Mijn lieve poes Dotje van bijna 17 heeft artrose,dat heeft ze al lange tijd maar de laatste maanden gaat het ineens veel slechter. We hadden overal al op en afstapjes gemaakt maar nu kan ze al een paar weken de trap niet meer af, op gaat nog wel maar ook dat gaat hoe langer hoe slechter.
Ze heeft sinds 4 weken novicam en sinds kort ook Flexadin en ik geef haar nu ook 2x per dag een traumeel tabletje maar er is nog steeds geen verbetering te zien, ik heb zelfs het idee dat ze meer achteruit gaat.
Eten en drinken doet ze nog wel goed maar ik heb de bakjes wel op een verhoging staan omdat dat gewoon beter is voor haar, verder ligt en slaapt ze bijna de hele dag. In de nacht is ze vaak onrustig en dat word alleen maar erger; krabben, wassen, likken, een teken van pijn en stress. Ze heeft dus gewoon geen leuk leventje meer, ondanks dat ze het soms nog heerlijk vind als ik haar kam maar ik zie nooit meer dat ze zich lekker uitrekt, ze doet wel een poging maar dat doet gewoon pijn, dat zie ik gewoon, of dat ze lekker in een bolletje gaat liggen.
Ze kan niet meer zelf naar beneden, ik moet haar dragen en naar boven gaat ze alleen als ik achter haar aan loop. De deksels zijn van de kattenbakken gehaald omdat ze niet meer goed kan bewegen, gelukkig poept en plast ze nog wel goed maar omdat ze pijn heeft is wel allemaal moelijker om goed te gaan zitten.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat.
Groetjes Evelien