Wellicht een beetje een rare titel maar ik denk toch wel gemeend.
Ik heb al eens eerder een topic aangemaakt over spelen met katten en dat mijn katten met elkaar vechten, maar in het vechten zit er nu echt een patroon in en ik word er door geterroriseerd. Letterlijk !
Ik heb 2 britse kortharen , Simba (m) van 1 jaar en Nala (v) van 7 maanden. Beide zijn gecastreerd/gesteriliseerd.
Ze kunnen het over het algemeen goed met elkaar vinden maar Simba wilt Nala nog wel eens aanvallen, terwijl Nala eigenlijk alleen maar wilt spelen of soms zelfs in haar eentje gewoon aan het spelen is. Nala krijst dan alles bij elkaar, blazen, noem het maar op maar daagt Simba ook wel een beetje uit.
Nu is het zo, dat dit dus IEDERE ochtend gebeurd. En dan rond een uur of 6/7 en soms zelfs om 5 uur in de nacht. Dit gaat dan door tot dat ik de deur uit ga naar mijn werk (uiteraard niet constant maar ik moet er telkens tussen in komen)
Het maakt niet uit of ik mijn slaapkamer deur dicht of open houd, als ik hem open houd komen ze vechten op het bed waardoor ik wakker word, en als ik hem dicht houd gaan ze voor de slaapkamer deur vechten. En Nala’s gekrijs gaat echt door merg en been.
Ik haal ze dan uit elkaar, zet ze in een aparte kamer maar op het moment dat ik ze weer bij elkaar laat doen ze het weer. Ik speel bijna iedere dag met ze vrij intensief, ze krijgen eten ze kunnen naar de kattenbak, ze kunnen naar het balkon, ik heb overal speelgoed liggen. Daar ligt het niet aan.
En Ohja, zelfs als ze een dagje niet vechten dan komt Nala wel ‘s nachts/ ‘s ochtends mij wakker maken met haar gemiauw omdat ze geaaid wilt worden. (Voor de slaapkamer deur of als die open is bij m’n hoofd als ik lig te slapen)
Dat vechten is in de ochtend overigens wel het ergst. In de middag bijna nooit last van en ‘s avonds af en toe.
Ik ben echt radeloos want ik ben gewoon helemaal kapot. Ik werk 5 dagen per week van 10:00-17:00 en sta normaalgesproken om 9 uur op. Nu ben ik al een hele periode wakker vanaf 6/7 uur en soms zelfs 5. Ik merk gewoon dat ik hartstikke vermoeid ben en ik weet gewoon niet wat ik aan dit gedrag kan doen. Iemand tips?