Ja onze vorige praktijk werkte ook zo.
Ze waren heel goed maar zijn toen overgenomen door Caressa.
Helaas kregen wij hier in Delft de artsen die ik denk net afgestudeerd waren.
Het is er echt niet beter op geworden, terwijl de teams in de grotere steden wel kundig zijn.
Lizzy had last van pododermatitis dacht ik, want ik herkende het van haar zus.
Dus ik heb dat na laten kijken, maar ja ze kende het niet, dus ze moest zich erin verdiepen.
Bij katten is het zeldzaam, maar bij honden wel een bekender probleem.
Werd ik terug gebeld met de mededeling door een assistente dat ze niet dacht dat het dat was want het was niet vergelijkbaar met de plaatjes die ze had gezien en het was niet erfelijk.
Later had ik Lizzy’s dossier in handen en er stond letterlijk, dat het niet leek op de plaatjes die ze op Google had gevonden.
Toen we voor de zoveelste keer bij onze huidige dierenarts op controle waren, tilde hij haar op en hij zegt.
Oh dat is ook weer bijzonder...
Dus ik vroeg wat bedoel je?
Hij zegt nou die pootjes, dat is pododermatitis.
Dus ik had het wel goed gezien.
Gelukkig waren we er alsnog op tijd bij.
Ik was ook verbaasd dat onze huidige dierenarts met alles op medisch vlak zelf belt.
Tijdje terug waren haar medicijnen niet verkrijgbaar ( antihistamine) en hij belde mij toen zelf op over eventuele alternatieven.
We hebben met Gent afgesproken in November nog een keer te prikken, als hij dan verder gestegen is dan gaan we haar inplannen.
Maar Lizzy heeft geen hele hoge waarde nu, anders waren we meteen gegaan,
Ze hoeft nu ook niet behandeld te worden met medicijnen.
stemmingswisselingen zijn nu nog wel normaal omdat die schommelingen ( van hormonen) nog wel kunnen doorgaan tot 6 maanden ongeveer na de behandeling.
Maar daarna of eerder al, zouden de klachten wel minder moeten worden en verdwijnen ( ook in gedrag)
Dus nog even geduld hebben

Bij Nero merkte ik het ook goed, als ze goed ingesteld was was ze een stuk relaxter.
En ja ik herken dat bij Lizzy ook wel, daarom hadden we een tijd terug een extra check laten doen bij Lizzy want die at heel veel en was niet erg aardig tegen de rest.
En toen gingen we prikken en zat ze maar op 1 punt na boven de referentie.
Afgelopen keer dacht ik dat hij goed was en was hij weer verder gestegen, maar dat heeft dus met de wisselende hormonen te maken.
Verstandig dat je Lucky ook checkt.
Ben benieuwd.