Incontinentie/ Tensurin

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tini318
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2020 13:27

Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Tini318 »

Hallo kattenliefhebbers,
Ik heb een gecastreerde kater van onbekende leeftijd. Hij is ongeveer 4 jaar geleden aan komen lopen en de DA schat hem op plus minus 14-16 jaar.
Sinds ik hem ken, heeft hij af en toe last van onbewust urineverlies. Dus geen onzindelijkheid. Hij gaat ook gewoon naar de bak. Hij heeft dit al lang, in het begin toen hij bij ons was slechts een enkele keer maar vooral het laatste jaar is het urineverlies vaker.
Het is jammer dat ik geen verleden van hem weet, hij zwierf al een paar jaar buiten bij ons voordat ik hem heb opgenomen.
Al vanaf dat hij bij ons is hij meerdere keren bij de dierenarts geweest.
Voor zowel bloedonderzoek, urineonderzoek, schildklieronderzoek en buikecho. Er is wel licht nierfalen maar bij 1 van controles waren die waardes niet verslechterd maar zelfs iets verbeterd. Verschillende keren op Antibiotica geweest op verdenking van blaasontsteking.
Dan leek het beter te gaan, maar het kan ook toeval geweest zijn.
Verder niets kunnen vinden. Ook is er urine op kweek gezet.
Op aanraden van DA na de echo, Probalin geprobeerd maar dat is blijkbaar erg vies en daar reageert hij schuimbekkend en onrustig op.
Ook Silicium geprobeerd maar het ongewild plassen komt steeds terug. Toch misschien langer door moeten gaan?
Soms wordt er 8 dagen of 2 weken niet geplast (wel op de bak natuurlijk), maar dan toch weer nattigheid op de slaapplekken.
Verder eet hij goed en ligt het liefst op schoot.
Hij gebruikt dagelijks Metacam vanwege artrose.
Nu sinds 2 dagen op Tensurin ( Propalin in pilvorm).

Verder heeft hij spierzwakte aan de achterhand, loopt wankel, valt snel om springt niet.
En hij heeft een slecht gebit.
In november 2018 heeft hij 2 x een epileptische aanval gehad en terwijl ik dit verhaal aan het voorbereiden was heeft hij gisteren weer een aanval gehad. Daar maak ik me nu dan ook weer zorgen om. Kan het door de Tensurin komen of is het puur toeval?
Hij is nu aan het bijkomen van de aanval van gisteren maar de wankelheid is nu verslechterd. Iemand ervaring met Incontinentie/Tensurin en of Metacam? Ik was al binnenkort al van plan om de nierwaarden en dergelijke weer te laten controleren maar dacht zal eerst even op dit forum checken of er ervaringsdeskundigen zijn.

Heeft iemand ervaring met incontinentie/Tensurin/Metacam en of tips? Of herkent bepaalde symptomen? Ik ben redelijk wanhopig.
Ik kijk uit naar een berichtje van u.
Marjolein_22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2020 20:24

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Marjolein_22 »

Hoi,

Na het lezen van het verhaal begrijp ik de wanhoop! Helaas heb ik geen ervaring met incontinentie of de middelen die je noemt. Wat ik mij wel afvraag is waar de spierzwakte vandaan komt? Dit in combinatie met de incontinentie en epilepsie doet sterk vermoeden dat er iets neurologisch aan de hand is, zelf heb ik meer verstand van de humane geneeskunde, maar vraag me af of er ooit neurologisch onderzoek naar de verschijnselen van je katertje is gedaan? Heel veel succes in ieder geval!
Tini318
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2020 13:27

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Tini318 »

bedankt voor je reactie.
Er is geen specifiek neurologisch onderzoek gedaan. Ik ga binnenkort naar de DA voor een bloedonderzoek om de nierwaardes weer te laten meten en dan zal ik het eens aankaarten.
Marjolein_22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2020 20:24

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Marjolein_22 »

Ja wie weet kan dat nog duidelijkheid scheppen, ik weet bijv. niet of het makkelijk is om een CT scan van de hersenen te laten doen bij een kat. Bij mensen kan een 'normal pressure hydrocephalus' leiden tot de trias van incontinentie, problemen met lopen en cognitieve stoornissen, daarom moest ik er even aan denken. Deze aandoening komt vaak op oudere leeftijd voor en jouw katje is dus ook al op leeftijd.

