There are special types of torties called torbies (short for tortoiseshell-tabby) with tabby-like features. These striking looking felines are tabbies with patches of red or cream.
Zou je dan Clarie ook een Torbie noemen vraag ik me dan af. Die is hoofdzakelijk wit - met zilver-tabby vlekken. Maar ze heeft ook rode vlekken bij haar snuit.
Alleen om dat schattige rode snoetje zal ze waarschijnlijk geen Torbie zijn (niet overwegend dezelfde kleuren als een tortie). Maar het geeft wel aan dat het niet zo zwart/wit is. Een kat kan dus een beetje van dit en een beetje van dat hebben. En er kan uit hetzelfde nest als Clarie ook goed een schildpad of rooie rakker gekomen zijn.
Nee de moeder was een zilvertabby Brit. De rest van de kittens waren zilvertabby met wit. Clarie was de enige met zoveel wit. Maar dat rood om die snuit is en blijft heel apart.
Maar Calico (lapjes) and Tortoiseshell (schildpad) liggen heel dicht bij elkaar en soms zijn de grensgevallen moeilijk te beoordelen (behalve dat ze mooi zijn ). Het is niet altijd even duidelijk eens op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schildpadkat
Ja ik weet het ook niet zeker, je kunt er meerdere kanten mee op
Het maakt ook niet zoveel uit, het is vooral leuk om uit te zoeken.
Ze zijn vooral gewoon mooi inderdaad
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Heel interessante uitleg over de kleurencombinaties!
Maar inderdaad niet belangrijk. Ik zou nooit een kat uitkiezen voor zijn uiterlijk.
Mijn allereerste kat (Bébé) was een rode. Ik ben naar een asiel gegaan om een rode kat uit te kiezen omdat mijn allerliefste jeugdkat (D.C) rood met wit was en veel te jong doodgeschoten is door iemand.
Bébé heeft mij gekozen. Dat hij rood was, was toeval. Ik zou waarschijnlijk ook een ander katje meegenomen hebben indien hij een andere kleur had
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)en zorgzwerfpoes Skye2(2020)
Ik kijk ook niet naar hoe ze eruit zien.
Luna en Lizzy hadden dringend een huisje nodig en Oscar werd letterlijk ziek toen Nero overleed.
Ik had meteen een klik met ze terwijl andere katten op dat moment net niet hetzelfde aanvoelde.
Match was perfect zowel tussen ons en de meiden als tussen Oscar en de meiden.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!