Flores is aangereden
Flores is aangereden
Hallo iedereen!
Nadat ik mij vanmorgen kapot geschrokken ben en met spoed naar de DA ben gegaan met Flores wou ik toch vragen of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en of ze tips hebben.
Flores heb ik geadopteerd van de overburen, het is een buitenkatje en ik dacht dus ik kan hem het nu niet ontnemen, als hij maar elke dag thuis komt, ik heb 3 andere katten die nooit biiten komen, want ik wilde van een kat geen buitenkat maken. Gisteren was dus niet het geval, hij kwam niet thuis. Super onrustig geslapen, meerdere keren in de nacht wakker en wezen kijken.. Vanochtend rond 07:30 ging ik toch wat verder kijken. En vond ik Flores bij onze voorraam. Hij kreisde het uit van de pijn en kon niet lopen. Direct na de DA. Daar zijn foto's gemaakt maar het lijkt erop alsof hij niets gebroken heeft, maar de dierenarts wou niets uitsluiten omdat er op de rontgen wel een stukje bot leek afgeknapt. Ook zei de DA dat Flores vandaag MOET plassen binnen 12 uur, omdat de kans van het scheuren van de blaas met een ongeluk goed mogelijk is.. Hij heeft pijnstillers gekregen.
Thuis ligt hij in de keuken, apart zodat hij rustig kan bijkomen in een niet te grote ruimte. Eten en drinken en de kattenbak staat bij hem. Maar hoe moet Flores plassen als hij niet kan lopen? En niet aangeraakt wil worden omdat hij zoveel pijn heeft..
Elke tip is welkom!
Dankjewel
Nadat ik mij vanmorgen kapot geschrokken ben en met spoed naar de DA ben gegaan met Flores wou ik toch vragen of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en of ze tips hebben.
Flores heb ik geadopteerd van de overburen, het is een buitenkatje en ik dacht dus ik kan hem het nu niet ontnemen, als hij maar elke dag thuis komt, ik heb 3 andere katten die nooit biiten komen, want ik wilde van een kat geen buitenkat maken. Gisteren was dus niet het geval, hij kwam niet thuis. Super onrustig geslapen, meerdere keren in de nacht wakker en wezen kijken.. Vanochtend rond 07:30 ging ik toch wat verder kijken. En vond ik Flores bij onze voorraam. Hij kreisde het uit van de pijn en kon niet lopen. Direct na de DA. Daar zijn foto's gemaakt maar het lijkt erop alsof hij niets gebroken heeft, maar de dierenarts wou niets uitsluiten omdat er op de rontgen wel een stukje bot leek afgeknapt. Ook zei de DA dat Flores vandaag MOET plassen binnen 12 uur, omdat de kans van het scheuren van de blaas met een ongeluk goed mogelijk is.. Hij heeft pijnstillers gekregen.
Thuis ligt hij in de keuken, apart zodat hij rustig kan bijkomen in een niet te grote ruimte. Eten en drinken en de kattenbak staat bij hem. Maar hoe moet Flores plassen als hij niet kan lopen? En niet aangeraakt wil worden omdat hij zoveel pijn heeft..
Elke tip is welkom!
Dankjewel
Bless, Lady, Selah ❤ Sammie my angel with wiskers ❤
Re: Flores is aangereden
Wat zul je geschrokken zijn, wat erg voor jou en Flores.
Ik heb gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt,
maar heb je niet iets van een matje/onderlegger/pad dat je onder flores kunt leggen zodat hij daarop kan plassen.
Hij kan ook niet staan neem ik aan, je zult hem dan toch met alles moeten helpen, eten, drinken bij hem brengen en plassen/poepen desnoods maar op een luiermat ofzo.
Ik vrees dat je hem toch aan moet raken om hem goed te kunnen verzorgen.
Maar misschien hebben anderen betere tips voor je.
Heel veel sterkte voor jullie beiden.
Ik heb gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt,
maar heb je niet iets van een matje/onderlegger/pad dat je onder flores kunt leggen zodat hij daarop kan plassen.
Hij kan ook niet staan neem ik aan, je zult hem dan toch met alles moeten helpen, eten, drinken bij hem brengen en plassen/poepen desnoods maar op een luiermat ofzo.
