Geheel nieuw op dit forum en hopelijk zet ik de vraag onder het juiste kopje (anders sorry). Zoals het onderwerp al vermeldt gaat mijn vraag over de siberische kat bij allergie
Allereerst zal ik wat achtergrond informatie geven. Sinds begin dit jaar woon ik samen met mijn vriend. Vanaf kleinsafaan ben ik opgegroeid met dieren: honden, konijnen, paarden en katten. Toen ik het ouderlijke huis verliet, verliet ik hiermee ook mijn laatste huisdier (een hondje inmiddels overleden). Van de paarden heb ik een paar jaar daarvoor al afscheid genomen (met pijn in het hart).
Nu zijn we een paar maanden na het overlijden van mijn geliefde hondje en het begon enorm te knagen, het gemis van een dier. Mijn vriend gaf echter aan wellicht allergisch te zijn voor katten (de in mijn ogen meest geschikte en leukste dieren voor een appartement). Bloedtest gedaan en ja toch wel een forse allergie (net als voor huismijt, bomen, struiken). Enorm balen natuurlijk. Nu willen we nog niet direct opgeven.
Over de siberische kat lees ik een hoop tegenstrijdigheid. Ik begrijp dat het vooral minder kans is op reactie. Maar wat is jullie ervaring? Kan het inderdaad zorgen voor minder reactie? Kan je eraan wennen? Als we gaan testen bij een cattery: hoevaak zouden we langs moeten gaan? Is dit betrouwbaar?
We willen een weloverwogen keuze maken. We willen echt voorkomen ze weg te moeten doen (weet al hoe dit voelt bij een dier en dat liever niet meer...)
Graag hoor ik wat jullie denken!