Rik schreef: 01 mei 2023 13:48
Het gedrag van Noek zal ongetwijfeld komen door onzekerheid.
Hoe doe je het met de introductie?
Beide eten geven aan eigen kant van een deur e.d.?
Site swapping?
Zoveel mogelijk positiviteit bij elke keer dat ze elkaar zien (door b.v. dat eten)?
En dat is niet een kwestie van dagen.
Noek is van het begin af aan al een beetje een lastig portret geweest, en toen Kaya hier begin december kwam wonen hebben we het via geur - zien - ontmoeten aangepakt. Omdat hij toenemend vervelend tegen haar werd toen ze krols was dachten we na de sterilisatie: dan beginnen we opnieuw. Dus zo pakken we het nu ook aan. Het lijkt me dat we de geurfase hebben gehad (maar misschien wil ik het te graag te snel) en dus hebben we het karton van de raampjes naast de woonkamerdeur gehaald en kunnen ze elkaar weer zien.
Nu kennen ze elkaar toch al aantal maanden, vandaar dat het me verbaast hoe Noek tegen haar doet. We hebben ze één keer dichterbij elkaar gehad, Kaya in het reismandje en dat gekoppeld aan een snoepjesmoment. Die snoepjes gaan er grif in, maar daarna begint het geblaas weer en brengen we Kaya naar boven.
Ik wilde inderdaad vanavond proberen hen alledrie te laten eten aan twee kanten van de woonkamerdeur. Positiviteit proberen we uiteraard ook.
En anders maar weer met de handen in de kip/bouillon!
Of geduld, geduld, geduld. Punt is ook dat ik het aldoor zo zielig vind dat Kaya in haar uppie door de woning mag wandelen (dat is zo'n enorm gezelschapsdiertje) en dat ik het ook weer zielig vind als Noek en Tika aan de andere kant van de deur/het glas zitten te miauwen.
Nou ja, we houden vol. Dank voor het luisterend oog!
Edit: waar Noek onzeker door moet zijn weet ik ook niet. We spelen, aaien, geven hem (extra) aandacht. Maar goed, je kunt niet in een kattenhoofdje kijken. Ik zou dat trouwens wel willen kunnen!