Ik vrees dat je hem toch aan moet raken om hem goed te kunnen verzorgen.
Maar misschien hebben anderen betere tips voor je.
Heel veel sterkte voor jullie beiden.
Luna & Lizzy(13) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
@Synemios
Ik heb inderdaad Puppy pads in huis, dankjewel! Hij probeert wel te lopen, dan gaat hij met zijn bovenste gedeelte rechtop, maar de onderkant wilt niet mee en dan valt die om.. Zijn eten heb ik hierom bij hem neer gezet, hij eet gelukkig wel!
Dankjewel!
Ik heb inderdaad Puppy pads in huis, dankjewel! Hij probeert wel te lopen, dan gaat hij met zijn bovenste gedeelte rechtop, maar de onderkant wilt niet mee en dan valt die om.. Zijn eten heb ik hierom bij hem neer gezet, hij eet gelukkig wel!
Dankjewel!
Oh wat erg!
Op dit moment kan je niet veel meer doen. De pijnstilling moet zijn werk gaan doen en als hij (flinke?) kneuzingen heeft opgelopen, dan heeft het tijd nodig.
Een kat met een (tijdelijke) verlamming laat de urine gewoon lopen, dus de puppytrainers zijn een goed idee van Denise (Synemios).
Warm houden, regelmatig kijken bij Flores en hem bemoedigend toespreken.
Het is gelukkig goed nieuws dat Flores eet!
Geef hem liefst natvoer, dan krijgt hij meteen vocht binnen.
Heel veel sterkte en beterschap voor Flores.
Op dit moment kan je niet veel meer doen. De pijnstilling moet zijn werk gaan doen en als hij (flinke?) kneuzingen heeft opgelopen, dan heeft het tijd nodig.
Een kat met een (tijdelijke) verlamming laat de urine gewoon lopen, dus de puppytrainers zijn een goed idee van Denise (Synemios).
Warm houden, regelmatig kijken bij Flores en hem bemoedigend toespreken.
Het is gelukkig goed nieuws dat Flores eet!
Geef hem liefst natvoer, dan krijgt hij meteen vocht binnen.
Heel veel sterkte en beterschap voor Flores.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
@Asse-poes
Vandaag is het al een wereld van verschil!
Hij probeert stukjes te lopen, en is heeeelemaal zelf op de bak gekomen en heeft geplast! Wat een opluchting!
Vandaag moeten we 10 voor 12 naar onze eigen dierenarts, en dan gaan ze zelf ook even kijken na hem. Maar.. ik ben zooo zo zooo blij hoe hij het nu al doet!
Vandaag is het al een wereld van verschil!
Hij probeert stukjes te lopen, en is heeeelemaal zelf op de bak gekomen en heeft geplast! Wat een opluchting!
Vandaag moeten we 10 voor 12 naar onze eigen dierenarts, en dan gaan ze zelf ook even kijken na hem. Maar.. ik ben zooo zo zooo blij hoe hij het nu al doet!
Oh dat klinkt gelukkig al beter als gisteren, we blijven nog even duimen.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
We zijn vandaag weer bij de dierenarts geweest. Zij heeft Flores goed nagekeken.
Op de rontgen foto is er een afgeknapt stukje bot te zien, omdat de buikspieren hier aan vast zitten, mag Flores absoluut niet springen i.v.m misschien het scheuren/knappen van deze spieren. De pijn bij zijn poot komt uit zijn knie, de dierenarts gaat uit van dat zijn knieband gescheurd is. Hij heeft nu sterke pijnstillers mee, en elke dag een extra novacam. En nu is het 6 weken lang rusten en nog meer rusten voor hem!
Op de rontgen foto is er een afgeknapt stukje bot te zien, omdat de buikspieren hier aan vast zitten, mag Flores absoluut niet springen i.v.m misschien het scheuren/knappen van deze spieren. De pijn bij zijn poot komt uit zijn knie, de dierenarts gaat uit van dat zijn knieband gescheurd is. Hij heeft nu sterke pijnstillers mee, en elke dag een extra novacam. En nu is het 6 weken lang rusten en nog meer rusten voor hem!
