Vaccinaties en de kosten

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
RAVERx
Kitten

Vaccinaties en de kosten

Bericht door RAVERx »

Hallo!

Wij hebben sinds een jaar Flores geadopteerd van onze buren. Alleen Flores was al 3 jaar niet geënt, aangezien hij buiten komt hebben wij dit vorige week laten doen. (€55. Entconsult €30 en vaccinatie €25). Tot me verbazing moet hij over 3 weken weer, en krijgt hij WEER de entconsult. Zelf vind ik dit vreemd want hij is onderzocht, en dierenarts raadde zelf aan over 3 weken weer te vaccineren. Betalen vind ik niet erg, maar het moet redelijk blijven.

2 van onze katten moeten nog enten en hun staan voor 8 augustes op de agenda. Hun zijn echter nooit eerder geënt (12&7). Ik lees online dat een kat na 1 jaar volledige immuunsysteem hebben en dus 1malige enting per jaar genoeg is.

Hoe zit dit precies?
Want ik heb nu dus Flores 1e enting gehad €55. Hij moet 8 aug nogmaals weer; €55.
Bless en Lady allebei enten €110 en wss zegt de DA dan weer met 3 weken terug weer; €110

Bless en Lady komen NIET buiten!!
Flores was altijd al een buitenkat toen hun nog van de buren was.

Kan iemand meer helderheid brengen?
Bless, Lady, Selah ❤ Sammie my angel with wiskers ❤⭐
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Vaccinaties en de kosten

Bericht door Synemios »

2x enten is alleen de booster, en meestal doe je dat als het kittens zijn.

Mijn dierenarts vaccineert onze katten eens in de 3 jaar, maar dat wordt per situatie bekeken. (vaccineren op maat)
Ligt er ook aan welk vaccin er gebruikt wordt, bij ons gebruiken ze purevax.
Bij veel vaccins is het 1x per jaar.

Wij hebben alleen binnen katten.
Luna & Lizzy(13) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
RAVERx
Kitten

Bericht door RAVERx »

@Synemios

Bedankt voor je reactie!

Ik zie in zijn paspoort/boekje de vaccinatie: Nobivac Tricat Trip. En in het boekje staat zelfs nog datum herhaling: 19-7-2025. Vind het heel vreemd van me DA dat ze dan zegt over 3 weken weer.. is een booster echt nodig?
Bless, Lady, Selah ❤ Sammie my angel with wiskers ❤⭐
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Als hij de booster al eerder gehad heeft zou ik denken van niet, maar je zou ook even kunnen bellen en vragen waarom er nu herhaald moet worden, misschien omdat ze vinden dat er te lang niet gevaccineerd is?
Luna & Lizzy(13) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Normaal is het als kitten op leeftijd van 9 weken, 12 weken en 1 jaar.
Klinkt alsof de da het schema pakt om vaccinatie op te bouwen. Geen idee in hoeverre dat nodig is bij volwassen kat. Daarna geldt jaarlijks niesziekte vaccinatie en 1 keer in de 3 jaar kattenziekte.

Het is wel normaal dat je consult + vaccinatie betaald want iedere keer wordt er tijd voor afspraak gereserveerd en dat is consultkosten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
OMH
Jaguar
Jaguar

Bericht door OMH »

Dat gaat hier ook zo. Ik heb ook binnenkatten, maar ze krijgen toch elk jaar de herhaalvaccinatie - je kunt van alles naar binnen lopen. En ja, dat kost elk jaar opnieuw een leuk bedragje...
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie