Waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
minoes1981
Kitten

Waterfontein

Bericht door minoes1981 » 07 mar 2019 21:23

Hoi

Mijn poes Nikita is gek op stromend water. Als ze hoort dat ik de planten watergeef in de woonkamer sprint ze erop af, duikt de plant in om de straal te "vangen". Loop ik naar de keuken en zet daar de kraan aan om de gieter de vullen dan rent ze daarop af en zit ernaast. Ze beleeft dus veel plezier aan water!
Ze zit soms zelfs met haar kop onder de kraan, daarna gaat ze zich zeiknat wassen bij de kachel :-).

Ik wil haar een eigen waterstroom plekje geven, in de vorm van een fontein. Ben benieuwd naar ervaringen, welke fonteinen werken goed voor een kat die naast het frisse water er mee wil kunnen spelen?

Groetjes

Sifra
Tijger
Tijger

Re: Waterfontein

Bericht door Sifra » 09 mar 2019 22:37

Ik heb zelf een Cat Mate met 3 niveaus. Mijn kat Sifra drinkt graag op de plaats waar het water uit het bovenste niveau stroomt. De onderste bak is leuk voor katten die graag met hun poten of met speeltjes in het water spelen. Als je kat graag met water speelt kan het handig zijn de fontein op een dienblad met een rand te zetten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)

KiwiNL
Poema
Poema

Bericht door KiwiNL » 27 mar 2019 21:10

Ik heb deze. Twee niveaus met twee straaltjes water ertussen. Vooral die straaltjes zijn favoriet. De fontein is helemaal van aardewerk en dus beter schoon te houden dan eentje van kunststof.
Bowie & Floyd (oktober 2017)

kittentjes
Panter
Panter

Bericht door kittentjes » 28 mar 2019 14:17

Ik heb ook de catmate en die bevalt erg goed. Filters gaan heel lang mee. Ik maak hem 1 a 2 keer per week helemaal schoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Moos & Saar 16-5-2016
Siep 23-3-2019

Plaats reactie