Ik ben al een paar jaar bezig met hypoallergeen voer voor mijn katje.
Jaren geleden kreeg ze veel wondjes op haar rug, kale plekken, dik lipje
Ik ben toen naar de dierenarts gegaan, hier werd ze gecontroleerd op vlooien (Ze had geen vlooien)
Ik heb haar destijds toch behandeld met vlooiendruppels ondanks dat ze niet buiten komt, en van de dierenarts kreeg ze een spuitje voor de jeuk.
Het bleef toen heel lang weg, maar het kwam weer terug.
Ik heb toen allerlei verschillende kattenvoer geprobeerd omdat ik dacht dat het misschien een voedselallergie was.
Eerst had ik gewoon kattenvoer van de Jumbo (eigen merk) in de smaken kip, zalm en rijst en rund.
Toen ik over was gegaan naar hypoallergeen voer had ik Trovet gekozen (dit wisselde ik af met de smaken konijn en lam)
Dit ging een hele lange tijd goed, geen wondjes meer.
Ze besloot echter na maanden het ineens beu te zijn en weigerde het voer nog te eten (Ze hongerde zichzelf nog liever uit dan het voer op te eten)
Sinds een paar maanden gebruik ik nu Royal Canin Hypoallergenic (op basis van soja-eiwit) Helaas na maanden zie ik nog steeds geen verbetering van haar vachtje en wondjes.
Op dit moment weet ik niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik denk sowieso dat ze allergisch is voor kip omdat ze voorheen daar erg op reageerde. Toch naar de dierenarts? Ik vrees dat ze dan weer een spuitje krijgt tegen de jeuk en dat ik daarna weer terug bij af ben.
Ik geef haar eigenlijk alleen maar droogvoer, ze houd van kleine brokjes want grote brokken eet ze niet op.
Hopelijk kunnen jullie mij advies geven, wat ik nu het beste kan doen