Graag wat advies

2 katten: Mellow, kater, 10, Missy, dame, 9 maanden (kruising Maine Coon, ziet er erg Maine Coonig uit).
Mellow vindt Missy oke, maar wel tot op bepaalde hoogte. Ze heeft er een handje van om zoooo graag met hem te willen spelen en springt dus soms alsmaar bovenop hem (terwijl ie lekker ligt) en dan loopt hij weg en blaast wat. Hij speelt soms eventjes met haar. Blazen is altijd voor de show, hij doet haar niks.
Ik laat ze nu soms alleen samen als ik weg ben (dus alle deuren open), bijvoorbeeld als ik 3 uurtjes weg ben. Maar voor de langere periodes zet ik Missy apart in de slaapkamers/gang, en Mellow in de woonkamer.
Ik vind het alleen sneu dat ze dan alleen thuis zit in der uppie als ik ga werken (gelukkig maar 3 dagen van huis!) en wil uiteindelijk werken ernaar dat ze gewoon samen het huis voor zich hebben.
Alleen hoe doe ik dit? Ik durf Missy met haar uiterlijk en zachte karakter niet naar buiten te laten. En Mellow plast/poept enkel buiten en gebruikt hiervoor het kattenluikje.
Ik kan Mellow naar buiten laten met de stand "alleen in" , maar dan kan hij er pas weer uit als ik thuiskom.
Iemand ideeën?
Mellow wordt trouwens helemaal paranoia als ik een halsbandje omdoe (had zo'n luik met een magneet) dus dat is ook geen optie

Hij komt uit het asiel en heeft een trauma door een aanrijding die ervoor gebeurde, vandaar dat hij zich niet laat optillen etc. Hij is vrij moeilijk.