Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Kytumymo »

Ik heb een Brits korthaar van 8 jaar, ex kater. Toen hij van de fokster kwam at en dronk hij niet. Direct de fokster gebeld en die zei dat ze alles met melk gaf (zowel water als brok, zeer vreemd). Gelukkig heb ik dat er na een paar dagen uit gekregen maar natvoer of vlees wil hij echt niet. Hij loopt er met een grote boog omheen (blijft zeker op 2 meter afstand). Ook met melk wilde hij er niet aan. Ik vind het altijd sneu dat de andere 2 natvoer krijgen en hij niet wil. Hij weegt 5.2kg dus het is niet zo dat hij mager is of zo. Maar zou zo fijn vinden als hij het ook at/ lust. Heb jaren geleden wel eens wat in zijn bekkie gestopt maar hij doet of hij vergiftigd wordt.

Nu haalde ik voor het trainen met het kitten VK snoepjes die zacht zijn, zowaar wilde hij die wel maar hij zat te kauwen, ik kan het niet eens uitleggen. Hij zat heel vreemd te smakken. De eerste 'voeding' niet hard is die hij at.

Kun je een kat van 8 jaar nog op natvoer krijgen en zo ja, hoe? Of is het, als hij niet wil wil hij niet.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Kyaxan
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2019 15:12

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Kyaxan »

Onze kat was wel iets jonger, 6 jaar maar wilde ook geen nat voeding. Pas nadat ze ziek werd, helemaal gestopt was met eten en sondevoeding gehad had ging ze een klein beetje gourmet eten en dan ook nog maar bepaalde smaken. We hebben toen op advies van de dierenarts gourmet gegeven omdat de meeste katten dit erg lekker schijnen te vinden.
Heb je een reden waarom je graag nat voeding wil geven?
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Kytumymo »

Alle merken zijn in die 8 jaar wel eens gepasseerd maar hij haalt overal zijn neus voorop of het stinkt.
Maar het lijkt mij beter als ik eventueel beslis over te gaan op GranataPet dat hij die aanvulling erbij krijgt.
Hij lust overigens wel Nutriplusgel bedenk ik mij net. Daar mocht hij ook een likje van als de zieke kat dat kreeg (en heb ik standaard in huis). En ook de GimCat vind ie heerlijk. In/aan de GimCat gastro zit overigens ook een 'probiotische werking' staat op de tube. De bijsluiter heb ik nog niet gelezen, ben net pas weer thuis.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Kytumymo »

Dit topic is nog van toepassing
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Siffie »

Heb je wel een geprobeerd om het op te warmen? Bijvoorbeeld door er wat kokend water over geen te gooien (en iets te laten afkoelen). Dat kun je proberen met verschillende soorten natvoer, zowel paté als stukjes.
Je zou ook eens een kuikentje kunnen proberen te voeren.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Kytumymo »

Inderdaad ook al geprobeerd. Verschillende soorten pasta's die hij erg lekker vindt erop, trapt ie ook niet in. Het lijkt of hij het vindt stinken waardoor hij op afstand blijft. Met verwarmen ruikt het nog sterker. Kuiken heb ik nog niet geprobeerd, dat is misschien wel een optie, dat ga ik eens proberen. Dank je!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Siffie »

Misschien dat een prooi in zijn geheel wel werkt ja :) Het zijn en blijven jagers, dus het voer gekookt en al is toch een beetje onnatuurlijk. Er zit veel vocht in een kuiken (mocht dat je voornamelijke bezorgdheid zijn) en mocht hij dat wél eten, lijkt een kuikentje per dag me nog altijd beter dan puur en alleen brok. Plus het is veel interessanter voor ze, dan droge brok.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Kater 8 jaar die geen natvoer/ vlees lust

Bericht door Kytumymo »

Ik heb me er even niet meer in verdiept, maar nu zag ik hem net flink drukken op de bak. Blijkbaar krijgt hij last van zijn stoelgang door de PoN. Waar haal ik zulke kuikens eigenlijk? Weer iets nieuws voor mij.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie