Niet eten maar niks te vinden
-
- Huiskat
Niet eten maar niks te vinden
Iemand ervaring hiermee? Poes Guusje van 1 1/2 eet sinds een dag of 2 niets. Onder dwang gaat er wel wat in maar ook zeker niet van harte. Gisteren bij de dierenarts geweest en die kon na algemeen onderzoek niets vinden. Ze heeft een spuit tegen misselijkheid gekregen maar dat leek haar alleen maar suffer te maken en ze ging niet eten. Vanochtend dus weer naar de dierenarts, geen koorts, buik voelt goed, geen problemen in mond. Bloedonderzoek laten doen en alle uitslagen waren perfect..Tweede dierenarts heeft haar ook nog onderzocht en ook zij zag niets bijzonders. Heeft een injectie met pijnstiller gekregen voor de zekerheid. Maar Guusje eet nog steeds helemaal niets. Ze heeft gisteravond nog normaal gepoept en vanochtend geplast. Iemand enig idee of een suggestie ??
-
- Huiskat
Re: Niet eten maar niks te vinden
Dankjewel voor je reactie. Ik heb van alles geprobeerd inmiddels zonder resultaat en voor zover ik weet is er niets anders dan anders. Waarom geen zalf? Daar had de dierenarts het vandaag over en niet over een pilletje?
-
- Huiskat
Dat is zeker niet handig dan aangezien haar 'grote broer' niets liever doet dan haar wassen..
Hopelijk is het een haarbal die in de weg zit, daar kunnen ze echt van in eetstaking gaan
Beterschap
Beterschap
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
-
- Huiskat
Daar lijkt het niet op maar het zou kunnen. Vabavond viel het me op dat ze een vreemd smakkend geluid maakt als ik haar liquid snack geef / in haar bek spuit. Beetje moeilijk uit te leggen hoe het klinkt. Zou er iets in haar neus / keel zitten?
Echo van de buik nog een optie?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
-
- Huiskat
De dierenarts had inderdaad geen pilletjes en heeft creme gegeven. Ik vond haar vanochtend ook echt uit haar bek stinken en ze slikt veel, heb een kleine kuur antibiotica gevraagd en na veel overleg gekregen , dit gezien het lange weekend wat eraan komt. Guusje is vandaag wel een stuk levendiger en wakker en is zeker geinteresseerd in eten maar ruikt eraan en hoeft het dan toch niet. Heb haar al meerdere spuitjes gevoerd en dat gaat goed. Ik moet nu naar mijn wer( halve dag ) en kijk hoe het gaat als ik thuis ben. Misschien de anitibiotica maar nu wacht ik er nog even mee omdat het wel beter lijkt te gaan. Ze wilde net naar buiten , ben mee geweest in de tuin en ze rende heel enthousiast achter een takje aan. Echt een raadsel waarom ze niets eet. Heb ook nog kat-a-lax meegenomen en gegeven, wie weet
-
- Huiskat
Ja, als ze dit weekend niet verbeterd wel
-
- Huiskat
@cerna Ik heb wel interesse in de pilletjes! Zag jouw bericht pas toen ik de zalf al had. Hoe kan ik je bereiken?
Ik herken veel in jouw verhaal. Mijn kat bleek toen lymfeklierkanker te hebben. Ik hoop dat dat voor jullie niet zo is. Zo vroeg mogelijk bij zijn, is de sleutel. Sterkte
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Dat hoop ik eigenlijk niet. Ik heb bij Bowy wel gezien hoe dwars zo'n haarbal kan zitten (ze was al bijna opgegeven). Een buikvirusje of bacterie lijkt mij het gunstigste. Dat hebben ze hier ook wel eens gehad. Eerste keer een ab kuurtje + prikje tegen misselijkheid, tweede keer zonder ab maar wel een 1/8 pilletje Mirtazapine + prikje. Hier waren ze er binnen een paar dagen weer bovenop (de eerste keer zelfs dezelfde dag).Anne schreef: 28 dec 2023 21:20 Hopelijk is het een haarbal die in de weg zit, daar kunnen ze echt van in eetstaking gaan
Gelukkig heb ik nooit hoeven te spuitjesvoeren maar na 1 dag compleet niet eten zou ik daar ook aan beginnen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
In het allergunstigste geval is het een haarbal, dat is met haarbalpasta in de meeste gevallen op te lossen en onschuldiger dan andere kwalen
Zo bedoelde ik het
Zo bedoelde ik het

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
-
- Huiskat
Heb gereageerd!
-
- Huiskat
Dank voor alle tips! Ze is nog steeds niet van plan te eten dus ik ga aan de slag met alle tips en tricks.
Onze dierenarts schrijft ook de pilletjes voor i.p.v de zalf om dezelfde redenen die Annet al aangaf.
Heel veel sterkte, hopelijk gaat ze toch zelf eten en ik hoop dat het in jullie omgeving rustig is met vuurwerk want ook die onrust helpt bij sommige katten niet mee.
Heel veel sterkte, hopelijk gaat ze toch zelf eten en ik hoop dat het in jullie omgeving rustig is met vuurwerk want ook die onrust helpt bij sommige katten niet mee.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!