Eigenlijk gaat haar gewenning veel beter dan verwacht. Ze is lief, rustig en aanhankelijk. Laat het weten als zij het ergens niet mee eens is, laat zich lekker borstelen, doet voor zover ik kan beoordelen alles zoals zij moet doen en heeft het naar haar zin wat ik zo zie.
Zij heeft nog wel haar eigen vaste rondje en plekjes waar zij komt, en is niet heel avontuurlijk in het ontdekken van andere plekken in huis. Op zich niet heel gek denk ik.
Maar er zijn mij 2 dingen opgevallen in haar gedrag; de eerste is dat zij helemaal geen belangstelling heeft voor speelgoed en als ik haar probeer te verleiden tot spelen. Zij kijkt mij aan of ik niet goed bij ben, en toont zero belangstelling. Nou ja, 1 keer keek zij een paar seconden naar een hengel....
Hoeven sommige oudere katten niet meer te spelen? Ben de oudjes van mijn dochter gewend waar ik soms voor zorg maar die vinden gooi en jaag spelletjes echt nog leuk.
Als tweede, zij blijft laag. Ze springt mijn bed op en af, maar verder niet op een lage vensterbank of geen enkele andere plek boven de vloer. Ook dat ben ik niet gewend.
Nu hadden ze in het asiel gezien dat zij spondylose heeft, en daar geprobeerd of zij zich met pijnstillend anders zou gedragen, maar daar er geen verschil was, geredeneerd dat zij er (nog) geen last van heeft. Zijn er katten die niet klimmen? Zij loopt altijd rustig en iets stijf RA, dus ik vraag mij af of het toch pijn/ongemak is, of dat zij echt nog aan het wennen is.
Dank voor de aandacht voor dit lange verhaal, mijn andere vraag over haar nagels zal ik netjes onder dat topic zetten