Noek valt man aan
Re: Noek valt man aan
Hij wordt er sowieso niet aardiger op, dat maakt het ook lastig. Ik zie hem regelmatig lopen met plukjes zwart haar (Tika) en ik vind die ook overal. Meneertje wordt steeds bozer/baziger/ongezelliger. Dit moet niet te lang gaan duren.
We proberen de momenten waarop hij naar Tika zit te loeren vaak te doorbreken met een spelletje, maar zodra het spelletje voorbij is gaat hij toch weer met een zwiepstaart en zijn koplampen aan achter Tika aan.
Soms weet ik het echt niet meer.
We proberen de momenten waarop hij naar Tika zit te loeren vaak te doorbreken met een spelletje, maar zodra het spelletje voorbij is gaat hij toch weer met een zwiepstaart en zijn koplampen aan achter Tika aan.
Soms weet ik het echt niet meer.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Zou het ook pijn kunnen zijn?
Misschien makkelijker te bestrijden van een chemische onbalans.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik wil niet alles van tafel vegen, maar waarom dan alleen tijdens dat soort buien, die hij steeds vaker heeft - het is bijna normaal gedrag aan het worden? Hij is verder speels (hij jaagt Tika overal vandaan), hij rent achter speeltjes aan, hij eet en drinkt goed en komt vragen om aaitjes - maar dan alleen op zijn koppie - hij klimt in de krab/klimpalen en dat ook nog in hoog tempo, hij komt op de dolste momenten speeltjes brengen die hij daarna weer apporteert. Zelfs als we eten doen we met hem mee...Rik schreef: 09 jun 2024 15:16 Zou het ook pijn kunnen zijn?
Ik krijg dat en pijn niet bij elkaar opgeteld. Elk bezoek aan de DA (maar het kan tussentijds natuurlijk ook opspelen) resulteert in "uitstekende gezondheid". Hij krijgt alles wat hij moet hebben aan wormkuurtjes, injecties, enz. en dat laten we nooit versloffen. Ik durf te stellen dat wij goed voor onze katten zorgen. Feliway-stekkers hebben we ook geprobeerd, nul resultaat.
Echt, ik heb het me ook al afgevraagd, maar het lijkt me stug. Ik wel best weer met hem naar de DA hoor, als jij/jullie denkt/denken dat dat een goed idee zou zijn.
Nogmaals: hij is al lastig sinds hij hier woont. Eerder mochten we zijn zusje Tika niet aaien, nu kan hij haar niet in de buurt verdragen.
Kan het ook zo zijn dat hij gewoon een ***-karakter heeft? Sommige mensen hebben dat ook, waarom een kat niet...
Dat hij geen schootkat is en niet houdt van veel geaai respecteren we, dat is het punt niet. Pffff.....
Ik waardeer het dat je/julllie meedenkt/-denken!
Intussen kan ik soms wel janken. Zo weinig rustige momenten, ik moet ze de hele dag in de gaten houden.
Of ik doe dat niet, maar dan heeft Tika geen seconde rust, behalve als ze allebei slapen.
The catter the better!
O, ik twijfel er niet aan dat de katjes perfect verzorgd worden hoor
Maar bij gedragsverandering is pijn ook altijd iets waar naar gekeken moet worden.
Maar als de gedragsverandering ook al aan de gang was voor de laatste checkup dan denk ik dat je dat ook wel uit kunt sluiten. Zo'n dierenarts die pakt en kraakt alles aan een kat om te kijken of die dan iets voelt dus dan lijkt dat niet echt aan de orde.
Het kan uiteraard ook gewoon een gedragsverandering over tijd zijn. Maar dan vind ik een aanval naar de baasjes (verzorgers) daar niet bij passen.
Hoe is Noek nu overigens na het voorval naar je man toe? Gaat dat verder helemaal goed?
En hoe is het met de bijtwonden? Zijn die niet gaan ontsteken?

Maar als de gedragsverandering ook al aan de gang was voor de laatste checkup dan denk ik dat je dat ook wel uit kunt sluiten. Zo'n dierenarts die pakt en kraakt alles aan een kat om te kijken of die dan iets voelt dus dan lijkt dat niet echt aan de orde.
Het kan uiteraard ook gewoon een gedragsverandering over tijd zijn. Maar dan vind ik een aanval naar de baasjes (verzorgers) daar niet bij passen.
Hoe is Noek nu overigens na het voorval naar je man toe? Gaat dat verder helemaal goed?
En hoe is het met de bijtwonden? Zijn die niet gaan ontsteken?
Grtz, Rik
Noek is gewoon wie hij altijd al was/is. Hij pakt Tika waar we bij staan en gedraagt zich verder ook niet anders dan anders. Als ik héél ver moet zoeken is hij mss een beetje schichtiger dan anders, maar hij heeft van mij dan ook flink op zijn donder gehad (vinger opsteken en NEE! zeggen, verder gaan we niet). Ik krijg bijna het gevoel dat hij snapt dat hij niet goed bezig is geweest, maar dat was gisteren en vandaag pakt hij Tika, zie eerder... Verder laten we hem maar een beetje met rust.
