Ik raadpleeg dit forum omdat ik soms niet meer weet wat ik moet doen in mijn situatie met mijn 2 katten. Ik heb een kater (Simba, 8 maanden) en ik heb sinds 5 dagen een kitten (poes, nala, 4 maanden) erbij gehaald omdat ik graag een maatje wilde voor Simba.
De eerste ontmoeting ging vrij goed, heb ze eerst op afstand laten ruiken en toen steeds iets meer contact. Echter, valt Simba sinds de tweede dag Nala constant aan. Het is niet uitermate heftig geweld, maar meer een beetje stoeien en bijten (ik kan dus niet echt zien of er echt nagels worden gebruikt vanuit Simba of dat hij hard bijt) maar nala vind dit dus echt niet leuk (lijkt het) zij gaat heel erg miauwen en blazen (alhoewel, ze miauwt wel al heel snel en is een beetje een drama queen, zoals de DA ook wel zei) en rent weg en verstopt zich dan. Dan gaat Simba er achter aan maar laat haar zich wel verstoppen en gaat er dan voor zitten. Nala haalt dan vanuit haar verstop plek naar Simba uit (zij slaat hem) mèt nagels waardoor Simba veel haar verliest. Nala verdedigd zichzelf ook wel echt hoor, als Simba haar aanvalt alleen is zij gewoon veel kleiner en minder sterk als hem dus heeft hij de overhand.
Ik vind het wel erg zielig voor nala, want hoewel ik nou niet weet of zij dit af en toe nou ook wel ziet als spelen (ondanks het miauwen en blazen) verstopt zij zich wel telkens en als ik haar oppak klopt haar hartje heel erg snel. Ik denk dat ze toch wel enigszins bang is dan. En ook voor Simba vind ik het zielig, want misschien vind hij dit allemaal wel helemaal niet leuk en is hij heel gestresst. Hij speelt ook wat minder, is telkens met nala bezig en eet zelfs iets minder dan normaal.
DAARENTEGEN…. Slapen Simba en nala samen, soms zelfs in 1 mandje helemaal tegen elkaar aan, liggen ze naast elkaar, ik heb Simba haar zelfs een paar keer zien likken (wat soms dus helaas wel weer over gaat in bijten en “vechten”, eten ze soms zelfs uit 1 voerbak en drinken ze soms tegen kijk uit een waterbak (ze hebben echter wel hun eigen hoor) dus dit gedrag laat juist weer zien dat ze elkaar WEL mogen… of ben ik nou gek???
Ik weet dat het nog erg kort dag is en dat de katten aan elkaar moeten wennen, maar ik ben mijn huis de afgelopen 5 dagen nog niet uit geweest omdat ik ze gewoon niet alleen durf te laten en ik vroeg mij af of iemand hierin ervaring heeft of mij advies kan geven. Ik lees namelijk ZO veel verschillende dingen, er zijn zo veel verschillende meningen en adviezen over dit onderwerp dus dan denk ik ja wat is het nou…. Help me out! Het word erg gewaardeerd