overzicht van buitenlandse dierenasielen die interationaal adopteren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Walterbe
Kitten

overzicht van buitenlandse dierenasielen die interationaal adopteren

Bericht door Walterbe »

Hallo iedereen,

Als men met relevante zoektermen zoekt naar het adopteren van een kat (of hond) uit het buitenland dan komen er vele organisaties naar boven. Organisaties die een lokale stichting en werking in Nederland kunnen hebben tot een enkele persoon in - bijvoorbeeld - Syrië die katten aan het opvangen is in het eigen huis en die op zijn eentje tracht internationaal geadopteerd te krijgen.

En een hele reeks asielen die daar ergens tussen zitten op het vlak van professionaliteit.

Mijn vraag is of er ergens een overzicht bestaat van dergelijk (verre) buitenland initiatieven? Al dan niet met iets van vermelding dat een indicatie moet geven in welke mate die te vertrouwen zijn.

Voor lokale asielen in bijvoorbeeld Nederland en België is dat er natuurlijk op basis van hun officiële status. Maar dat is er niet voor zo'n initiatieven. Die duiken op in zoekresultaten en vooral Facebook. Initiatieven van hele groepen mensen en vrijwilligers die hun uiterste best doen om straatkatten (en honden) een goed thuis te geven. En wiens online aanwezigheid mogelijk nogal amateuristisch is.

En verdwijnt tussen al de resultaten van spelers die een meer commerciële insteek hebben. Of oplichters die een slachtoffer zoeken.

Als er ergens een neutrale leidraad zou bestaan zou dat nuttig zijn. Ik heb een vermoeden dat dit er niet is maar dat is nu juist mijn vraag.

Is zoiets er?

Noot: ik zoek geen advies in de zin van 'die specifieke organisatie die internationaal actief is met zwerfkatten is betrouwbaar'. Mijn vraag is of er iets van centraal online verzamelpunt is van dergelijke organisaties.
Plaats reactie