Met de bijtwonden gaat het goed, niet ontstoken verder.
Dank weer!
Met de bijtwonden gaat het goed, niet ontstoken verder.
Dank weer!
The catter the better!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Waar ik bang voor ben, is dat je in een vicieuze cirkel belandt. Katten zijn meesters in emoties van de mens aanvoelen. Noek voelt jouw "afkeer".
Wat is lees is het gedrag van een zeer dominante kater.
Wat mijn aanpak zou zijn in deze situatie is, zorgen dat je min of meer mee gaat in zijn gevoel, dat hij heer en meester is in heel het huis en over alle aanwezigen.
Als er een aanvaring is, niet Tika gaat troosten, dat woekert zijn gevoel van dominantie aan. Tuurlijk het is heel menselijk voor het "slachtoffer" opkomen.
Als er knuffels worden uitgedeeld, eerst Noek. Als er lekkers wordt uitgedeeld, eerst Noek.
Voelt misschien heel onlogisch.
Wat verder nog wel eens wil werken is valeriaan sprenkelen, op speeltjes en kussentjes, mandjes.
Ik gebruik valeriaan b.v. als er een vreemde kat in de tuin is geweest, dan slaat hier nog wel eens de vlam in de pan. Ze kunnen niet bij de kat en nemen dus elkaar maar. Met valeriaan worden ze afgeleid en gaan "vrijen" met dingen waar zo'n lekker luchtje aan zit.
Niet op je meubels, want het vlekt en niet op de katten zelf.
Bij mijn katten werkt het, maar niet bij elke kat, ze kunnen er ook juist extra agressief van worden. Weet ik uit verhalen van anderen. Kwestie van uitproberen wat het met Noek doet.
Straffen en op zijn donder geven zou ik niet doen, dat werkt zijn dominantie juist in de hand.
Heeft heel veel tijd nodig, dit los je niet in een weekje op.
Succes - als ik kan meedenken - dan doe ik dat graag.
Wat is lees is het gedrag van een zeer dominante kater.
Wat mijn aanpak zou zijn in deze situatie is, zorgen dat je min of meer mee gaat in zijn gevoel, dat hij heer en meester is in heel het huis en over alle aanwezigen.
Als er een aanvaring is, niet Tika gaat troosten, dat woekert zijn gevoel van dominantie aan. Tuurlijk het is heel menselijk voor het "slachtoffer" opkomen.
Als er knuffels worden uitgedeeld, eerst Noek. Als er lekkers wordt uitgedeeld, eerst Noek.
Voelt misschien heel onlogisch.
Wat verder nog wel eens wil werken is valeriaan sprenkelen, op speeltjes en kussentjes, mandjes.
Ik gebruik valeriaan b.v. als er een vreemde kat in de tuin is geweest, dan slaat hier nog wel eens de vlam in de pan. Ze kunnen niet bij de kat en nemen dus elkaar maar. Met valeriaan worden ze afgeleid en gaan "vrijen" met dingen waar zo'n lekker luchtje aan zit.
Niet op je meubels, want het vlekt en niet op de katten zelf.
Bij mijn katten werkt het, maar niet bij elke kat, ze kunnen er ook juist extra agressief van worden. Weet ik uit verhalen van anderen. Kwestie van uitproberen wat het met Noek doet.
Straffen en op zijn donder geven zou ik niet doen, dat werkt zijn dominantie juist in de hand.
Heeft heel veel tijd nodig, dit los je niet in een weekje op.
Succes - als ik kan meedenken - dan doe ik dat graag.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dankjewel, dit klinkt zinvol ook. Op zijn donder geven (even in de verdediging) valt erg mee, zie eerder.
Valeriaan ga ik absoluut proberen, ik neem dat dat gemakkelijk te verkrijgen is.
Nou, een aantal tips waar ik zeker wat mee kan.
Allemaal bedankt, ik zal laten weten hoe het verder gaat!
Valeriaan ga ik absoluut proberen, ik neem dat dat gemakkelijk te verkrijgen is.
Nou, een aantal tips waar ik zeker wat mee kan.
Allemaal bedankt, ik zal laten weten hoe het verder gaat!
The catter the better!
klinkt op zich wel goed wat dinie schrijft. onze gijs heeft dit dus ook. en mijn man was altijd op gijs aan het mopperen. als guusje een piep gaf begin hij al naar gijs te vloeken. ik nam het dan ook vaak op voor gijs omdat we lang niet altijd zagen dat gijs de dader was, en we ook geen kattentaal kennen en niet weten wat guusje had geseind. en ik heb mijn man vaak gezegd, bemoei je er niet mee, laat het ze zelf uitmaken omdat er geen bloed vloeit, ze gromt en piept, maar niet (soms plukken haar). nu proberen we beide om ons er niet mee te bemoeien, of alleen "he" te roepen, maar niet boos te worden op wie dan ook. en vooral beide af te leiden en ons niet bewust op 1 te richten en af te wijzen. tja werkt het ? het gaat op dit moment vrij goed. soms neuzen ze, en ik heb al vaker gemerkt dat wanneer we niet thuis zijn het volgens mij beter gaat (liggen ze samen op de bank als ik thuis kom), zo hen ik mijn man ook kunnen overtuigen om zich er minder mee te bemoeien). bij gijs zijn het ook periodes. ook dat staren, haar achterna lopen en dan ineens.....hap. en bovenop.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Die tip krijg ik van iedereen die hier over de vloer komt. Laat gaan, natuur, niet mee bemoeien. Ik zal het proberen, maar als er nou één kat is die al die onvriendelijkheid niet verdient is het aanhankelijke lieve Tika. Noek krijgt veel aandacht, meer dan Tika. Hij krijgt (nog even terug naar Dinie) altijd eerst eten, altijd het eerste aaitje, altijd het eerste snoepje. Als we spelen houdt Tika zich op de achtergrond, dus spelen we vaak met een kat op de gang (die is ruim) en een kat in de kamer, dan komt ze ook nog een keer aan de beurt en krijgt Noek de aandacht die hij kennelijk zo graag wil.
Op de een of andere manier ben ik blij dat dit herkenbaar gedrag is voor een aantal mensen hier. Ik had er ooit zeven (7!) en ik herinner me nauwelijks dominant gedrag. Ja, van één kat wel, maar zo erg was dat niet. We noemden haar altijd chef-poes.
Straks boodschappen doen en meteen valeriaan halen. Hier zijn het ook periodes, of liever gezegd dat waren ze. Nu duurt het en duurt het. Ik vind het gewoon moeilijk. Alle tips gaan mee!
Op de een of andere manier ben ik blij dat dit herkenbaar gedrag is voor een aantal mensen hier. Ik had er ooit zeven (7!) en ik herinner me nauwelijks dominant gedrag. Ja, van één kat wel, maar zo erg was dat niet. We noemden haar altijd chef-poes.
Straks boodschappen doen en meteen valeriaan halen. Hier zijn het ook periodes, of liever gezegd dat waren ze. Nu duurt het en duurt het. Ik vind het gewoon moeilijk. Alle tips gaan mee!
The catter the better!
Hahaha, nou, agressief wordt Noek voorlopig niet van de valeriaan. We hebben een paar druppeltjes in een van de mandjes aan de krab/klimpaal gedaan en hij ligt te kroelen als een bezetene.
Nu nog afwachten wat het doet op langere termijn, maar voorlopig is dit een prima afleider!
Nu nog afwachten wat het doet op langere termijn, maar voorlopig is dit een prima afleider!

The catter the better!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Mooi zo! Dat is heel handig dan voor achter de hand.
Ik bedoelde mijn tekst niet als belerend of aanvallend. Probeer slechts wat tips te geven.
Kats denken valt niet altijd mee.
Ik bedoelde mijn tekst niet als belerend of aanvallend. Probeer slechts wat tips te geven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
in geval van nood, besprenkel je man met valeriaan hahaha sorry, flauw
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
O joh, zo heb ik het absoluut niet gelezen! Ik waardeer elke vorm van tips of meedenkencastratenkoor schreef: 10 jun 2024 12:55 Mooi zo! Dat is heel handig dan voor achter de hand.
The catter the better!
Nee dat is niet flauw, dat is leuk!nellebel schreef: 10 jun 2024 13:52 in geval van nood, besprenkel je man met valeriaan hahaha sorry, flauw
The catter the better!
Ik heb me voorgenomen om het te laten gaan als Noek aan het klieren is, maar vandaag is het wonder dan toch geschied: tot nu toe heb ik me niet hoeven inhouden. Toen Tika weer eens in de linnenkast bleek te zitten, zat Noek er voor de deur te miauwen en op een krukje (waarop mijn vest) de wacht te houden. Op onderstaande foto zie je hem in een van de huisjes van een van de krabpalen, daar heeft hij letterlijk nog nooit gelegen - en daar mogen we hem zelfs aaien. Hij is niet zo van de aai als hij geen kant op kan, maar vandaag?
Er liggen wel twee druppeltjes valeriaan in, trouwens. Nogmaals: hoe het op langere termijn werkt moeten we nog zien, maar vandaag is een heerlijk rustige dag. Toptip!!
Alle andere tips trouwens ook, ik heb er weer wat meer vertrouwen in
!
Iedereen erg bedankt!

Er liggen wel twee druppeltjes valeriaan in, trouwens. Nogmaals: hoe het op langere termijn werkt moeten we nog zien, maar vandaag is een heerlijk rustige dag. Toptip!!
Alle andere tips trouwens ook, ik heb er weer wat meer vertrouwen in
Iedereen erg bedankt!

The catter the better!