Gevonden kittens zonder moeder

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OMH
Panter
Panter
Berichten: 424
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door OMH »

Nog geen nieuws over Tikva neem ik aan? Anders had je het wel genoemd?
Ik duim...

@Marina, dat zou best wel eens gebeurd kunnen zijn. Zo zijn wij ook ooit aan twee HTK'tjes gekomen. In ons geval weet ik zeker dat een doos met kittens aan de kant van de weg niet zomaar een zwervertje kon zijn, maar ik kan me iets voorstellen bij wat je denkt.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
vondeling
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 nov 2023 07:21

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door vondeling »

Nog geen spoor van Tikva, Piper zoekt inmiddels niet meer zo veel maar ze is wel een stuk aanhankelijker.

Asse-poes, het is een sympathieke gedachte maar die kans is wel heel klein hier. We wonen redelijk afgelegen aan de rand van een klein dorp waar maar zelden toeristen passeren.

Ik blijf toch het meest neigen naar een wild dier aangezien die hier helaas veel zitten en we eerder ook al drie eenden en een kip verloren zijn door een marter of vos. Om die reden hadden we al besloten om geen kippen en eenden meer te kopen. De overgebleven kippen en eend mogen uiteraard blijven voor hopelijk een lange tijd. Het voorjaar is ook de tijd dat deze dieren jongen hebben en nog brutaler worden. We waren er mentaal wel op ingesteld dat we misschien weer een kip of eend zouden verliezen maar de katten hadden we niet verwacht.

Ik hoop nog steeds dat dat niet klopt en dat hij bijvoorbeeld alleen opgejaagd en verdwaald is, maar ik houd er wel rekening mee dat hij misschien die nacht al overleden is. Ik moet zeggen dat ik op den duur elk scenario wel door mijn hoofd heb gehaald.

Voor nu blijven we naar hem uitkijken en knuffelen we Piper nog meer dan voorheen.
Gebruikersavatar
OMH
Panter
Panter
Berichten: 424
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door OMH »

Ik krijg niets anders meer bedacht dan: sterkte en succes. Hopelijk komt hij nog een keer zomaar aanlopen..
We duimen nog even door.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 363
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door cerna »

Zo verschrikkelijk om in onzekerheid te leven.
Wij zijn een keer een kat een week kwijt geweest (had een beetje dezelfde achtergrond als Tikva en Piper). Alles afgezocht, keer op keer op dezelfde plekken terwijl je wist dat je daar al zo vaak gekeken had, maar nergens was hij te bekennen. Wanhopig word je ervan. Ik sliep nauwelijks nog, liep constant te janken, maar dat hielp natuurlijk ook niet. Briefjes verspreid in de buurt waar de meest onzinnige reacties op kwamen (maar mensen bedoelen het goed). Niets.

En toen, op een avond - we hadden het al opgegeven - komt een buurmeisje aan de deur: ze dacht dat ze Shura gezien had.
Wij naar de plek met heel dicht struikgewas en terwijl we op de knieën gingen zitten, riepen we zachtjes zijn naam en tikten met het voerbakje op de stenen. En toen, na een kwartiertje ongeveer, kwam een cypers koppie uit het struikgewas te voorschijn. Mijn hart maakte een sprongetje: Shura was terug. Hij sloop gelijk naar het volle bakje want honger, maar was wel op zijn hoede en terwijl hij at kon ik hem optillen (daar hield hij niet van en hij verstijfde gelijk, maar probeerde gelukkig niet te ontsnappen).
En toen snel naar huis waar nog vier andere katten wachtten die hem met kopjes begroetten want Shura was ons sociaaltje (naar katten dan want van vreemde mensen moest hij niets hebben).

Natuurlijk is iedere situatie anders, maar ik vertel je dit omdat ik je hoop wil geven en een beetje weet hoe je je nu voelt.
Sterkte!
Groetjes van Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6 en Yarah 2
ZL: Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
vondeling
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 nov 2023 07:21

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door vondeling »

Bedankt voor de lieve berichtjes en steun. Nog steeds geen nieuws helaas.

We hopen dat het net zo zal gaan als in jouw verhaal Cerna. Piper doet het wel goed, zo in haar eentje. Vandaag heeft ze heel veel geslapen, net als wij denk ik moe van het zoeken.
Plaats reactie