Hopelijk zijn er anderen op het forum die ervaringen kunnen delen over tensurin en incontinentie.

Succes bij de DA!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door ErikPhilippus »

Als ik het verhaal zo lees, dan is het eerste waar ik aan denk een neurologische aandoening. Zeker in combinatie met epileptische aanvallen is dat niet ondenkbaar. Maar spierzwakte aan de achterhand kan zich natuurlijk ook voordoen bij de externe sfincter, de buitenste sluitspier die niet meer optimaal wordt samengetrokken (vandaar dat er propalin is voorgeschreven), maar dat kan mogelijk ook (voor een deel) voortkomen uit een neurologisch defect.
Een medicijn dat mogelijk ook in aanmerking komt, is Gabapentine - zou dat eens voorleggen aan jouw DA.
Tini318
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2020 13:27

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Tini318 »

Beste Erik,
Heel erg bedankt voor je reactie en het meedenken. Het gekke is dat de laatste epileptische aanval 2 jaar geleden was.
Het instabiele en het niet springen/rennen en dergelijke is er altijd al geweest zolang wij hem kennen, maar we dachten dat kwam door ouderdom en/of artrose.

Gabapentine is naar voren gekomen naar aanleiding van het echografisch onderzoek van april door de kliniek waar ik naar toe was verwezen voor de echo. En zoals ik het begrepen heb als vervanging voor de Metacam.
Mijn eigen DA beschikte over capsules Gabapentine en kon daar niet de juiste dosering mee bewerkstelligen en zou dat dan bij UKG moeten bestellen. We hebben toen eerst besloten de Propalin te proberen. Maar dat was geen succes met ingeven.

Ik ga overstappen van DA omdat de DA waar ik was niet zo goed toegerust is en mij zowel voor de bloeddrukmeting in 2019 als de echo in 2020 moest doorverwijzen.

De nieuwe DA heeft mij nu de Tensurin meegegeven en daar ga ik het bloedonderzoek laten doen.

Bijgaand nog even de uitslagen van de echo en het advies van Hugo de kliniek waar ze de echo gedaan hebben :
1.0 Echografie Abdomen
gewicht - 4.4 kg
agenda - Echografie Abdomen
Kat buik echo en urine op kweek zetten. gegevens
algemeen - anamnese : Bekend met verminderde nierfunctie. Krijgt hiervoor een nierdieet van Hill's. Goede eetlust. Bekend met pu/pd, maar niet extreem. Normale ontlasting. Geen braken. Mogelijk oud trauma ter hoogte van achterhand, hier ook verminderde bespiering. Sinds een aantal maanden af en toe onbewust urineverlies op plaatsen waar hij heeft gelegen. Plast ook normaal op de kattenbak. Hij is ongeveer 4 jaar geleden komen aanlopen. Leeftijd is een schatting. Laatste bloedonderzoek: oktober 2019. Bloeddrukmeting vorige jaar: normale waarden.
bevindingen : Alert. Wat rustig.
Onverzorgde vette en doffe vacht.
Gebit: veel tandsteen en matige halithosis.
Mature staar.
Algeheel matige bespiering. Met name ter hoogte van achterhand weinig bespiering.
Blaas is gevuld met goed op spanning. Normale anusreflex.
Echografie abdomen:
- Blaas gevuld met anechogene inhoud, normale wanddikte en gelaagdheid.
Europees Korthaar, kater gecastreerd
- Linker nier is zeer klein (+/- 3,3cm op doorsnede) en ligt ver caudaal tot tegen de blaas en is klein. Het
onderscheid tussen schors en merg is verminderd en het oppervlakte is wat onregelmatig. Het nierbekken is iets hyperechogeen en heeft een afmeting van +/- 2mm.
- Rechter nier heeft een normaal uitzicht. Afmeting: 4,1cm op doorsnede.
- Leverparenchym is algeheel wat hyperechogeen, verder gb.
- Galblaas en galwegen zijn vrij prominent. Normale wanddikte en echogeniciteit. CBD 1,5mm. Vatus papil is niet afwijkend.
- Milt toont normaal.
- Pancreas(regio) toont normaal.
- Zowel dikke- als dunne darmen vertonen geen afwijkingen.
- Maag is leeg en vertoont een normaal karrenwiel patroon.
diagnose : CNI
Urineincontinentie (ddx: sacrale neurologische lesie, FeLV-geassocieerde detrusor instabiliteit, idiopatischeurethra incompetentie,..)
advies / therapie : Gezien gebit, vacht, staar en matige bespiering is de kans groot dat Ai al ouder is dan we denken.
Plan:
- Urinekweek afwachten.
- Bij negatieve kweek -> controle bloedonderzoek bij eigen dierenarts. Ook controle van electrolyten en UPC.
- Alternatieve pijnstilling voor katten met CNI: Gabapentine 5 mg/kg PO SID-BID. Daarnaast supplementen,bijvoorbeeld omega 3 vetzuren, glucosamine, chondroïtinesulfaten, Flexadin advanced,..
- Evt. propalin proberen (1.1-2.2 mg/kg PO q 8-12 of 12.5 mg/kat PO q 8 uur)
notitie –
Glu -
Bil -
Ket -
Bloed +/-
pH 6,5
Pro -
Leuko ++
Sg 1.016
Sediment: gb

Urinekweek was uiteindelijk negatief.

We zijn nu 6 dagen bezig met het geven van het medicijn Tensurin voor de incontinentie en tot nu toe nog geen nattigheid.
Maar de laatste tijd kon hij zomaar 8 tot 14 dagen droog blijven. Dus ik kan er eigenlijk nog niets over zeggen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb geen ervaring met het probleem van je katertje, maar je schrijft dat jouw da Gabapentine aanraad maar niet de exacte dosis kan geven omdat hij enkel grote capsules heeft. Mijn poes moet deze medicatie ook nemen. Ik laat de capsules met de juiste dosis door de apotheek klaarmaken. Ik betaal wel 34 euro voor het prepareren van telkens 90 capsules (voor 1 maand) bovenop de doos capsules die ongeveer 20 euro voor 100 kosten. De poes wordt regelmatig gewogen om eventueel de dosis aan te passen.

Sterkte!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door ErikPhilippus »

OK, Gabapentine is dus al in the picture. Maar hopelijk heeft Tensurin een positief effect, want net als Metacam is Gabapentine niet echt goed voor de nieren (afhankelijk natuurlijk van de dosis) - want ik begrijp dat jouw kater een schrompelniertje heeft.

Er wordt ook gesproken over supplementen, zoals Flexadin advanced. Lijkt me ook wel het proberen waard. Ik lees 'onverzorgde en doffe vacht'; waar ik dan aan denk is Reactiv tonicum van Aniwell, daar heb ik prima ervaringen mee bij oude katten (met nierfalen).

Wat ik niet helemaal volg, is dat de UPC-waarde van de urine niet is bepaald omdat de urinekweek negatief was. Het SG is 1.016 (dus vrij waterige urine), toch wel belangrijk om te weten of er sprake is van eiwitverlies via de urine.
Tini318
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2020 13:27

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Tini318 »

Ja ik weet ook niet waarom ze dat toen ook niet gelijk gedaan hadden.Het was midden in Coronatijd dus ik mocht niet mee tijdens het onderzoek. UPC is wel eens een keer gemeten (wel even geleden)toen was er geen eiwitverlies. We hebben intussen denk ik nu wel 4x bloed en urine onderzoeken laten doen.
Ik heb morgen de afspraak met de DA voor bloed en urine onderzoek. Ik laat voor de zekerheid de bloeddruk ook maar meten denk ik. Helaas waren gisteren en vandaag de slaapplekken weer nat. Er liggen nu op veel plekken in huis de puppy training matjes.Helaas vindt hij de Tensurin pillen ook ook erg vies ,gaat wel beter dan de Propalin. Dus het is goed mikken in de keel. Vanmorgen had hij hem uitgespuugd. Wel netjes in de kattenbak. Hoop morgen meer te weten ze hebben alvast een lang consult ingepland.
Tini318
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2020 13:27

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Tini318 »

Goedemiddag, bijgaand verslag van DA en labuitslagen :

Vorige week epileptische aanval gehad. duurde 2-3 min. daarna nog heel lang wankel.
die dag wankel en dag erna nog steeds. daarna beter.
was net 1 dag na tensurin. daarna wel tensurin blijven geven. geen aanval meer gehad.
vindt tensurin wel vies.
laat soms urine lopen. leek eerst beter te gaan met nsaid en ab. bleek dus uiteindelijk
incontinentie. met tensurin maar 8 dagen niet urine laten lopen.
Eten gaat goed. Drinken lijkt niet meer dan normaal. Plassen grote plassen, niet vaker
dan normaal. Lopen gaat wel slechter. houdt li ap vaak opzij.
Hugo: sg 1016, echo: kleine nier/schrompelnier, meer caudaal naar blaas. blaas gb.
uricult negatief.
sdma 17, creat 193 (10/2019).

ao: slijmvliezen roze, gebit gingivitis en tandsteen. hart normaal. longen normaal. buik
soepel, volle blaas. temp niet gedaan. spieratrofie voor-+achterhand. houdt li ap erg
naar buiten. druk lage onderrug niet prettig.
bloeddrukmeting re vp groene cuff: 125 mmhg (3 metingen 118-125-130).
uitslag boz: nierwaarden zijn normaal. kalium en phosphaat ook. sg is laag.
conclusie:
- geen oorzaak voor pu/pd kunnen vinden. uitslagen vergelijkbaar met vorige keer, dus
niet achteruit gegaan.
- vindt tensurin vies en lijkt niet heel veel te helpen. dus dan nog geven? en lijkt eerder
pu/pd dan incontinentie? volgens eigenaar druppelt hij urine terwijl hij loopt (dat klinkt
wel als incontinentie).
- zou wel nsaid blijven geven. nierwaarden goed, dus nsaid kan. gabapentine
uitproberen kan ook: 5mg/kg.
- belangrijk om goede kwaliteit van leven te hebben.
- advies: terug naar Hugo indien vragen/alternatieven voor tensurin. ik heb nog nooit
propalin/tensurin voorgeschreven bij een kat.
Lab. Uitslagen
Idex Catalyst DX, Catalyst Dx/One
Datum 15-09-2020 15-09-2020 15-09-2020
Referentie Geriatric Felin Geriatric Felin Geriatric Felin
SDMA ug/dL 11
Urea 14.9 mg/dL 5.7 12.9
Crea 172 mg/dL 71 212
Bun/Crea 22
Phos 1.81 mg/dL 1.00 2.42
Ca 2.46 mg/dL 1.95 2.83
Tp 82 g/dL 57 89
Alb 31 g/dL 23 39
Glob 51 g/dL 28 51
Alb/Glob 0.6
Alt 145 U/L 12 130
Alkp 32 U/L 14 111
Ggt 4 U/L 0 4
Tbil 5 mg/dL 0 15
Chol 4.17 mg/dL 1.68 5.81
Glu 6.70 mg/dL 3.95 8.84
Na 159 mmol/L 150 165
16-9-2020 - 3
K 3.4 mmol/L 3.5 5.8
Na/K 47
Cl 124 mmol/L 112 129
OSMcal 323 mmol/kg
Upro mg/dL 0.21
Ucre mg/dL 0.60
Upc 0.36
AUrine onderzoek
Datum 15-09-2020
Referentie AURINE
Soortelijk gewicht 1.014 1.001 1.080
Bloed -
Ketonen -
Glucose -
Eiwit spoortje
pH 6.5 5.0 6.5
Sediment g.b.
Leucocyten ++ % 1 4
Idex Catalyst DX, Catalyst Dx/One
Datum 15-09-2020 15-09-2020 15-09-2020
Referentie Geriatric Felin Geriatric Felin Geriatric Felin
SDMA 11 ug/dL 0 14
Urea mg/dL 14.9
Crea mg/dL 172
Bun/Crea 22
Phos mg/dL 1.81
Ca mg/dL 2.46
Tp g/dL 82
Alb g/dL 31
Glob g/dL 51
Alb/Glob 0.6
Alt U/L 145
Alkp U/L 32
Ggt U/L 4
Tbil mg/dL 5
Chol mg/dL 4.17
Glu mg/dL 6.70
Na mmol/L 159
K mmol/L 3.4
Na/K 47
Cl mmol/L 124
OSMcal mmol/kg 323
Upro mg/dL 0.21
Ucre mg/dL 0.60
Upc 0.36
Idex Catalyst DX, Catalyst Dx/One
Datum 15-09-2020 15-09-2020 15-09-2020
Referentie Geriatric Felin Geriatric Felin Geriatric Felin
SDMA ug/dL 11
16-9-2020 - 4
Urea mg/dL 14.9
Crea mg/dL 172
Bun/Crea 22
Phos mg/dL 1.81
Ca mg/dL 2.46
Tp g/dL 82
Alb g/dL 31
Glob g/dL 51
Alb/Glob 0.6
Alt U/L 145
Alkp U/L 32
Ggt U/L 4
Tbil mg/dL 5
Chol mg/dL 4.17
Glu mg/dL 6.70
Na mmol/L 159
K mmol/L 3.4
Na/K 47
Cl mmol/L 124
OSMcal mmol/kg 323
Upro 0.21 mg/dL
Ucre 0.60 mg/dL
Upc 0.36
16-9-2020 - 5

De tekstopmaak ging niet zo goed vanuit de pdf maar hopelijk is het te lezen
Het goede nieuws is dat de nierwaarden niet verslechterd zijn ondanks al heel lang dagelijks metacam.
Wel waterig. Bloeddruk goed, Alleen geen oplossing voor de urine incontinentie.
En zijn mobiliteit is slecht.
De Tensurin vindt hij erg vies en ik wil eigenlijk geen stress meer op zijn oude dag dus ik ga even nadenken over wat nu,
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door ErikPhilippus »

Wat mij wel verbaast is dat de nierwaardes eigenlijk best wel goed zijn (zeker gezien zijn leeftijd), er geen noemenswaardig eiwitverlies via de urine is, maar de urine toch wel erg waterig is. SDMA is toevallig gisteren bepaald bij onze Mikki van 7 maanden - ook 11..... (maar SDMA heeft minstens 20% variatie....). Dus die ene nier doet het behoorlijk goed. Alleen het concentreren lukt niet meer zo goed, met waarschijnlijk incontinentie tot gevolg.

Het lijkt erop dat de metacam goed werkt - hoewel het in de gebruikelijke dosering schadelijk is voor de nieren, kan het paradoxaal genoeg in lage onderhoudsdosering juist gunstig zijn in het geval van chronisch nierfalen. Dus dat lijkt hier het geval te zijn... Ik zit ook nog even te denken aan Cholodin, maar dat is meer voor dementie-gerelateerde klachten.

