Milbemax nog eens geven?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Milbemax nog eens geven?

Bericht door TessaB »

Dag iedereen,

Snel een vraagje. Gisteren merkte ik dat onze kat weer lintworm heeft (segment je gevonden aan zijn holletje). Vanavond gaf ik hem milbemax.

Nu heeft hij net flink overgegeven en ik schrok me rot ! Twee grote lintworm en kwamen er mee uit.... Ik heb al op internet gezocht en blijkbaar zou dat zelden zijn dat ze daarvan overgeven, maar het was echt door de wormen, want hij is blijven gaan tot ze eruit waren. Dus ik denk dat we met een flinke infestatie zitten. Ik wil hem dus zeker behandelen, maar nu twijfel ik. Hij kreeg de milbemax iets meer dan een half uur voor hij ging overgeven. Geef ik hem morgen een nieuw pilletje of is dat te risicovol voor overdosering. Hoe lang zouden jullie wachten?

Verder is hij perfect normaal, hoor. Actief, eetlust, niet vermagerd... Maar dus overduidelijk lintworm aanwezig.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Milbemax nog eens geven?

Bericht door nellebel »

ik zou het zelf niet zomaar durven dus even telefonisch overleggen met de DA. misschien heeft hij ook iets anders nodig, gerichter ofzo, als het zo heftig is die lintworm.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie