Voerdispenser met katherkenning

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
RianneSt
Kitten

Voerdispenser met katherkenning

Bericht door RianneSt »

Ik ben op zoek naar een automatische voerbak. Voor zover ik kan vinden zijn er 2 opties:
Of een Surefeed met 1 voerbak en chipherkenning óf een voerdispenser met timer.
Vraag 1: Het liefst ben ik op zoek naar een combinatie van beide: een voerdispenser met chipherkenning. Weet iemand of dit bestaat?
Vraag 2: stel dat het een voerdispenser met timer zou moeten worden, kan ik dan 2 voerbakken in 1 app bedienen?
Rik
Tijger
Tijger

Re: Voerdispenser met katherkenning

Bericht door Rik »

De eerste die ik zo op internet kon vinden.
https://www.amazon.nl/PETLIBRO-RFID-voe ... 0D1VCNC9K/

Geen idee of er nog meer zijn en ook geen idee of ze goed werken (geen ervaring).

Ik zie op het plaatje drie katten naast elkaar dus ik neem aan dat ze individueel te bedienen zijn.

Ps. Ik weet niet of deze werkt met de standaard chip in de kat of dat ze echt een halsbandje met rfid aan moeten.

Edir: O, er staat "geen microchip geactiveerd" dus waarschijnlijk werkt dit alleen met halsband. Het is ook geen goedkope oplossing.

Ps. Persoonlijk ben ik niet zo voor voedsel dispensers want bij afwezigheid zal er toch iemand langs moeten komen voor de kattenbakken en controle (wat het belangrijk is). Maar ik weer natuurlijk niet precies waar voor je ze wilt gebruiken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
RianneSt
Kitten

Bericht door RianneSt »

Dit is zeg maar de enige die ik kon vinden en werd niet super enthousiast van de reviews :s. Er bestaan wel heel veel soorten dispenser met timer, dus kon me haast niet voorstellen dat dit de enige zou zijn...
Stef71
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Stef71 »

Ik heb er ook al eens naar gekeken, niet voor bij afwezigheid maar om te zorgen dat een van mijn katjes niet te veel eet en de ander te weinig, maar dat 'probleem' lijkt zichzelf te hebben opgelost (Rossi ziet inmiddels in dat niet alles achterelkaar op hoeft ...)
Met die voerautomaten met halsbandje moet je dan per kat een apparaat hebben staan, ik heb er nog geen gezien met meerdere programma's voor verschillende katten, en dan is die Petlibro ook weer meteen te uitgebreid (vind ik) met voerplannen etc. dan zou een simpele surefeed ook voldoen enkel is het dan voor de kat op=op in plaats van kleine porties tot op=op Met meerdere katten een algemene dispenser is weer zonde van de voerplannen waar je dan toch niks mee kunt, ik in iedere geval schiet daar niks mee op. Ik heb nu zo'n analoge dispenser staan, nadeel: geen controle wie wat eet, voordeel: valt niet in storing
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik heb surefeeds en mibowl en ben ook op zoek geweest voor Timmy voor een timerbak met chip voor de nachten en toen heb ik ze niet kunnen vinden.
Uiteindelijk hebben we toen voor Timmy maar een chipluikje in een deur gezet naar een tussenhal zodat alleen hij daar kon eten in de nachten ( met een timerbak)

De surefeed was hier ook geen succes omdat Indy erg klein is en ze er gewoon naast konden staan of via de voorkant de brokjes eruit konden hengelen.
De achterkant om dat af te dekken moet je erbij kopen, maar ja daar heb je niks aan als ze ernaast staan en het er via de voorkant uit hengelen.

Die anti dievenstand werkte ook voor geen meter en dan heb je nog een andere stand maar dan bleef hij steeds open en dicht gaan als er 1 stond te eten dus Lizzy werd er toen weer bang voor.

Brokjes naast de bak dat is met 2 allergische katten echt geen optie, dus uiteindelijk hebben we toen voor Indy een eigen eethokje gemaakt waar alleen zij in paste, maar ja dan moet de kat waar het voor is maar net een stuk kleiner zijn.

De mibowl bevalt ons tot nu toe het beste, maar helaas is dat dan weer geen timer bak.

Ik vind de prijzen ook absurd, ik betaalde voor de surefeeds toen nog geen 100 euro, en dat vond ik al veel.
Luna & Lizzy(13) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie