Wanneer moet je naar de dierenarts als je nierfalen vermoed
Re: Wanneer moet je naar de dierenarts als je nierfalen vermoed
Ik hou het in de gaten Rik
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Natuurlijk!
Maar mijn motto is: "Beter voorkomen dan genezen".
Maar mijn motto is: "Beter voorkomen dan genezen".
Mijn motto ook.
Dat jou iets opvalt zegt al genoeg! Dat iets, had anders niet vragen opgeleverd. Onze dikke kater geeft regelmatig brokjes over. Echter ra ra ra na behandeling van onze nierkater vinden we veel minder kots. Man wat voelen we ons schuldig, en dan ben ik al zo intens sensitief!
Weeg je haar ook? Zou ik wel even wekelijks doen.
Dat jou iets opvalt zegt al genoeg! Dat iets, had anders niet vragen opgeleverd. Onze dikke kater geeft regelmatig brokjes over. Echter ra ra ra na behandeling van onze nierkater vinden we veel minder kots. Man wat voelen we ons schuldig, en dan ben ik al zo intens sensitief!
Weeg je haar ook? Zou ik wel even wekelijks doen.
Hoe zien bella haar tanden eruit?
Ik luister ook naar mijn gevoel, als ik het niet vertrouw ga ik naar de da.
Ik ben ook van liever voorkomen dan genezen, maar bij Lizzy was er wat veel drinken betreft niets bijzonders te zien.
En nog niet trouwens.
Een ander had haar misschien niet eens laten onderzoeken door een da.
Ben ik ff blij nu dat ik doorgedramd heb, want ik kan nu wel proberen de schade te beperken.
Ik ben ook van liever voorkomen dan genezen, maar bij Lizzy was er wat veel drinken betreft niets bijzonders te zien.
En nog niet trouwens.
Een ander had haar misschien niet eens laten onderzoeken door een da.
Ben ik ff blij nu dat ik doorgedramd heb, want ik kan nu wel proberen de schade te beperken.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
- Zotvanpoezen
- Tijger
Ik ben met Filou ook vaak voor niets naar de da geweest voor een complete (dure) check omdat hij meer dronk dan de anderen ondanks hij alleen maar natvoer eet en omdat hij een wisselend humeur had en sproeide. Maar nu weet ik tenminste dat hij een gezonde kat is met alleen maar een gigantische gebruiksaanwijziging
. Maar nu zijn mijn twijfels van blaasproblemen, nierproblemen, schildklierproblemen enz... helemaal weg en mijn zorgen dus ook!
PS: Zijn "therapie" op maat werkt nog steeds. Af en toe een sproeiongelukje maar vergeleken met vorige maand is het verwaarloosbaar

PS: Zijn "therapie" op maat werkt nog steeds. Af en toe een sproeiongelukje maar vergeleken met vorige maand is het verwaarloosbaar

viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Uitsluiten en die rust is ook heel belangrijk,
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Vanochtend toen de kleine Pito met Bella en Joep meeat in de keuken viel het me op dat Bella wel heel snel klaar was met eten, dat deed me echt aan Hummel* denken
Dat kan haar invallende flanken verklaren
Ik ga het dit weekend in de gaten houden en als het zo blijft bel ik maandag de da voor een afspraak

Ik ga het dit weekend in de gaten houden en als het zo blijft bel ik maandag de da voor een afspraak
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Dat lijkt me dan weer normaal. Een kleine vreter erbij die aan haar eten zou kunnen beginnen als ze niet snel genoeg is...Anne schreef: 07 sep 2019 11:50 Vanochtend toen de kleine Pito met Bella en Joep meeat in de keuken viel het me op dat Bella wel heel snel klaar was met eten, dat deed me echt aan Hummel* denken![]()
Maar als ze echt gewicht verliest (ook als ze goed eet) is dat natuurlijk wel reden voor zorgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Hoe ziet haar bek eruit?
Das een goeie Sansan, dat ga ik straks gelijk even bekijken
Rik, de kleine deed nog geen richting Bella'seetbakje, ze was gewoon snel klaar met eten. Ik geef ze altijd te eten als ik zelf ook zit te eten en nu met die kleine erbij die geen urinary voer mag hebben heb ik het echt in de gaten gehouden en viel me dit op
Rik, de kleine deed nog geen richting Bella'seetbakje, ze was gewoon snel klaar met eten. Ik geef ze altijd te eten als ik zelf ook zit te eten en nu met die kleine erbij die geen urinary voer mag hebben heb ik het echt in de gaten gehouden en viel me dit op
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Ben benieuwd!
Let oa goed op:
- tandsteen
- tandvlees rode randjes
- tandvlees teruggetrokken
- tandvlees wat over de tand heen geheel of op een plekje (tandvlees reageert soms op gaatjes bij de tandhals door erover te gaan zakken)
Let oa goed op:
- tandsteen
- tandvlees rode randjes
- tandvlees teruggetrokken
- tandvlees wat over de tand heen geheel of op een plekje (tandvlees reageert soms op gaatjes bij de tandhals door erover te gaan zakken)
Er is niks bijzonders te zien aan haar gebit. Vanmiddag heeft ze ineens weer goed gegeten. Ik hou het in de gaten
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Is ze ook echt afgevallen? Omdat je het hebt over invallende flanken?
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Dat is ook een goede, ik ga haar wegen en doe dat eenmaal per week zodat ik zie of ze ook echt afvalt
De invallende flanken kunnen ook door ouderdom komen, alhoewel Happy daar geen last van lijkt te hebben en hij is de oudste
De invallende flanken kunnen ook door ouderdom komen, alhoewel Happy daar geen last van lijkt te hebben en hij is de oudste

en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy