Parasieten?
- wanderlust
- Huiskat
Parasieten?
Van de week kwam ik er achter dat midnight diarree heeft. Het is niet waterig maar wel drap zeg maar. Nu vermoed ik dat dit al langer gaande is. Want al een tijdje Als ik de kattenbak verschoon liggen er vreemde vormen in de kattenbak qua klonten. Ik dat eerst dat dit kwam vanwege het grit zelf, maar nu denk ik dat het dus gwn de diarree is geweest van midnight. Ze gaan niet naar buiten het zijn binnenkatten maar sinds een paar maand geef ik ze wel af en toe kvv vanuit de vriezer ontdooid in de koelkast. Sunny heeft perfecte drollen en midnight drinkt en eet goed, beide zijn inmiddels wel picky geworden met brokken eten vooral tijdens dit warme weer. Hij knuffelt nog steeds zoals altijd, is actief (speelt en rent achter sunny aan etc) ook actief in zijn houding zelf en heeft nu hoogstwaarschijnlijk (ik denk dat hij het is) 2x een haarbal in de afgelopen 1.5 maand uitgespuugd.
Nu geef ik ze beide voor het slapen gaan altijd of een lickstick van de jumbo of zo'n eetbare stick van kip/rund van whiskas. Ik twijfel momenteel of het hieraan ligt of dat het wel parasieten zijn wegens het kvv vlees. En of ik anti parasiet tabletten moet halen. Of is het gewoon het warme weer?
Misschien ook wel handig te vermelden is dat hij niet constante diarree heeft. Hij gaat niet om het halfuur of uur naar de bak van wat ik zie
Nu geef ik ze beide voor het slapen gaan altijd of een lickstick van de jumbo of zo'n eetbare stick van kip/rund van whiskas. Ik twijfel momenteel of het hieraan ligt of dat het wel parasieten zijn wegens het kvv vlees. En of ik anti parasiet tabletten moet halen. Of is het gewoon het warme weer?
Misschien ook wel handig te vermelden is dat hij niet constante diarree heeft. Hij gaat niet om het halfuur of uur naar de bak van wat ik zie
Re: Parasieten?
Het kunnen parasieten zijn of een overgevoeligheid voor een ingrediënt
Dat is heel lastig helaas
Dat is heel lastig helaas
grt Anne, Joep 14 Hobbel 14 Polleke 13 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kukel Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
- wanderlust
- Huiskat
hij poept nu nog steeds "diarree" kan het kwaad als ik hem wel anti-parasieten spul geef ?
Volgens mij is de kans dat ze parasieten oplopen van kvv minimaal
( waar is Rik?)
Wanneer zijn ze voor het laatst ontwormd?
Je kan ze altijd ontwormen en kijken of de diarree weg gaat
( waar is Rik?)
Wanneer zijn ze voor het laatst ontwormd?
Je kan ze altijd ontwormen en kijken of de diarree weg gaat
grt Anne, Joep 14 Hobbel 14 Polleke 13 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
Ik ben er nog (tuin is bijna klaar)
Strikt KVV dieet zou moeten zorgen voor behoorlijk vaste compacte drollen. Ook zijn parasieten door KVV vrijwel uitgesloten omdat het diep gevroren is (voor levering tot ver onder -20C). En bacteriën krijg je ook niet zolang het in de ijskast ontdooit wordt (onder de 10C).
Maar je zegt "af en toe kvv". En in combinatie met brokken. Dat zou (bij sommige katten) wel kunnen leiden tot wat maag en darm problemen. Hoeft niet altijd, maar vers vlees verteerd op een andere tempo en manier dan (sterk bewerkte) brokken. Je zou kunnen proberen wat een compleet dieet van KVV doet (of bv alleen natvoer).
Uiteraard kan hij wel een parasiet (of bacterie) gekregen hebben maar dan zou je wel verwachten dat Sunny het mogelijk ook gaat krijgen. Hoewel het kan zijn dat het immuunsysteem van Sunny wel sterk genoeg is om ze te bestrijden.
Zoals ik het lees is hij ook niet echt ziek dus het zal een van slag zijnde maag en darm stelsel zijn. Gelukkig drinkt en eet ie nog goed.
Je zou dus kunnen kijken of het beter gaat als je het een tijdje bij een soort eten houdt zonder al te veel extras.
Strikt KVV dieet zou moeten zorgen voor behoorlijk vaste compacte drollen. Ook zijn parasieten door KVV vrijwel uitgesloten omdat het diep gevroren is (voor levering tot ver onder -20C). En bacteriën krijg je ook niet zolang het in de ijskast ontdooit wordt (onder de 10C).
Maar je zegt "af en toe kvv". En in combinatie met brokken. Dat zou (bij sommige katten) wel kunnen leiden tot wat maag en darm problemen. Hoeft niet altijd, maar vers vlees verteerd op een andere tempo en manier dan (sterk bewerkte) brokken. Je zou kunnen proberen wat een compleet dieet van KVV doet (of bv alleen natvoer).
Uiteraard kan hij wel een parasiet (of bacterie) gekregen hebben maar dan zou je wel verwachten dat Sunny het mogelijk ook gaat krijgen. Hoewel het kan zijn dat het immuunsysteem van Sunny wel sterk genoeg is om ze te bestrijden.
Zoals ik het lees is hij ook niet echt ziek dus het zal een van slag zijnde maag en darm stelsel zijn. Gelukkig drinkt en eet ie nog goed.
Je zou dus kunnen kijken of het beter gaat als je het een tijdje bij een soort eten houdt zonder al te veel extras.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gelukkig
Hier had Joep dus diarree als enigste en het bleek giardia te zijn
Dus het kunnen wel parasieten zijn waarvoor niet voldoende weerstand tegen is
Je zou eventueel met de da kunnen overleggen
Bij een onbehandelde giardia wordt de diarree vanzelf erger en frequenter
- wanderlust
- Huiskat
Rik schreef: ↑15 aug 2024 14:16 Ik ben er nog (tuin is bijna klaar)
Ik geef ze nu eerst alleen kvv inplaats van de combi brokken en kvv. Hij had vandaag geen diarree maar heeft ook niet gepoept. At en dronk wel goed. Alleen het was vandaag erg warm in de kamer. Had wel zo'n verkoelings mat maar daar moest hij niks van hebben.
- wanderlust
- Huiskat
We zijn van diarree ineens naar geen ontlasting gegaan ? Maar alles blijft hetzelfde. Al hoewel ik zie geen diarree meer maar ik zie ook niet heel veel vaste harde poep in de bakken. Dus ik kan het nauwelijks uit elkaar halen van wie wat is zeg maar.