Dank je voor de response!Rik schreef: 24 mei 2023 10:45 Ja, dat is even een moeilijke. Bij een 5 jarige kat die (zoals nu blijkt) geen blijvende nierschade heeft overgehouden na een acuut nierprobleem, zou ik zeggen dat dat niet meer nodig is. WEL zou ik sowieso altijd zoveel mogelijk natvoer blijven geven (vocht, vocht, vocht) maar dat vind ik eigenlijk voor alle katten.
Maar je geeft al aan dat Puck een afwijkende nier heeft. Dan is het wel zaak om dat in de gaten te houden. B.v. door om de paar jaar toch even een bloedonderzoek te laten doen. Ook was er geen directe oorzaak gevonden voor het acuut nierfalen.
En dan zou ik zeker wel denken aan kwalitatief goed natvoer of nierondersteunend voer. Het hoeft niet direct echt nierdieet te zijn want die zijn meestal laag in eiwitten terwijl een 'jonge' kat toch wel zijn eiwitten nodig heeft.
Je kunt ook denken aan een combinatie. Kwalitatief goed natvoer (hoog vleesgehalte) voor het hoger eiwit aandeel en nierdieet brokjes voor het gemak. (Maar mijn voorkeur gaat eigenlijk nooit uit naar brokjes.)
Het lijkt er inderdaad op dat er momenteel geen sprake is van verergerde nierschade. Dat is al een hele opluchting

Op dit moment krijgt ze zowel droog als natvoer. Droogvoer in de ochtend (doet ze dan de hele dag mee) en dan nog een zakje natvoer in de avond. Allebei van kattovit, speciaal voor nierproblemen.