Wij hebben overal gevlinderde betonnen vloeren, dus ik vond de incontinentie van Gaudí destijds niet echt problematisch. Maar als je parket of vaste vloerbedekking hebt, is dat natuurlijk wel ff anders. Dus het is inderdaad een afweging..... Misschien toch de overlast op de koop toe nemen, voor dat tijd dat hij nog bij je is? Lastig....
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Synemios »

Ik heb cholodin toen wel ook aan Oscar gegeven omdat hij "lekte" en allerlei andere ouderdomsverschijnselen had.
Het leek toch wel te werken dus misschien is het het waard om het te proberen.

Ik heb het even opgezocht het wordt ook bij "önzindelijkheid" geadvisserd

Kat:
Te weinig actief
Onzindelijkheid (de kat plast in huis)
Veranderingen van geheugen
Toegenomen irritatie
Veel en hard miauwen
Te veel aan spanningen
Gebrek aan eetlust
Overmatig verharen

https://www.medpets.nl/cholodin-hond-kat/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tini318
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2020 13:27

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Tini318 »

Bedankt voor jullie reacties, Ik ga in elk geval de Cholodin bestellen. ik had het nog niet gemeld maar de weken voordat de epileptische aanval er was begon Ai (ik weet het rare naam, door mijn zoon verzonnen) ook af en toe hard te miauwen. Bij aandacht geven stopte hij er dan mee. 1 van mijn vorige poezenkinders Coco had dat ook in haar laatste levensjaar. Zij is uiteindelijk 19 jaar geworden. Mijn andere poezenkind Tijger is op 3 maanden na bijna 21 jaar geworden. Allebei al zo'n 9 en 11 jaar geleden overleden. Dus wie weet is er ook dementie in het spel. Hoewel het nu na de aanval rustig is wat miauwen betreft. Wat betreft de incontinentie , wij hebben laminaat met een kleed. Dus we hebben de puppy trainingsmatjes nu her en der liggen. Echt fraai is het niet. Ook in zijn mandje en standaard op schoot een matje, want het is een echte schootkat. Als wij op de bank zitten dan ligt hij op schoot. Dus ook dan laat hij de plas af en toe lopen.Wij hebben een uitklapbank dus hij kan de voetensteun als opstapje gebruiken. Wat betreft de Metacam weet ik niet zeker of het echt werkt want pijn verbergen zijn ze natuurlijk meester in. Hij krijgt 1x per dag tot streepje 4 op het spuitje vanwege gewicht 4kg. Ik weet eigenlijk niet of dat de onderhoudsdosering is. Allemaal weer erg bedankt voor het meedenken. Fijn dat er forumleden zijn die feedback kunnen geven.Onze kat Coco had ooit eens tijdelijk suikerziekte ontwikkeld na een prednison injectie en toen ben ik ook erg geholpen met hulp van de mensen op het suikerkatten forum. Zij hielpen in het begin met de dosering bepalen. Onze toenmalige DA had de insuline veel te hoog gedoseerd.
Verder ga ik mij nog even inlezen in de supplementen. En ik hoop op droge dagen. Gistermiddag na de blaasaanprik Bij de DA had hij zijn blaas geleegd op de handdoek in het kattenreismandje. Daarna tot nu toe droog op paar druppels na op het schoot matje vanmiddag.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Incontinentie/ Tensurin

Bericht door Synemios »

Ik ken het suikerkattenforum ook ja, daar zijn we toen met Oscar ook terecht gekomen die was ook te hoog gedoseerd door de Da dus die spoten we zo een hypo in.
Ze hebben ons toen zelfs s'nachts bijgestaan en gebeld.
Uiteindelijk hebben we hem in remissie gekregen dankzij hen.
Super fijn forum is dat ook ja
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie