Vreemd plekje op Oor

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Cassie_xx
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2024 22:48

Vreemd plekje op Oor

Bericht door Cassie_xx »

Hoii iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij af of jullie mij misschien kunnen helpen. Ik heb een poesje (mijn eerste huisdier) en zij is pas 1 jaar geworden. Nu viel mij ineens op dat ze een vreemd plekje wat lijkt op een moedervlek (zie foto) op haar oor heeft zitten. Dit had zij eerder niet. Nu vroeg ik mij af of het een moedervlek kan zijn of dat ik mij hierover zorgen moet maken. Ik Heb namelijk geen idee of katten überhaupt moedervlekken kunnen krijgen… ik zou het erg waarderen als jullie mij wat advies kunnen geven over of ik mij hier zorgen over moet maken en met haar naar de DA moet 🥺
Afbeelding
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vreemd plekje op Oor

Bericht door Synemios »

Allereerst welkom hier,

Ik vind het er niet alarmerend uit zien, maar ik zou wel opletten of het van vorm of dikte veranderd.
Je kunt ook deze foto even aan je dierenarts sturen, dan kunnen die advies geven of je er naar moet laten kijken.
Of en dat is nieuw het navragen bij app de dierenarts.

https://appdedierenarts.nl/
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cassie_xx
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2024 22:48

Re: Vreemd plekje op Oor

Bericht door Cassie_xx »

Allereerst bedankt voor uw reactie!

Ik zal zeker even in de gaten houden of het plekje van vorm of dikte verandert en voor de zekerheid ook even een foto hiervan naar de dierenarts sturen.

Ps. Heel handig die ‘app de dierenarts’ , ik had hier nog niet eerder van gehoord!!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vreemd plekje op Oor

Bericht door Synemios »

Graag gedaan, en ik hoop dat het niets ernstigs is.
die app is nieuw en ik kwam het een tijdje terug tegen.
Iemand hier heeft er al gebruik van gemaakt en was heel tevreden.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vreemd plekje op Oor

Bericht door nellebel »

ziet er ook niet uit als verdikking maar meer als verkleuring van de huid. gijs krijgt die ook steeds meer naarmate hij ouder wordt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie