. manlief gooit het restje weg en vult ze opnieuw. afgewogen voor 2 katten verdeeld over 2 schaaltjes. meestal komen ze niet eens kijken als hij ze vult.
Natvoer is altijd tijdens ontbijt en avondeten, ook al zijn dat geen vaste tijden, het zijn wel vaste momenten op de dag. we zitten dan allemaal te eten.
Ik ben echt supertrots, met name op Gijs, omdat die zoveel last had van die voedselagressie in het begin. samen met advies van de DA hebben we dit opgelost. Gijs is nu niet meer gefixeerd op eten, al is het wel zijn favoriete bezigheid. maar hij wacht ook echt netjes op gepaste afstand tot guusje klaar is met het natvoer en weg loopt, dan gaat hij ons aan zitten kijken totdat wij zeggen, toe maar mannetje, doe maar de afwas. eerder zal hij niet aan haar schaaltje natvoer komen. het is echt zo'n lieverd en heeft zoveel geleerd. als ik (snoepjes krijgen ze incidenteel, doe ik eigenlijk niet aan) 2 snoepjes op de grond leg dan hoef ik tegen gijs maar te zeggen die is voor gijs en die voor guusje. dan raakt hij die van guusje niet aan. Guusje wel hoor, die trekt zich daar niets van aan. Maar gijs hebben we hierin echt moeten trainen om van die voedsel agressie af te komen. En als guusje het snoepje niet hoeft, pakt gijs het pas als wij zeggen, pak het maar gijs, nu is het voor jou.
Gijs is niet voor niets mijn rooie labrador.
Natvoer is altijd tijdens ontbijt en avondeten, ook al zijn dat geen vaste tijden, het zijn wel vaste momenten op de dag. we zitten dan allemaal te eten.
Ik ben echt supertrots, met name op Gijs, omdat die zoveel last had van die voedselagressie in het begin. samen met advies van de DA hebben we dit opgelost. Gijs is nu niet meer gefixeerd op eten, al is het wel zijn favoriete bezigheid. maar hij wacht ook echt netjes op gepaste afstand tot guusje klaar is met het natvoer en weg loopt, dan gaat hij ons aan zitten kijken totdat wij zeggen, toe maar mannetje, doe maar de afwas. eerder zal hij niet aan haar schaaltje natvoer komen. het is echt zo'n lieverd en heeft zoveel geleerd. als ik (snoepjes krijgen ze incidenteel, doe ik eigenlijk niet aan) 2 snoepjes op de grond leg dan hoef ik tegen gijs maar te zeggen die is voor gijs en die voor guusje. dan raakt hij die van guusje niet aan. Guusje wel hoor, die trekt zich daar niets van aan. Maar gijs hebben we hierin echt moeten trainen om van die voedsel agressie af te komen. En als guusje het snoepje niet hoeft, pakt gijs het pas als wij zeggen, pak het maar gijs, nu is het voor jou.
Gijs is niet voor niets mijn rooie labrador.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ben ik echt een van de weinige die het voer niet afweegt? Ala h3t bakje leeg is voer ik gewoon bij. Ik geef daarnaast niet elke dag natvoer. Als kitten wel, maar zodra ze volwassen zijn af en toe. Jullie gaan ook schrikken denk, ze krijgen hier lidl voor. Het eigenmerk rode of blauwe zak. Ik gaf ze eerst aliltijd kenner voer van de welkoop, maar izzy at het volwassen voer daarvan niet zo goed. Op aanrade van kennis toch maar een het voer van de liddl geprobeerd. Ze vinden het heerlijk, ontlasting is goed vachten zijn mooi van kleur.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Tsja het zou mijn keuze niet zijn nee.
Afwegen doe ik ook niet. Meer een inschatting hoeveel brokken ze eten in 24 uur. En dat verschilt nogal per dag.
Afwegen doe ik ook niet. Meer een inschatting hoeveel brokken ze eten in 24 uur. En dat verschilt nogal per dag.
Hij is weer thuis. Moest ff bijkomen, had ook geplast in de reismand. Toen die tuiskwam duurde het ff voordat die doorhad waar die was. Mijn andere katten vrouwtjes hadden nergens last van
. Ik dacht dat katers ook niet onder narcose gingen, maar hij is toch onder narcose gegaan. Hij krijgt straks lekkere stukje zalm. En dan na het weekend begint zijn dieet, hij was inderdaad iets te dik.

Fijn dat alles zo te lezen goed is gegaan. Heb je nog een advies gekregen over wanneer wel en geen eten geven? Ik vraag dat omdat we hier "altijd" een zakje licht verteerbaar voer meekrijgen, dat pas na X-tijd gegeven mag worden, ivm misselijkheid. Hoe is dat bij jou gegaan?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Klopt mag eigenlijk pas na 18:00
Heeft ermee te maken dat ze misselijk kunnen worden, en dat ze dan negetiefe herinneringen houden over de dierenarts ofzo.
Maar heel eerlijk ik heb luna en izzy na de castratie thuis gelijk een beetjr brokjes gegeven klein handje. Dat heb ik ook met bram gedaan, omdat ze anders echt lang zonder eten zitten. Hier mogen ze tot 2100 uur eten dag daarvoor...
Ik was voor de castratie 65 euro kwijt viel weer reuze mee..
Heeft ermee te maken dat ze misselijk kunnen worden, en dat ze dan negetiefe herinneringen houden over de dierenarts ofzo.
Maar heel eerlijk ik heb luna en izzy na de castratie thuis gelijk een beetjr brokjes gegeven klein handje. Dat heb ik ook met bram gedaan, omdat ze anders echt lang zonder eten zitten. Hier mogen ze tot 2100 uur eten dag daarvoor...
Ik was voor de castratie 65 euro kwijt viel weer reuze mee..
Jaaaa, gratis zijn die dingen nooit maar het is geen al te dolle prijs. Hopelijk knapt 'ie snel op en kan hij weer snel het dagelijks ritme oppakken.
The catter the better!
Het gaat prima. Ook het minder eten geven gaat prima. Na de castratie at die sws al iets minder had ook overgegeven paar keer dag erna. Het ruzie maken wordt zelfs al iets minder. Hij is vandaag ook precies 8 maanden.

Ik ben benieuwd hoe groot hij nu uiteindelijk gaat worden. Ik vind zelf dat die best grote oren heeft en een grote staart, hij zit nu op 4.1 kilo, mijn andere katten groeide door tot anderhalf jaar ongeveer. De moeder is een kleine kat van nog geen 3 kilo. Luna zit nu op 4.6 +/- niet echt dik, maar voor een vrouwtje is ze best groot.

Ik ben benieuwd hoe groot hij nu uiteindelijk gaat worden. Ik vind zelf dat die best grote oren heeft en een grote staart, hij zit nu op 4.1 kilo, mijn andere katten groeide door tot anderhalf jaar ongeveer. De moeder is een kleine kat van nog geen 3 kilo. Luna zit nu op 4.6 +/- niet echt dik, maar voor een vrouwtje is ze best groot.