Oh jee, wat een schrik. Die komt dus voorlopig niet buiten, neem ik aan. Goed dat je meteen actie hebt ondernomen en naar de DA bent gegaan. Hoeft er geen gips o.i.d.?
Sterkte ermee, je houdt ons wel op de hoogte hoop ik?
Sterkte ermee, je houdt ons wel op de hoogte hoop ik?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Ohjee dat valt tegen
Een kat laten begrijpen dat hij niet mag springen, dat is een hele opgave. Zolang Flores pijn voelt, zal hij het wel laten, maar als hij geen pijn meer voelt...
6 weken rusten betekent 6 weken opsluiten in een bench?
Een kat laten begrijpen dat hij niet mag springen, dat is een hele opgave. Zolang Flores pijn voelt, zal hij het wel laten, maar als hij geen pijn meer voelt...
6 weken rusten betekent 6 weken opsluiten in een bench?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
ach arme Flores, maar goed dat je eigen dierenarts hem goed nagekeken heeft vandaag.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Sterkte en beterschap voor Flores.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
@OMH
Flores komt uberhaubt niet meer buiten, was er al nooit een voorstander van, maar omdat hij bij zijn vorige baasjes in dezelfde straat wel naar buiten ging kon ik het hem niet ontnemen. Maar naar dit, blijft hij binnen! Hij heeft geen gips inderdaad, het is 6 weken lang bench rust, tot vandaag slaapt hij veel, maar eet nog steeds goed en gaat zelfstandig op de kattenbak!
@Asse-poes,
En vooral Flores inderdaad, hij was een jagertje, bomen klimmen etc! Hij wilt nu maar al te graag op zijn krabtoren liggen. Maar we hebben een XL kattenkussen gekocht, en sinds dien is hij er verliefd op Hij doet het goed! Hij zit nu nog niet in de bench, hij krijgt pijnstillers waar hij moe van word, dus hij slaapt veel. Maar zodra hij meer begint met bewegen komt de bench tevoorschijn
@Castratenkoor
Dankjewel
Flores komt uberhaubt niet meer buiten, was er al nooit een voorstander van, maar omdat hij bij zijn vorige baasjes in dezelfde straat wel naar buiten ging kon ik het hem niet ontnemen. Maar naar dit, blijft hij binnen! Hij heeft geen gips inderdaad, het is 6 weken lang bench rust, tot vandaag slaapt hij veel, maar eet nog steeds goed en gaat zelfstandig op de kattenbak!
@Asse-poes,
En vooral Flores inderdaad, hij was een jagertje, bomen klimmen etc! Hij wilt nu maar al te graag op zijn krabtoren liggen. Maar we hebben een XL kattenkussen gekocht, en sinds dien is hij er verliefd op Hij doet het goed! Hij zit nu nog niet in de bench, hij krijgt pijnstillers waar hij moe van word, dus hij slaapt veel. Maar zodra hij meer begint met bewegen komt de bench tevoorschijn
@Castratenkoor
Dankjewel
wat fijn om te horen dat hij het goed doet. en als hij eenmaal lekker bij jullie gewend is binnen is het misschien ook makkelijker om binnen te blijven. genoeg afleiding bieden. voor straks genoeg om te klimmen, nu lekker rust
wat zullen jullie geschrokken zijn
wat zullen jullie geschrokken zijn
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dat klinkt toch al een beetje beter, toch? En ik denk dat het een goed idee is dat hij binnen blijft. Zo'n gebeurtenis wil je niet vaker... Ik vind het wel spannend hoe je zo'n buitenkat zes weken in een bench wilt houden, maar zo te horen vindt hij het best. Natje, droogje, kattenbak, extra aandacht een veel aaien (ook van ons!). Prima hoor!RAVERx schreef: ↑31 okt 2024 11:52 @OMH
@Asse-poes,
@Castratenkoor
Dankjewel
Hoewel ik alle katten hun portie buiten gun: wij doen het ook niet. Aan de achterkant van het huis zou het kunnen, maar aan de voorkant is het druk. Moet er níet aan denken!!
The catter the better!