Hoi, ik ben Susan en wij hebben 3 een poes van 2 jaar (Figline) en die heeft op 10 maart een kitten gekregen. Het was er maar eentje en het is een katertje. We hadden een röntgenfoto laten maken dus wisten dat het er maar eentje werd. Ik heb me wel wat zorgen gemaakt daarover vooraf (na het lezen van de nodige info daarover) maar het is allemaal super goed gegaan. Het ontbreken van broers en zusjes geest tot nu toe niet tot problemen geleid, moederpoes was en is erg zorgzaam en ze hebben een hele goede band samen volgens mij. Alleen drinkt haar zoon nog wel steeds bij haar! Zeker een keer of 4 per dag (in de nacht ook, ze liggen op ons bed en ik word wakker van het gesmak). Het is een heel maf gezicht aangezien het kitten al bijna even groot is als zijn moeder

Toch vind ik het ook onwijs schattig om te zien. Moeders vindt het nog prima, het lijkt zelfs alsof ze er erg van geniet. Ze liggen beide luid spinnend bij elkaar, en moeders voorziet hem vaak ook meteen van een wasbeurt.
Ik heb online al gevonden dat in de vrije natuur kittens soms wel tot 6 maanden of langer bij hun moeder drinken. Komt dit vaker voor bij huiskatten en kan dit op enige manier kwaad? Ik hoop het niet want ik ben geneigd ze lekker te laten gaan. Kitten eet daarnaast ook natvoer (gemengd met brokjes want hij eet niet alleen brokjes apart) en drinkt ook goed water.