Verkouden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Vijfkatteninhuis
Huiskat
Huiskat

Verkouden

Bericht door Vijfkatteninhuis »

Hi allemaal,

Onze kat is chronisch verkouden. Ik blijf het vervelend voor hem vinden. Hij ademt moeilijker en niks is tot nu helpend geweest.
Lysine slaat niet aan. Probiotica doet weinig. Propolis heeft helemaal niks positief betekent. Wat zou nog meer helpend kunnen zijn? Na AB komt het altijd vrij snel weer terug en dit willen wij hem niet meer aanbieden.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Verkouden

Bericht door castratenkoor »

Mijn aanpak is elke dag beide neusgaten druppelen met fysiologisch zout. Dat is infuusvloeiststof wat ik bij de dierenarts haal. En 3 x per week Bisolvon in de keel. De variant voor volwassenen voor vastzittende hoest. Ongeveer 1 cm in dunste soort spuitje.
Clarie doet het er al jaren goed op.
Verder geef ik elke dag 1 drup cbd op tandvlees.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Vijfkatteninhuis
Huiskat
Huiskat

Oe dat gaat ons niet lukken.
Wij hebben een tijd zijn oren moeten druppelen, maar dit is echt een kat die in de ninja houding gaat. Zelfs gewikkeld in een deken/handdoek was onmogelijk. Anders had ik zeker deze tips toegepast! Het is een hele makkelijke kat, maar wat betreft medicatie toedienen is het een ander feestje.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik heb guusje een tijdje salviacomplex gegeven. kreeg ze onder het natvoer. lost het slijm op (net als bisolvon) maar dit is speciaal voor katten. kun je onder het natvoer doen. en puur sinus om de luchtwegen wat te verwijden. mag evt gecombineerd worden. uiteindelijk werkt het bij guusje niet voldoende, zij heeft astma.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Vijfkatteninhuis
Huiskat
Huiskat

Dankje, dat ga ik ook proberen. Puur sinus helemaal vergeten, maar volgens mij ook een tijdlang geprobeerd. Astma zou hij best eens kunnen hebben. Niks slaat zowat bij hem aan.
Plaats reactie